صفحه اصلی / راز جذب پول در اینترنت / رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی (بازاریابی)

رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی (بازاریابی)

رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی (بازاریابی)

رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی (بازاریابی)

صرف راه اندازی کسب ‎وکار اینترنتی به معنای موفقیت آن نیست. هر کسب و کار ی که به مرحله ای از سوددهی برسه و دیگه هیچ فعالیتی نکنه به امید اینکه سودش پایداره، سخت در اشتباهه!

چون این سود و درآمد تا ابد پایدار نمیمونه و نمیتونه کسب و کارش رو توسعه بده.

شما هر روز باید زمانی رو برای رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی تون بگذارید.

حالا این رشد و توسعه شامل چه فعالیت هایی میشه؟

 

بازاریابی کنید

به مجموعه فعالیت هایی که باعث افزایش بازدیدکننده و در نهایت افزایش فروش ما میشه بازاریابی گفته میشه. حالا این بازاریابی میتونه آفلاین باشه یا آنلاین.

در مقاله جدید آکادمی رشد ، انواع روش های بازاریابی رو به اختصار می آوریم:

 

۱- سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از مهمترین و اساسی ترین روش های بازاریابی اینترنتی هست. ما باید سایت خودمون رو به گونه ای ایجاد و ویرایش کنیم که از نظر موتورهای جستجو به عنوان یک سایت پر محتوا و مفید به نظر برسه.

 

انواع مدل های سئو

سئوی داخلی

سئوی داخلی برمیگرده به قالب و محتوای سایت. اگر شما از سیستم وردپرس و قالب های استاندارد اون استفاده کنید، بخش بزرگی از قضیه حل شده است. بخش محتوای سایت رو می تونید به راحتی با نصب پلاگین  Yoast SEO حل کنید.

وقتی این پلاگین رو نصب می کنید، وقتی در حال نوشتن مطالب در سایت تون هستید، پلاگین راهنمایی تون میکنه که چه کارهایی روی محتوا تون انجام بدید که کاملا بهینه بشه.

 

سئوی خارجی

یکی از کارهایی که بعنوان سئوی خارجی سایت میشه انجام داد، بک لینک سازی مفید هست. زمانیکه لینک های مفیدی از سایت های مرتبط با وب سایت شما ارجاع داده شده باشه گوگل شما رو به عنوان سایت مرجع میشناسه و سایت شما در نتایج جستجوی گوگل جایگاه بالاتری پیدا میکنه.

 

۲- شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی طیف گسترده ای از کاربران اینترنت رو دربرمیگیره و هر روز به تعداد این کاربران اضافه میشه.

الان دیگه تقریبا هر کسی روی تلفن همراهش حداقل یکی دو تا از شبکه های اجتماعی (اینستاگرام ، تلگرام ، فیسبوک ، توئیتر و …) رو نصب کرده و استفاده میکنه.

شما به راحتی می تونید با تولید محتوای مفید و کاربردی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام خیل عظیمی از کاربران رو به وب سایت خودتون هدایت کنید و فروش داشته باشید.

 

رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی (بازاریابی) 5

 

۱۶ شبکه اجتماعی برتر جهان

مردم در هر نقطه از جهان برای استفاده از انواع شبکه های اجتماعی دلایل مخصوص به خود را دارند ولی این نکته بسیار جالبه که بدونیم کدوم شبکه های اجتماعی توانسته اند سلایق و نیازهای مردم جهان را بهتر درک کنند و درنتیجه محبوب تر شوند.

شبکه های اجتماعی پربازدید

۱- فیسبوک (Facebook)

۲- یوتیوب (Youtube)

۳- اینستاگرام (Instagram)

۴- توئیتر (Twitter)

۵- رِدیت (Reddit)

۶- واین (Vine)

۷- پینترست (Pinterest)

۸- اَسک (Ask.fm)

۹- تامبلر (Tumblr)

۱۰- فلیکر (Flickr)

۱۱- گوگل پلاس (Google Plus)

۱۲- لینکدین (Linkedin)

۱۳- وی کی (VK)

۱۴- کلاس میتس (ClassMates)

۱۵- میت آپ (Meetup)

۱۶- تلگرام (Telegram)

 

نکته: هر چه زودتر دست به کار شید و پیج اینستاگرام کسب و کار اینترنتی تون رو راه اندازی کنید.

 

۳- ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

ساده ترین تعریفی که میشه برای ایمیل مارکتینگ گفت اینه که ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل های پشت سر هم برای رسیدن به یک هدف خاص هست. البته این کار هم اصول و روش های خودش رو داره.

 

رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی (بازاریابی) (2)

 

مزایای ایمیل مارکتینگ

ایمیل ابزار به صرفه ای برای ارسال پیام های بازاریابی هست. چون با استفاده از اون می تونید برای جمع بزرگی از مشتری ها بر اساس علایق شون پیام های هدفمندی ارسال کنید.

ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی مستقیم هست که به واسطه ایمیل صورت می‌گیره. در این بازاریابی می‌توان کالا یا خدمات رو از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی کرد. اینکار به صورت ارسال یک پیام به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمع آوری پول صورت می‌گیرد.

  • ارسال ایمیل تبلیغاتی با هدف افزایش رابطه تجاری با مشتریان فعلی یا قبلی خود، به منظور تشویق وفاداری مشتری و تکرار کسب و کار
  • ارسال ایمیل گروهی با هدف به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن بلافاصله مشتریان فعلی به خرید چیزی
  • اضافه کردن تبلیغات به ایمیل هایی که توسط دیگر شرکت ها به مشتریانشان فرستاده می شود.

 

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

  1. تاثیر دقیق آن بر روی سرمایه گذاری ، کارایی بسیار بالا. ایمیل مارکتینگ به عنوان موثر ترین تکنیک بازاریابی اینترنتی گزارش شده.
  2. ایمیل تبلیغاتی می تواند تعداد قابل توجهی از مشترکان ایمیل را که علاقه دارند در مورد موضوعات مورد نظرشان ایمیل دریافت کنند، جلب کند.
  3. بیش از نیمی از کاربران اینترنت در یک روز معمولی ایمیل خود را چک می کنند و یا اقدام به ارسال ایمیل می کنند.
  4. نرم افزار ارسال ایمیل در بین بازاریابان دیجیتالی بسیار محبوب است.

 

 

 

۴- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا، از جمله واژه‌هایی هستند که در سالهای اخیر به صورت گسترده در فضای رسانه ها به کار گرفته می‌شن. در اینجا، قصد داریم مفهوم بازاریابی محتوا را شفاف‌تر کنیم و مسیر را برای استراتژی محتوا هموارتر.

 

رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی (بازاریابی) 3

 

فرض کنید شما یک سایت درست کردید و کلی وقت صرف می کنید و همه محصولات تون رو برای فروش میذارید داخلش و بلافاصله شروع به تبلیغات می کنید.

اتفاقی که اینجا میفته اینه که کسی ازتون خرید نمیکنه و یا اگر هم خریدی انجام بشه اونقدر کمه که هزینه تبلیغات تون جبران نمیشه.

خب می دونید دلیلش چیه؟

دلیلش اینه که شما هیچ محتوایی برای سایت تون تولید نکردید و صرفا فقط محصول گذاشتید.

باید تا اونجایی که می تونید برای سایت تون محتوا تولید کنید. محتوایی که مرتبط با محصولات و خدمات تون باشه.

در این صورته که بازدیدکننده ها یواش یواش به سایت تون علاقه مند میشن و به مشتریان احتمالی شما تبدیل خواهند شد.

بطور مثال شخصی که فرش فروشی داره میتونه ایبوک یا کتاب الکترونیکی تهیه کنه با عنوان ۳ مزیت فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی یا مثلا چرا نباید فرش ماشینی بخریم و یا ۷ راه برای تشخیص فرش دستباف از فرش ماشینی و اون رو در سایت های مختلف قرار بده تا افرادی که به مقوله فرش علاقه مندن رو جذب کنه.

 

۵- موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگ Mobile marketing یا بازاریابی به وسیله تلفن همراه روشی هست که در چند سال اخیر مورد استفاده طیف گسترده ای از صاحبان کسب و کار و حتی نهادها و سازمان ها قرار گرفته. استفاده درست و اصولی از این نوع بازاریابی بازخورد خوبی رو هم برای اکثر افرادی که به بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ پرداخته اند، داشته.

 

رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی (بازاریابی)

 

با توجه به رشد روز افزون جایگاه موبایل در زندگی روزمره انسان ها، می توان به جرات گفت، موبایل آینده بازاریابی هست. اگر نوعی از استراتژی موبایل مارکتینگ را پیاده سازی نکرده اید، قطعاً از سایرین عقب تر هستید!

پیشنهاد می کنیم با اجاره یک پنل پیام کوتاه هر چه سریع تر موبایل مارکتینگ خودتون رو شروع کنید.

همچنین توجه داشته باشید که وب سایت کسب و کار اینترنتی تون برای موبایل بهینه شده باشه. (واکنش‎گرا بودن سایت با بهینه‎سازی سایت برای موبایل)

 

 

دعوت به عمل

اگر تابحال کسب و کار اینترنتی تون رو راه اندازی نکردید، هرچه سریع تر کسب و کار خودتون رو راه اندازی کنید. سپس شروع کنید به تولید محتوا و بعد از اون بازاریابی و در آخر هم از زندگی با کسب و کار شیرین اینترنتی لذت ببرید.

 

اولویت بندی راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق

 

۱- ایده یابی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی

۲- راه اندازی وب سایت و پیج های شبکه های اجتماعی

۳- تولید محتوا

۴- تولید محصولات / ارائه خدمات

۵- بازاریابی و فروش

۶- پشتیبانی تمام وقت

 

رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی (بازاریابی) در یک نگاه

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نه =