صفحه اصلی / انتخاب ایده پولساز / ورکشارپ ایده سازی

ورکشارپ ایده سازی

 

ورکشاپ ایده سازی
آغاز همه دستاورد ها و  همه ثروت ها، از یک ایده بوده است. (ناپلئون هیل)

 

 

ایده سازی

در این مقاله ، ذهن شما را به چالش می کشیم و می خواهیم خودتان ایده خلق کنید. به ورکشاپ ایده سازی خوش آمدید. این ورکشاپ مختص کسانی است که بدنبال کسب و کار اینترنتی موفق یا راه اندازی استارت آپ های موفق هستند.

دوستان عزیز، این ورکشاپ به شما کمک می کند تا ایده کسب و کار اینترنتی موفق یا استارت آپ ها را خلق کنید. شاید شما هم ایده های زیادی داشته باشید، اما ایده ای که تاثیر مثبتی روی زندگی آدم ها می گذارد، نادر است.

آیا تا حالا فکر کرده اید برای کسب یک میلیارد تومان در سال، کافیست دو هزار مشتری داشته باشید که هر کدام ۴۱ هزار تومان در ماه به شما پرداخت کنند؟ شاید به نظر کار سختی بیاید، اما شدنی است.

اگر شما ایده ای داشته باشید، شاید بهترین ایده ای نباشد که به ذهنتان آمده است. گاهی اوقات، ما اولین ایده خود را تنها به این دلیل که اولین ایده ما و متعلق به خود ما هست، دوست داریم. دوستان عزیز، در این ورکشاپ به شما کمک می کنم ایده های زیادی خلق بکنید. حتی اگر ایده ای ندارید … کافیست با ما همراه باشید و تمرینات این ورکشاپ را مو به مو انجام دهید.

 

برای دانلود پی دی اف ورکشاپ، ایمیل خود را وارد کنید.

 

من کلی ایده دارم

دوستان عزیز، کارگاه عملی زیر را به دقت انجام دهید تا بتوانید ایده های زیادی خلق کنید. شاید شما هم ایده های زیادی داشته باشید، ولی ایده ای که زندگی آدم ها را بهتر می کند، نادر است. برای مثال، آیا تا حالا فکر کرده اید برای کسب یک میلیارد تومان در سال، کافیست دو هزار مشتری داشته باشید که هر کدوم ۴۱ هزار تومان در هر ماه به شما پرداخت کنند؟ شاید به نظرتان کار سختی بیاید، اما شدنی است.

اگر شما ایده ای داشته باشید، شاید بهترین ایده ای نباشد که به ذهنتان آمده است. گاهی اوقات، ما اولین ایده مان را تنها به این دلیل که اولین ایده ما و متعلق به خود ما هست، دوست داریم. دوستان عزیز، در این ورکشاپ به شما کمک می کنم ایده های زیادی خلق کنید. حتی اگر ایده ای ندارید … کافیست با ما همراه باشید و تمرینات این ورکشاپ را مو به مو انجام دهید.

 

 

مهارت ها و داشته های شما چیست؟

می گویند کارآفرین ها یک ایده تصادفی به ذهنشان می آید و از اینجا شروع می کنند و پس از آن، جسورانه این ایده را عملی می کنند و موانع را از سر راه شان برمی دارند. ولی در حقیقت، بسیاری از کارآفرین های موفق یا افرادی که کسب و کارهای اینترنتی موفقی راه اندازی کرده اند، از داشته های خود شروع کرده اند. آنها از خودشان پرسیده اند چگونه می توانند داشته ها و استعدادها و مهارت های خود را با هم ترکیب بکنند. کارآفرین های موفق بجای اینکه از ابتدا شروع کنند یا سال ها رویاپردازی بکنند، از داشته های خود بهره برده اند. دوست عزیز، داشته های شما چیه؟

۱- بازار

 

۲-تیم ۳-                       مهارت ها
تخصص و جایگاه شما در بازار چیه؟ چه کسانی حاضر هستند در تعطیلات آخر هفته به شما کمک کنند؟  

مهارت هایی که الان دارید

صنایعی که با آنها در ارتباط هستید، کدام صنایع هستند؟ یا افرادی که برای رسیدن به هدف تان، به شما هم کمک مادی و هم کمک معنوی می کنند، چه کسانی هستند؟
مشتریانی که به آنها دسترسی دارید، چه کسانی هستند؟ یا چه کسانی می توانند شما را به افراد کلیدی و مهم معرفی کنند؟ مهارت های مهمی که باید داشته باشید و ندارید

 

 

  • ۲ یا ۳ مورد را بطور تصادفی از جدول بالا انتخاب کنید و ببینید از ترکیب آنها چه چیزی بدست می آید. برای مثال، ممکن است یک فرصت عالی از ترکیب دوستان شما، معرفی به افراد کلیدی و مهم، و تخصص و اعتبار شما خلق شود. ایده های موجود در ذهنتان را کنار بگذارید و ببینید اگر به جای این ایده ها، با داشته ها و مهارت های خود شروع کنید، چه اتفاقی می افتد؟

 

 

ایده های مبتنی بر داشته های شما الف ب ج

توجه: فعلا ستون های الف، ب و ج در این جدول را خالی بگذارید و ورکشاپ را ادامه دهید. در آخر ورکشاپ به شما خواهم گفت چگونه این سه ستون را پر بکنید.

 

اگر با چیزهایی که دارید، شروع کنید هم سریع تر ایده تان را عملی می کنید (چون مهارت ها و ارتباطات مورد نیاز را دارید) و هم کار شما، مزیت رقابتی بیشتری خواهد داشت (چون حاصل داشته ها و استعدادهای  منحصر به فرد شماست). پس دوستان عزیز، با چیزهایی که دارید، شروع کنید.

 

 

 

مشتری، مشتری، مشتری

دوستان عزیز، مشتری به این دلیل حاضر است پولی را به شما پرداخت کند که شما زندگی اش را بهتر کنید، چه با شاد کردن او چه با تسکین درد و رنج او. پس بیایید برای یک لحظه، ایده های کسب و کار خودتان را فراموش کنید، و به جای آن روی افرادی تمرکز کنید که می خواهید به آنها کمک کنید. چند نوع مشتری رو در دایره میانی زیر بنویسید، بعد در دایره وسط، بنویسید چه چیزی باعث درد و رنج آنها می شود یا تلاش می کنند به چه چیزهایی برسند، و اینکه الان چگونه این مشکلات و نیازها را برطرف می کنند یا برای رسیدن به هدفشان چه کاری انجام می دهند؟

نکته: آیا دقت کرده اید بسیاری از مشکلات، با نادیده گرفتن آنها یا بوسیله یک تلفن زدن یا نوشتن آنها روی کاغذ، حل می شوند؟

مشتری، مشتری، مشتری

به شکل بالا توجه کنید. به این فکر کنید که مردم چگونه مشکلات خود را حل می کنند. اگر افراد مشکلی را نادیده می گیرند، پس شاید نیاز مبرمی برای ایجاد کسب و کار در آن حوزه وجود ندارد. با این وجود، برخی از مشکلات و یا اهداف هستند که امکان ایجاد راه حل های بهتر و خلق ارزش های بیشتر در آنها وجود دارد. از بین این مشکلات و اهداف، آنهایی را که ضروری و مبرم هستند، انتخاب بکنید.

دوستان عزیز، چگونه می توانید این مشکلات را حل بکنید یا کاری کنید مردم به اهداف موردنظرشان برسند؟ روی اهداف و مشکلاتی تمرکز کنید که ضروری هستند.

ایده های مشتری محور الف ب ج

 

همه ما ، ایده های خودمان را دوست داریم. اما رونق یا عدم رونق کسب و کار با مشتریان شما ارتباط مستقیم دارد که آیا کالاها / خدمات شما را دوست دارند و آیا حاضر هستند برای آنها پول پرداخت کنند. خیلی سخت هست که مشتری را متقاعد کنید تا ایده شما را دوست داشته باشد و برای ایده شما، پول پرداخت کند. اما بهتر است به جای این کار، ایده ای را دنبال بکنید که مشتریان زیادی دارد و افراد زیادی دنبال آنها هستند.

 

 

 

نقطه شروع

لزومی ندارد وقتی مدل کسب و کار خوبی وجود دارد و می توانید از آن استفاده کنید، مدل کسب و کار جدید و هوشمندانه ای را ابداع کنید. یک روش خوب اینسست که یک مدل کسب و کار خوب را انتخاب کنید و محصول/خدمات آن را مطابق نیاز مشتری تغییر دهید. روش دیگر اینست که محصول/خدمات را تغییر ندهید، و کشور یا شهری که می خواهید این کار را در آن انجام دهید تغییر دهید، یعنی در حوزه گسترده تامین محصولات/خدمات، نوآوری انجام دهید. کدام شرکت ها: اولا مناسب هستند و دوما، نمایندگی این کار را به شما می دهند؟

نقطه شروع کسب و کار

راه اندازی کسب و کار را سخت نگیرید. هر نوع کسب و کاری برای اینکه موفق شود، باید خیلی خوب اجرا شود. می توانید برای شروع، از شرکت هایی آغاز کنید که آنها را تحسین می کنید، سپس ببینید چه چیزی را می توانید تغییر دهید تا محصولات / خدمات بهتری را عرضه کنید؟ چه چیزی را باید تغییر دهید: کشور / شهر، مشتری، محصول، مدل کسب و کار؟

ایده های متنوع الف ب ج

 

 

 

 

همکاری و سرمایه گذاری مشترک

برای پول درآوردن، شما باید چیزی را (محصول) در جایی (کانال) بفروشید. هر کدام ۵۰ درصد موثر هستند. محصول می تواند فیزیکی، دیجیتال، مشاوره، یا حتی آموزش یک تجربه باشد. کانال می تواند یک وبلاگ، سایت، خبرنامه، برند، روابط عمومی، فروشگاه، و … باشد. همچنین می توانید در زمینه های خاص، مانند پتنت همکاری مشترک داشته باشید.

کانال محصول دارایی خاص
چه کسی را می شناسید که مشتری (مخاطب) دارد؟ چه کسی را می شناسید که محصولات خود را با چند پرسنل، می فروشد؟ چه کسی، چیز با ارزشی دارد؟
چه کسی را هنوز نمی شناسید که می تواند فرصت خوبی باشد؟ کدام محصولات را دوست دارید بفروشید؟ بهترین گزینه کدام است؟

 

لیست بالا را مرور کنید. برای هر شخص یا شرکتی که نوشته اید، در مورد پیشنهاد همکاری که می توانید به آنها دهید، فکر کنید. بهترین همکاری ها می تواند ارتباط تجاری باشد. با کمی تلاش، می توانید پول بیشتری برای آنها بدست آورید. به نظر شما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

 

 

پیشنهاد همکاری الف ب ج

 

مشارکت و سرمایه گذاری های مشترک، محدود هستند (هم باید خودتان حضور فیزیکی داشته باشید و هم به سایز کانال بستگی دارد که سبب محدودیت بیشتر آن می شود)، اما گزینه خوبی به شمار می رود چون ریسک پایینی دارد و می توانید با این روش، سریع تر پول نقد بدست بیاورید.

 

 

 

اتوماتیک کردن

یک روش معمول برای شروع یک کسب و کار، مشاوره دادن در صنعت ( یا حوزه ای) است که به آن علاقه مند هستید. به مرور می توانید کارهایی را که انجام می دهید، بوسیله یک نرم افزار اتوماتیک کنید. اما اگر در صنعت و حوزه ای تجربه ای دارید، می توانید این کار را راحت تر انجام دهید. آیا در کارتان، گله می کنید که یک ربات هم می تواند کار شما را انجام دهد؟ پس این فرصتی است که می توانید از آن استفاده کنید و درآمد کسب کنید.

اتوماتیک کردن کسب و کار

بسیاری از استارت آپ ها و کسب و کارها، شکست می خورند. دلیل آن را می دانید؟

چون “مشکلات و نیازهایی” را حل می کنند که ضروری و مبرم نیستند. اگر یک شرکت به شما حقوق می دهد تا مشکل یا نیازی را برطرف کنید، پس این مشکل و نیاز ارزش برطرف کردن را دارد و اگر در کار موردنظر اشتباهی بکنید، باعث کند شدن پیشرفت کلی آن شرکت خواهید شد.

 

کدام بخش از کارتان را می توان خودکار کرد؟

بطور کلی، تمرکز کردن و حل کردن بخشی از کار، آسان تر از پرداختن به کل فرآیند کار هست. همچنین، چه ابزاری می تواند بازدهی کار شما را افزایش دهد؟ یا از چه محصولاتی در کار خود مجبور هستید استفاده کنید که می تواند بهتر باشد و نیازها را بهتر برطرف کند؟

ایده ها الف ب ج

 

این روش به نوعی حل کردن مشکلات کاری تان هست، و استراتژی مفیدی برای بالا بردن بازدهی شرکت بدون کمک های مالی از بیرون به شما می رود.

 

 

نرم افزار، آینده پیش رو

به قول مارک آندرسن معروف : ” نرم افزار تمام دنیا را خواهد گرفت”. امروزه، نرم افزار بخش اصلی هر کسب و کاری محسوب می شود. نرم افزار بین دنیای واقعی و دیجیتال ارتباط برقرار می کند. پس با این وجود، فرصت هایی در صنایع قدیمی وجود دارد

نرم افزار، آینده کسب و کارها

از بسیاری جهات، کارهای قدیمی که بطور مدام تکرار می شوند، مشتری های خوبی دارند. در حالی که همه به دنبال فناوری هستند، و رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد، همچنان فرصت های بی نظیر در صنایعی پیدا می شود که از قبل وجود داشته اند. به عنوان مثال، آیا می دانید در زمینه هایی مانند کشاورزی، تمیز کردن خانه، و خدمات خشکشویی فرصت های بی نظیری وجود دارد؟

پگونه می توانید در عصر دیجیتال، از فرصت های موجود در این صنایع و حوزه های قدیمی بهره ببرید؟

ایده های قدیمی خوب الف ب ج

 

 

 

خدمات تحت وب یا ابری (cloud)

برای کسب و کارهای کوچک

دنیای رایانه به سرعت در حال حرکت یا شیفت کردن به سمت یک فن‌آوری جدید است و آینده دنیای رایانه، یک آینده ابری (cloud) است. تعداد خدمات Cloud هر روزه در حال افزایش است. حال این خدمات از ارائه امکانات تهیه نسخه پشتیبان باشه و یا ارائه امکانات Remote Access. فن‌آوری Cloud در حال تغییر همه چیز است. SaaS یکی از این خدمات پیشرو است. مثلا می توانید نرم افزارهای اجاره ای (خدمات SaaS یا Software as a Service) را به کسب و کارهای کوچک بفروشید و قیمت آنها را بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومن در ماه قرار دهید. SAAS یا Software as a Service نوعی مدل ارائه نرم افزار می باشد، به طوری که نرم افزار و اطلاعات مربوط به آن به طور کامل و یکپارچه روی ابر (Cloud) مستقر شده و دسترسی کاربران به نرم افزار با کمک یک مرورگر وب امکان پذیر هست. مثلا سرویس تسکولو  یک نمونه ایرانی نرم افزار مبتنی بر رایارانش ابری هست که برای مدیریت پروژه و کارها طراحی شده است.

 

چرا کسب و کارهای کوچک؟

چون راحت می توانید آنها را پیدا کنید، و این کسب و کارها مشکلات مشخصی دارند که زمان بر هست و برای آنها هزینه بر هست. همچنین آنها برای حل این مشکلات مایل به پرداخت هزینه هستند. کسب و کارهای کوچک، گروه بزرگی از مشتری ها محسوب می شوند. لیست انواع کسب و کارهای کوچک و فریلنسرها را که به آنها دسترسی دارید بنویسید. سپس مشکلاتی که برای آنها زمان بر بوده و مستلزم هزینه هست، پیدا کنید.

 

ایده سازی 15

به شکل بالا برگردید و مهم ترین مشکلات آنها را که راه حل مناسبی برای آن پیدا نکرده اند، مشخص کنید.

به مشکلات آنها نگاه کنید. جهت صرفه جویی در زمان و یا کاهش هزینه آنها، چه فرصت هایی وجود دارد؟ آیا آنها حاضر هستند بخاطر صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه هایشان، ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان در هر ماه به شما بدهند؟ اگر اینطور نیست، دنبال مشتری دیگری باشید.

ایده هایی برای کسب و کارهای کوچک الف ب ج

 

چرا اشتراک ۱۰ تا ۵۰ هزار تومانی در هر ماه؟

کافیست خودتان دو دو تا چهار تا بکنید. یک میلیارد تومان در سال درآمد خیلی خوبی محسوب می شود، درسته؟

برای میلیاردر شدن، کافیست ۲۰۰۰ مشتری داشته باشید که هر کدام ۴۱ هزار تومان در ماه به شما می دهند. دسترسی به ۲۰۰۰ مشتری کار بسیار سخت و دور از تصوری نیست.

 

 

 

مشاوره و تدریس خصوصی

با ایجاد یک سایت یا مرکزی بعنوان مشاوره و تدریس خصوصی، می توانید به صورت افقی (استخدام افراد زیاد جهت خدمات دهی به مشتریان بیشتر) و یا بصورت عمودی (داشتن تیم کوچک و استفاده از اعتبار برای خدمات دهی به تعداد کمی از مشتریانی که حاضر هستند هزینه بیشتری را بابت خدمات پرداخت کنند) توسعه پیدا کنید. شاید برای شما سوال باشه چطوری؟ نمودار زیر را ببینید.

مشاوره و تدریس خصوصی

مشاوره و تدریس خصوصی 2

 

 

 

 

 

 

 

مشاوره و تدریس خصوصی، گزینه خوبی است که مردم به شما اعتبار می بخشند. این نوع کسب و کارها می توانند از روز اول برای شما درآمدزایی داشته باشند، و اگر شما با برنامه پیش بروید، می توانید به خوبی کارتان را توسعه دهید. این کسب و کارها به موسسان آنها بستگی دارند، اما برای شروع بد نیست یا اگر شرایط مالی پایداری ندارید، می توانید از اینجا شروع کنید.

 

 

 

ایده های قابل توسعه الف ب ج

 

 

کار مشاوره خصوصی را هم می توانید توسعه دهید، هر چند معمولا باید از قیف محصولات استفاده بکنید: یعنی مثلا یک هدیه رایگان ارائه دهید تا بتوانید با آنها در ارتباط باشید و بعد محصول خود را به آنها معرفی کنید.

 

 

 

کارها را آسان تر کنید

او ویلیامز (Ev Williams)،  بنیانگذار بلاگ اسپات، توییتر و Medium می گوید: “ما اغلب به این فکر می کنیم که (چگونه) اینترنت به ما کمک می کند کارهای جدیدی انجام دهیم، اما مردم فقط می خواهند کارهایی که همیشه انجام می دهند را تکرار کنند. اگر میخواهید کسب و کار اینترنتی میلیاردی داشته باشید، فرمولش اینست: خواسته ای که همیشه مردم داشته اند و به آن علاقه مند بوده اند را انتخاب کنید… و از فناوری مدرن برای راحت رسیدن به این خواسته ها کمک بگیرید. “

او ویلیامز از این فرمول برای وبلاگ نویسی آسان (بلاگ اسپات) استفاده کرد. یا در توییتر، که یک وبلاگ نویسی با چند کلمه هست. آرزوی دیگری که همه ما داریم چیه؟ لیستی از کارهایی که برای رسیدن به این آرزوها انجام می دهیم، بنویسید.

 

خواسته های بشر:

 

کارهایی که برای رسیدن به این آرزوها انجام می دهیم:

 

 

خواسته های بشر چیست؟

ارتباطات، احساس وجود، سفر، مسکن، آموزش، دوست پیدا کردن، تفریح، مد، ثروتمند شدن، خلاقیت، و …

این خواسته های همیشگی را چگونه می توانید با تکنولوژی مدرن ساده تر کنید؟ مثال بیشتری می خواهید؟

فلیکر برای به اشتراک گذاری عکس بوجود آمد،

پس از آن اینستاگرام، کار فلیکر را ساده تر کرد.

واتساپ (Whatsapp) ارتباطات را آسان تر کرد و تلگرام (Telegram) کار واتساپ را تکمیل کرد.

تبیان همسریابی آنلاین را راه اندازی کرد.

آمازون خرید کالاها و محصولات راراحت کرد.

Netflix برای سرگرمی و تفریح به وجود آمد.

و این داستان ادامه دارد….!

 

ایده های تسریع کننده الف ب ج

 

 

سوار بر موج آینده

آیا شنیده اید شرکت های موفق، در زمان مناسب در مکان مناسب تاسیس شده اند؟

اگر بتوانید در مکان مناسبی حضور داشته باشید (و صبر کنید)، در نهایت زمان مناسب فرا خواهد رسید. یک روش، توجه به روند رو به رشد، بازارهای نوپا، روند فرهنگی یا روند تکنولوژی و فناوری هست که در حال حاضر بی اهمیت به نظر می آید اما فکر می کنید در آینده ارزش زیادی خواهد داشت. چه فرصت های خوبی در آینده وجود دارد؟ در اینجا چند ایده گسترده مطرح می شود تا ذهن تان را به چالش بکشید:

بازارهای در حال رشد
روند رو به رشد تکنولوژی
روند فرهنگی
باورهای راسخ در مورد آینده

 

به قول پیتر تیل (Peter Thiel): “باورهای راسخ در مورد آینده را که همه فکر می کنند اشتباه است، دنبال کنید”.

اگر همه موافق هستند که چه چیزی آینده خوبی دارد، به احتمال زیاد شما عقب افتاده اید!

اگر این روند ادامه یابد، چه فرصت های کسب و کاری ایجاد خواهد شد؟ و وقتی این روند در ابتدای کار خود قرار دارد، شما چه کاری می توانید انجام دهید تا به محض معروف شدن، شما هم معروف شوید؟

ایده های مبتنی بر روند الف ب ج

 

 

 

 

چرایی کسب و کار شما؟

دلایل زیادی برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی یا تاسیس یک شرکت وجود دارد. استقلال مالی، آزادی، درآمد غیرفعال و هزاران دلیل دیگر.  کسب و کار ایده آل شما بسته به اهداف تان، کیفیت خاصی خواهد داشت. برای مثال، کسی که می خواهد هزینه زندگی و اجاره خانه اش را از طریق کسب و کار اینترنتی پوشش دهد، به احتمال زیاد به ایده های زود بازده، ارزان و مطمئن فکر می کند. و کسی که می خواهد برند مطرحی شود روی توسعه، تاثیر اجتماعی، و مزایای کسب و کار خود تمرکز می کند.

  1. چرا شما می خواهید کسب و کار اینترنتی یا استارت آپ راه اندازی کنید؟
  2. کیفیت یک ایده “خوب” (برای شما) چیه؟

 

راهنمایی میخواهید؟

چند نمونه: سبک زندگی روزانه شما، به کجا می خواهید برسید، نیازهای مالی تان، انعطاف پذیری مکانی/ زمان ، تاثیر اجتماعی، تیم، مزیت رقابتی شما، و البته از انجام چه کاری لذت می برید.

 

 

ایده ها صرفا “خوب” یا “بد” نیستند. بلکه می توانند برای شما خوب یا بد باشند. شاید شنیده باشید که می گویند: ایده هایی خوب هستند که امکان توسعه و رشد داشته و بازار گسترده ای داشته باشند. اما اگر شما بخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید که به حضور فیزیکی شمات وابسته نباشد و حتی در حال سفر با خانواده تان هم درآمد کسب بکنید، چی؟

همه ما اهداف، محدودیت ها، و مهارت های منحصر بفرد خود را داریم. پس برای راه اندازی کسب و کارمان باید به این موارد توجه کنیم.

۳٫ به نظر شما، سه کیفیت مهم یک ایده خوب چیست؟

۴٫ این ۳ کیفیت مهم را مشخص کنید، سپس به ایده هایی که قبلا نوشته اید، برگردید. در تمام این جدول ها ۳ ستون می بینید. ایده های خود را با ۳ معیاری که انتخاب کرده اید، ارزیابی کنید.

اگر آن ایده ها با معیار شما متناسب باشد، یک دایره بزرگ بکشید. اگر قابل قبول هست، یک نقطه بگذارید و اگر متناسب با چیزی که مدنظرتان است نباشد، خالی بگذارید.

پس از انجام این تمرین، شاید تعجب کنید که برخی از ایده هایی که در ابتدا فکر می کردید عالی بودند،

در واقع، با چیزی که از کسب و کار (و زندگی) می خواهید فرق دارند.

در حالی که این ایده ها برای افراد دیگر، ممکن است عالی باشد.

 

حالا شما کلی ایده دارید

حالا وقت شروع و اقدام کردن است و منظور از “شروع”، نوشتن طرح کسب و کار و یا وسواس فکری در مورد استراتژی و نحوه شروع کردن، نیست.

کافیست یک روش سریع برای ارائه خدمات و ارزش به مشتریان خود پیدا کنید. شادی خلق کنید و درد مردم را کاهش دهید. به زودی خواهید دید که پول پارو می کنید. چگونه می توانید این کار را هر چه سریع تر انجام دهید؟

هرچه سریع تر کسب و کارتان را راه اندازی کنید.

 

از نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما استقبال می کنیم.

شما می توانید پی دی اف این مقاله، را دانلود کنید:

 

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

کسب و کار اینترنتی پرسود خود را راه اندازی کنید

دوره رایگان انتخاب ایده پرسود: بمدت محدود

کسب و کار اینترنتی پرسود خود را راه اندازی کنید چگونه ظرف ۳ روز ایده …

یک نظر

  1. من کل مطلب را مطالعه کردم ولی ای کاش کمی خلاصه تر بود، چون خیلی ها حوصله خوندن مطالب طولانی را ندارند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *