صفحه اصلی / ذهن ثروتمند / راز موفقیت شما در ذهن ناخودآگاه نهفته است!

راز موفقیت شما در ذهن ناخودآگاه نهفته است!

 

راز موفقیت شما در ذهن ناخودآگاه نهفته است!

راز موفقیت شما در ذهن ناخودآگاه نهفته است!

حل مشکلات با ضمیر ناخودآگاه

 

معمولا افراد تصور می کنند در طول روز، به تمامی رفتارهای خود آگاهی دارند و کارهای خود را آگاهانه انجام می دهند. اما اگر دقت کنیم متوجه می شویم این برداشت درست نیست. چون خیلی از افراد از اینکه پیراهن شان چند دکمه دارد، بی خبرند. در حالی که هر روز چند بار این دکمه ها را باز و بسته می کنند.

در این مقاله آکادمی رشد در مورد اینکه چگونه می توانیم با کمک ضمیر ناخوداگاه مشکلاتمان را حل کنیم و به موفقیت برسیم، صحبت می کنیم.

راننده های حرفه ای، با این تجربه آشنا هستند. هنگامی که به فکر فرو رفته اند، هیچ هشیاری نسبت به رانندگی خود ندارند و انگار فرد دیگری ماشین را می راند. وقتی به مقصد می رسند، حتی ممکن است فراموش کنند از چه مسیری آمده اند.

یا به دوش گرفتن و حمام رفتن خود دقت کنید. اصولا تمام این کارها را بدون آگاهی و بصورت ناخودآگاه انجام می دهیم.

ضمیر ناخودآگاه ما، اداره بیشتر امور را بر عهده دارد. اگر دقت کنید متوجه می شوید تمام کارهایی که در آنها تخصص داریم، ناآگاهانه انجام می دهیم. مثلا اگر یک گیتاریست قرار باشد آگاهانه و با تفکر به نت ها، گیتار بزند به احتمال زیاد، آهنگ خوبی نخواهد زد.

 

راز موفقیت شما در ذهن ناخودآگاه نهفته است! 6
بروس لیپتون قدرت ضمیر ناخودآگاه

 

موسیقیدان ها و ورزشکاران حرفه ای بنا به تجربه ای که کسب کرده اند می دانند چیزی که باعث موفقیت آنها می شود، عدم آگاهی آنها در لحظات حساس هست. اگر از مادر خود بپرسید به شما می گوید موقع پخت غذا، به همه چیز فکر می کند به جز پختن غذا.

ضمیر ناخودآگاه هزاران سال پیش، حتی قبل از اینکه زیگموند فروید حرفی از ضمیر ناخودآگاه بزند، توسط شاعران و فیلسوفان مختلف با عناوین متفاوت مطرح شده است. خود زیگموند فروید هم اعتراف کرده که ضمیر ناخودآگاه قبل از او کشف شده بود. اما شکی نیست که زیگموند فروید تحقیقات وسیعی را در مورد ضمیر ناخودآگاه انجام داده که تا آن زمان بی سابقه بود.

فروید، نقش این ضمیر را در انواع بیماری های روانی بررسی کرد و راه های نفوذ به آن را یافت. فروید در گام بعدی، اهمیت رویا را فاش کرد و گفت رویاها شاهراه هایی هستند که بوسیله آنها می توان به کنه ناخودآگاه انسان دست پیدا کرد. فروید با ارائه نظریه روانکاوی و نفوذ به ناخودآگاه، دنیای علم را تکان داد و زیربنای تمدن مدرن را پایه ریزی کرد.

امروزه ضمیر ناخودآگاه را غالبا از زبان عوام و یا افرادی می شنویم که می خواهند با شعارهای غیرعلمی و غیرعملی، مردم را جذب خود کنند و وعده موفقیت دهند. اما ضمیر ناخودآگاه بسیار عمیق تر از این است که بتوان در قالب صحبت های عوامانه به راحتی در مورد آن صحبت کرد. ضمیر ناخودآگاه در انحرافات جن.س.ی و فتیشیستی نقش دارد تا بیماری های روانی مزمن، عملکرد سیاست مدارها، ظهور دیکتاتورها در عرصه تاریخ و موفقیت و اختراعات بزرگ. ضمیر ناخودآگاه در هر چیزی که انسان در آن نقش دارد، مهم ترین تاثیرات را می گذارد.

درست است به جز ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه، ضمیر سومی به نام ضمیر متعالی وجود دارد، اما فروید در مورد نقش ضمیر ناخودآگاه متفکر و نظریه پرداز برجسته ای به شمار می رود.

به یاد داشته باشید ضمیر ناخودآگاه قدرت بسیار زیادی دارد. تا حدی که افرادی مثل فروید یا کارل گوستاویونگ، انسان ها را برده های ضمیر ناخودآگاه می نامند.

 

راز موفقیت شما در ذهن ناخودآگاه نهفته است! 2
هیچ چیز وجود ندارد که نتوانید آن را بدست آورید هیچ چیز!

 

 

اگر خلاصه کنم: ضمیر ناخودآگاه قدرتی فراتر از چیزی که یک فرد عادی می تواند تصور کند، دارد. به همین دلیل، قصد داریم آگاهانه و در زمینه های گوناگون، از ضمیر ناخودآگاه استفاده کنیم  و از آن در جهت تغییر بهره ببریم. در زمینه خلاقیت، اختراع و نوآوری هم می توانید روی ضمیرناخودآگاه تان کار کنید.

اگر می خواهید به کمک ضمیر ناخودآگاه مشکلی را حل کنید یا کار بزرگی انجام دهید، به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. مشکل یا مسئله را بطور دقیق و با جزئیات بنویسید تا به بخش هایی از مسئله که گره اصلی در آنجاست، پی ببرید.
  2. حداقل یک روز وقت صرف کنید تا با فشار آوردن به مغزتان، آگاهانه مسئله را حل کنید. در صورتی که موفق نشدید، به گام سوم بروید.
  3. اگر نتوانستید مسئله را حل کنید، در روز دوم بدن خود را به شکل زیر، کاملا ریلکس کنید:

به پشت دراز کشیده، دست ها و پاها باز، چشم ها را ببندید و با ۳ تنفس بسیار عمیق که دم را از بینی و بازدم را از دهان خارج می کنید، بدن تان را کاملا شل کنید. در کمال آرامش سعی کنید جزء به جزء بدن را شل کنید. ابتدا کف پا و پشت پای راست، ساق و زانوی راست و ران راست را کاملا شل کنید. سپس پای چپ را به همین ترتیب شل کنید. انگشتان دست راست، کف دست، پشت، مچ، ساعد، آرنج و بازوی راست را کاملا شل کنید. سپس، شانه و کتف، دست چپ و به همین صورت، شکم، سینه، کمر، گردن و سر و صورت را نیز کاملا شل کنید. اجازه دهید بدنتان رهای رها شود. اگر این کار برای شما سخت بود می توانید خودتان را بصورت یک آدم برفی تجسم کنید که در گرما قرار گرفته اید و رفته رفته بدن شما از پایین تا سر به ترتیبی که گفته شد، در حال آب شدن است. اجازه دهید آرامش تمام بدن شما را فرا گیرد.

 

راز موفقیت شما در ذهن ناخودآگاه نهفته است! 4
ارل نایتینگل قدرت ضمیر ناخودآگاه

 

  1. پس از اینکه کاملا آرامش خود را بازیافتید، با ضمیر ناخودآگاه خود سر صحبت را باز کنید. مثلا می توانید به او سلام کنید و بعد بگویید: ضمیر ناخودآگاه، من برای حل این مسئله، به کمک تو نیاز دارم اگر حاضری به من کمک کنی، لطفا یک علامت بده.

در این حالت، منتظر یک علامت باشید. ممکن است تپش قلب پیدا کنید، یا یک دلهره، یا یک تصویر ذهنی و یا احساس خارش در بخشی از بدنتان.

هنگامی که علامت را دریافت کردید، برای اینکه مطمئن شوید که یک واکنش اتفاقی نبوده، مجددا بگویید: ضمیر ناخودآگاه من، برای اینکه مطمئن شوم تو حاضری به من کمک کنی، لطفا همین علامت را تکرار کن. منتظر بمانید تا برای دومین بار این کار را تکرار کند.

نکته:  باید لحن شما و احساس تان نسبت به ضمیر ناخودآگاه، کاملا دوستانه و صمیمانه همراه با احترام باشد و دوما، مطمئن شوید که ضمیر ناخودآگاه شما، همکاری خواهد کرد. اگر اطمینان نداشته باشید، احتمال موفقیت شما کم خواهد شد.

  1. حالا از ناخودآگاه خود بخواهید تا مسئله را حل کند و پاسخ شما را در یکی از این سه مکان دهد:

حمام / تختخواب / دستشویی

  1. برای دریافت پاسخ از ضمیر ناخودآگاه تان حتما باید یک ضرب الاجل زمانی تعیین کنید. نسبت به سختی مسئله، زمان بیشتری مشخص کنید. مثلا از سه روز تا سه ماه.
  2. مرحله آخر و مهم ترین مرحله اینست که مشکل را کاملا فراموش کنید تا ضمیر آگاه شما، خودش را درگیر این مسئله نکند. چون هر گونه دخالت آگاهانه، کار ضمیر ناخودآگاه را دچار مشکل می کند. به یاد داشته باشید تا زمانی که پاسخ را از ضمیر ناخودآگاه خود دریافت نکرده اید، از این تکنیک در جای دیگری استفاده نکنید. شما نباید از این تکنیک برای حل دو یا چند مسئله استفاده کنید. چون پاسخ لازم را دریافت نمی کنید. پس از حل یک مسئله می توانید به مسئله بعدی بپردازید.
  3. انتظار آگاهانه نکشید و مطمئن باشید قبل از موعد مقرر، در حالی که در رختخواب تان هستید یا زیر دوش یا در دستشویی، راه حل مسئله بطور ناگهانی و به سادگی به ذهن شما خطور خواهد کرد، به روانی یک آب جاری!

 

برای دانلود پی دی اف راز موفقیت شما در ذهن ناخودآگاه نهفته است کلیک کنید.

 

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

ثروت خالص شما چقدر است؟ + ثروتمند واقعی کیست؟

ثروت خالص شما چقدر است؟ + ثروتمند واقعی کیست؟

ثروت خالص شما چقدر است؟ + ثروتمند واقعی کیست؟ شاید تا به حال بارها برایتان …

7 نظر

  1. از شما ممنونم که با مطالب مفیدتون به دیگران کمک می کنید.

  2. مهرداد غفاری

    سلام
    مطلبتان خیلی مفید و ارزشمند بود .
    موفق باشید .

  3. سلام ،من میخواهم شاگرد اول بشوم چطور از ضمیر ناخوداگاه کمک بگیرم

  4. هر انسانی از قدرت والایی برخوردار است که بتواند خود را در راستای موفقیت سوق دهدو زمینه ساز ادیه های موفق برای جامعه باشد .. پس بهتر است باتوجه ب دانش و تجربه ای که داریم در این امر دریغ ننمایم و به سمت بهترین ها حرکت کنیم

  5. هر انسانی از قدرت والایی برخوردار است که بتواند خود را در راستای موفقیت سوق دهدو زمینه ساز ادیه های موفق برای جامعه باشد .. پس بهتر است باتوجه ب دانش و تجربه ای که داریم در این امر دریغ ننمایم و به سمت بهترین ها حرکت کنیم… موفق و سربلند باشید

  6. 🌹🌹 سلام 🌹🌹

    ✅ همین که من سایت شما رو از نتایج گوگل پیدا کردم معنیش اینه که :
    خیلی خوب دارید بازدید کننده جذب می کنید و این خیلی عالیه

    ⚠️ باید بتونید از این بازدید کننده ها پول دربیارید.

    .

    🔴 آوردن بازدید کننده به سایت خیلی راحته .
    فقط کافیه ۵۰۰ هزار تومن بدیم تا کلی بازدید کننده بیاریم تو سایت . بعدش …

    . ولی …

    ⬅️ حالا اگه بشه کاری کرد که هرکی میاد تو سایت رو ، تبدیل کرد به کسی که پول میده ، اونوقت …
    🟣 اونوقت میشه از همین افرادی که با ۵۰۰ هزار تومن آوردیم تو سایت ، ۵۰ میلیون تومن پول بیاریم .
    ♻️ و این چرخه رو باید همینطور تکرار کرد (۵۰۰ هزار بدیم تبلیغ ، ۵۰ میلیون در بیاریم و همینطور تکرار)
    .

    ◀️ راز موفقیت سایت های بزرگ همینه (من دقت کردم دیجی کالا ، دقیقا همین کارو میکنه)

    .

    📕 یه کتاب هست مخصوص بازاریابی و فروش برای سایت .
    من تا حالا ۱۰ بار خوندمش
    این کتاب قدم به قدم ، خیلی راحت، روش تبدیل بازدیدکننده به خریدار رو توضیح میده .

    .

    ✅ این کتاب برای تک تک افرادی که میان تو سایت ، برنامه داره
    (دیجی کالا هم دقیقا ، برای کسانی که میان تو سایتش برنامه داره)

    .

    این مهمه :
    🔴⚠️ حتی یک بازدید کننده هم ، نباید بدون خرید بزاره بره ⚠️🔴
    روش های دیجی کالا دقیقا شبیه همین کتابه

    .

    ✅ ✅ شما از بازدید کننده های سایتتون چقدر پول درمیارید ‼️؟

    .

    ❤️ اگه خواستین این کتاب رو دانلود کنین ، لینک دانلودش رو میزارم ❤️
    https://aggsi.com/wp/بهترین-کتاب-بازاریابی/
    پایین همین صفحه لینک دانلود داره
    .

    ✅ یه فیلم هم داره که درمورد کتاب توضیح میده که اونم خیلی خوبه

    .
    .

    من استراتژیست بازاریابی در فضای وب هستم
    آی دی من تو اینستاگرام aggsicom

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =