سایت رقبای خود را با این ابزار رایگان بررسی کنید (سئو)
یکی از مهمترین فعالیتهای بهینه سازی و سئو در هر وبسایتی، تحلیل و بررسی سئو سایت رقبا است. این فرآیند، باید اهداف سئوی شما را تعیین کرده و به شما در تدوین استراتژیهای کلی سئوی سایت تان کمک کند.
آیا هر تلاشی در راستای بهبود و بررسی سئو سایت خود انجام میدهید، تاثیری در وضعیت شما از نظر موتورهای جستجو ندارد؟
ممکن است اشتباهاتی در بررسی سئو سایت خود مرتکب شده باشید، ولی شاید رتبه بد سایت شما به خاطر سئو بهتر رقبا و پیچیدگیهای این رقابت باشد. اگر در رقابت سختی قرار گرفتهاید باید به بررسی سئو سایت رقبا پرداخته و آن را تحلیل کنید.
چگونه اطلاعاتی در مورد سایت رقبای خود بدست آورید؟
آیا می دانید رقبای شما در چه زمینه هایی خوب عمل می کنند یا از چه کلید واژه هایی استفاده می کنند یا چه سایت هایی به سایت آنها لینک می دهد؟
برای اینکه سئوی سایت خود را ارتقا دهید و رنک خود را در گوگل بالا ببرید، می توانید از ابزارهای رایگان موجود استفاده کنید. یکی از این ابزارهای رایگان فوق العاده، SEMrush است.
برای این منظور کافیست لینک سایت رقیب خود را در سایت SEMrush وارد کنید و با بررسی اطلاعات ارائه شده، سئوی سایت خود را بهبود بخشید.
این سایت اطلاعات زیادی در مورد سایت رقیب به شما می دهد. اما پیشنهاد می کنم هر بار هریک را بررسی کنید و سپس موارد دیگر را.
مثلا می توانید تعداد بک لینک های سایت موردنظر را (تعداد لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت موردنظر داده شده) بررسی کنید. این عدد نشان می دهد که سایت موردنظر چقدر خوب عمل می کند.
سپس کلمات کلیدی ارگانیک سایت موردنظر را بررسی کنید تا ببینید از چه کلید واژه هایی استفاده می کند.
استراتژی تحلیل و بررسی سئو سایت رقبا در ۴ گام
در ۴ گام زیر می توانید سئو سایت رقبا را تحلیل و بررسی کنید:
۱- رقبای بالقوه خود در سئو را شناسایی کنید
هر وبسایتی که با کلمات کلیدی مشابه در نتایج جستجو قرار دارد، رقیب شما محسوب میشود.
۲- وضعیت سئوی رقبایتان را بررسی کنید
وبسایتهایی که برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه گرفتهاند را فیلتر کرده و آنها را شناسایی کنید.
۳- وضعیت وبسایتتان را با رقبای خود مقایسه کنید
تمامی دادههای موجود را جمعآوری کرده و کلمات کلیدی خود را بر اساس اولویت دستهبندی کنید. فرآیند کار شامل بررسی چگالی کلمات کلیدی، ارتباط کلمات کلیدی با موضوع، رتبه فعلی، میزان جستجوی کلمات کلیدی، صفحات رتبهبندی شده، میزان محبوبیت لینکها، بهینهسازی محتوا و مشخصات صفحات است.
۴- کلمات کلیدی اصلی وبسایت خود را انتخاب کنید
بهترین کلمه کلیدی برای فرآیند سئو سایت خود را در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیدا کنید. کلمات کلیدی شما باید بیشترین محبوبیت و حجم جستجو را داشته باشند. بهترین نقطه شروع کلماتی هستند که برایشان رتبه خوبی را به دست آوردهاید زیرا این کلمات کلیدی نقاط قوت شما هستند.
۳+۴ ابزار رایگان تحلیل سئو سایت رقبا
جدا از منابع سنتی تحقیق مثل موتورهای جستجو و ابزارهای وبمستران (مانند گوگل وبمستر تولز، گوگل آنالیتیکس یا Keyword Planner)، ابزارهای دیگری هم وجود دارند که میتوانند در پیادهسازی این فرآیند شما را یاری کنند. بعصی از آنها عبارتاند از:
- برای شناسایی رقبا میتوانید از Alexa استفاده کنید.
- برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید از Keywordtool.io استفاده کنید.
- برای تشخیص میزان محبوبیت از MajesticSEO بهره بگیرید.
- برای تشخیص بهینه بودن صفحات از Web page SEO analysis کمک بگیرید.
سایت بسیار مفیدیه
ممنون بابت معرفی
با عرض سلام و خسته نباشید
واقعا مفید بود.
میشه راحت به بک لینک ها پی برد
سلام – خیلی خوب بود و خیلی لذت بردم – سایتتون عالیه تشکر.
سلام سایتتون واقعا عالیه من خیلی لذت بردم
ﺳﻼﻡ. ﻣﻂﺎﻟﺐ ﻣﻔﻴﺪﻱ ﺩاﺭﻳﺪ….ﺳﭙﺎﺳﮕﺰاﺭﻡ…..ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺎﺷﻴﺪ