صفحه اصلی / ذهن ثروتمند / روز خود را مانند افراد موفق آغاز کنید

روز خود را مانند افراد موفق آغاز کنید

روز خود را مانند افراد موفق آغاز کنید

روز خود را مانند افراد موفق آغاز کنید

برخیزید و بدرخشید! ساعات اولیه روز یکی از مهمترین و سرنوشت سازترین لحظات روزتان است. چه بخواهید, چه نخواهید. استفاده کردن از ساعات اولیه صبح درست قبل از کار، شاید کلید زندگی و موفقیت باشد. درست است، سحرخیزی ویژگی مشترک مدیران، کارمندان و افراد موفق شده است.

مارگارت تاچر هر روز صبح ساعت ۵ بیدار میشد، آرتور کاستلر ساعت ۴ ، رابرت ایگر (مدیرعامل دیزنی) ساعت ۴:۳۰ و …

چند وقت پیش کتاب جالبی می خواندم در مورد اینکه افراد موفق، قبل از اینکه صبحانه خود را نوش جان کنند، چه می کنند. در اینجا خلاصه این کتاب را برای شما می آورم تا ببینید افراد موفق، قبل از میل صبحانه شان، چه کارهایی می کنند. اینکه چگونه روز خود را شروع کنید، تعیین می کند چگونه آن روز به پایان خواهد رسید. معمولا همه افراد، زمان خود را به دست افراد دیگر می سپارند و در واقع دیگران تعیین می کنند شما چه روزی داشته باشید. اما برای اینکه روز خوبی داشته باشید باید در ابتدای روز مانند افراد موفق دیگر : آنتونی رابینز، برایان تریسی، جک کانفیلد، اسپنسر جانسون و … عمل کنید. باید هم از نظر جسمی خودتان را آماده کنید هم از نظر روحی. طبق تحقیقاتی که انجام شده، افراد موفق ۱۴ کار زیر را قبل از میل کردن صبحانه، انجام می دهند:

  1. صبح زود از خواب بیدار می شوند. (ساعت ۵ صبح ساعت مناسبی است)
  2. بعد از بیدارشدن، آب می نوشند. (آب ولرم نه خنک نه گرم)
  3. رختخواب شان را مرتب می کنند.
  4. ورزش می کنند.
  5. روی یک پروژه مهم کار می کنند.
  6. روی پروژه ای که آن را دوست دارند، کار می کنند.
  7. زمانی را با خانواده خود سپری می کنند.
  8. با همسر خود صحبت می کنند.
  9. با اعضای خانواده قهوه می خورند
  10. برای پرورش ذهن شان، مدیتیشن می کنند.
  11. بخاطر داشته هایشان، شکرگذاری می کنند.
  12. در اولین فرصت که از خواب بیدار می شوند، برنامه آن روز را می نویسند.
  13. ایمیل خود را چک می کنند.
  14. روزنامه و اخبار را می خوانند.

 

روز خود را مانند افراد موفق آغاز کنید 2
آرتور کاستلر : شجاعت یعنی اجازه ندهی ترس هایت بر تصمیم هایت تاثیر بگذارند.

 

در این مقاله، در مورد اهمیت شروع روز صحبت می کنیم.

وقتی از خواب بیدار می شوید، نخستین ساعت روز، فرصت طلایی محسوب می شود تا ذهن نیمه هشیارتان را برنامه ریزی کنید. پس در اولین ساعتی که از خواب بیدار شده اید، روزنامه نخوانید. تلویزیون تماشا نکنید. رادیو گوش ندهید. در عوض، اولین سی دقیقه را صرف خواندن مطلبی الهام بخش کنید. کتاب های الهام بخش و آموزشی بخوانید.

پس نخستین نیم ساعت طلایی تان را صرف تغذیه ذهنی و روحی خود کنید. اطلاعاتی را به کامپیوتر ذهن نیمه هشیار خود دهید که با چیزایی که می خواهید در آن روز برای شما رخ دهد، همسو باشد.

برنامه ۲۱ روزه را استارت بزنید. یعنی طی ۳ هفته پیش رو، فکرتان را روی ایجاد یک فکر جدید و مثبت متمرکز کنید. خودتان را تصور کنید که خصوصیتی را که الان ندارید، کسب کرده اید. لزومی ندارد دنیا را یکباره تغییر دهید. سعی کنید در آن واحد تنها یک چیز را تغییر دهید. بخاطر داشته باشید در سراسر این مدت، فکر خود را روی کسی که می خواهید مانند او باشید، کسی که باید شوید، متمرکز کنید.

وقتی روی اهداف خود تمرکز می کنید، باید به آنها برسید. هر هدفی را که دائما بتوانید در ذهن و فکر خود نگه دارید، به واقعیت تبدیل می شود. ولی سوال مهم اینست: آیا اراده لازم را دارید تا فکرتان را روی اهدافی که می خواهید بدست بیاورید متمرکز کنید یا اینکه نه اجازه می دهید فکر شما منحرف یا دچار ترس و تزلزل شود؟

پس از اینکه از خواب بیدار شدید و ذهن تان را بطور صحیح به کار انداختید، می توانید به خواندن روزنامه یا گوش دادن به رادیو یا تماشای تلویزیون بپردازید. موقع صرف صبحانه، هر کاری که دوست دارید انجام دهید، اما نخستین ۶۰ دقیقه طلایی صبح تان را صرف پر کردن ذهن خود با مطالب منفی نکنید.

بعد از این سی دقیقه، سه کار زیر را انجام دهید.

سه دقیقه  بخاطر سه چیزی که در زندگی تان دارید و بخاطر آنها خوشحال هستید، شکرگذاری کنید. چون وقتی شکر می کنید، دیگر نگران نیستید. دیگر عصبانی نیستید. از چیزی نمی ترسید. دو عاملی که باعث شکست می شود (ترس و عصبانیت) را کنار می زنید.

سپس، سه دقیقه دیگر بخاطر دوستان و خانواده ای که دارید، شکر گذاری کنید و بعد سه دقیقه به سه تا از مهمترین کارهایی که می خواهید انجام دهید، فکر کنید. تصور کنید این سه کار مهم را انجام داده اید و حسی را که دارید احساس کنید. حالا می توانید صبحانه تان را میل کنید 🙂

افراد موفق قبل از صبحانه چیکار میکنن

 

قدرت تلقین

حالا کمی هم در مورد قدرت تلقین صحبت کنیم، خالی از لطف نخواهد بود.

هر چیزی که می بینیم، می شنویم، می خوانیم، هر چیزی که در تلویزیون تماشا می کنیم، یا از رادیو گوش می دهیم، هر مطلبی که در روزنامه و مجله ها می خوانیم، همه و همه بر ذهن ما اثر می گذارد.

مهمترین چیزی هم که روی ما تاثیر می گذارد، تلقین افرادی است که با آنها در ارتباط هستیم.

خیلی جالب است که بدانید در دانشگاه هاروارد تحقیق جالبی انجام داده اند. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که می توان بهترین آموزش ها را در مورد موفقیت و کسب ویژگی های لازم به افراد یاد داد. می توان به دیگران یاد داد بر احساسات منفی خود غلبه کنند، یا نگرش مثبت داشته باشند. می توان ذهن ناخودآگاه افراد را برنامه ریزی کرد. می توان تعیین هدف و حل مشکل و مهارت های دیگر را به همه یاد داد. ولی اگر همین افراد پس از این آموزش ها، به میان همان افرادی برگردند که با آنها در ارتباط بوده و هستند، اگر دوباره به همان جمع منفی قبلی برگردند، تنها همین عامل باعث می شود پیشرفت نکنند و استعدادهای بالقوه آنها شکوفا نشود.

پس در اینجا اهمیت خانواده، دوستان، باشگاه ورزشی که می رویم، همکاران مان و بطور کلی محیطی که در آن قرار داریم، نمایان است.

اگر آگاهانه در محیط مثبت قرار نگیریم و با افراد مثبت نشست و برخاست نکنیم، اگر همواره با افرادی رفت و آمد کنیم که در زندگی هدفی ندارند، همین باعث خواهد شد به موفقیت نرسیم!

پس دائما ذهن خود را با خواندن کتاب، شنیدن نوارهای آموزشی و شرکت در سمینارهای آموزشی، تقویت کنید. با آدم های مثبت معاشرت کنید و ذهن خود را برنامه ریزی کنید.

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

ثروت خالص شما چقدر است؟ + ثروتمند واقعی کیست؟

ثروت خالص شما چقدر است؟ + ثروتمند واقعی کیست؟

ثروت خالص شما چقدر است؟ + ثروتمند واقعی کیست؟ شاید تا به حال بارها برایتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =