صفحه اصلی / بهبود فردی / هرم ثروت و نحوه بالا رفتن از آن

هرم ثروت و نحوه بالا رفتن از آن

هرم ثروت و نحوه بالا رفتن از آن

هرم ثروت و نحوه بالا رفتن از آن

امروز در مورد هرم ثروت و سه روشی که شما را در این هرم بالا می برد، صحبت می کنیم. شاید خیلی از افراد این مطالب را به شما نگویند. مطالبی که ای کاش در نظام آموزشی و سالها پیش به ما آموزش داده میشد!

۵ سطح در هرم ثروت وجود دارد. البته توجه داشته باشید که ما فقط در مورد پول صحبت نمی کنیم. بلکه در مورد زندگی ثروتمند صحبت می کنیم. زندگی ای که در آن، چیزهایی که می خواهید را انجام می دهید، فشارها و استرس هایی که اکثر افراد با آن مواجه هستند، را ندارید. زمان آزاد دارید، در زندگی اجتماعی و ارتباطات خود پیشرفت می کنید، حساب های بانکی شما بیشتر و بیشتر می شود، سلامتی شما روز بروز بهتر می شود و …

تمام این موارد بر اساس هرم ثروت است که امروز در مورد آن صحبت می کنیم. در آخر نیز سه روشی که شما را در هرم ثروت به بالا می کشاند، توضیح می دهیم.

سطح اول، بدهکار نام دارد. خیلی از افراد از نظر اقتصادی در این سطح قرار دارند. در آکادمی رشد یاد می گیرید که نباید در این سطح باشید.

سطح دوم (یک سطح بالاتر از سطح اول) هم تعریف چندانی ندارد. سطح دوم را خط فقر نامیده ایم.

دوستان عزیز، مطالبی که در این پست یاد می گیرید، می تواند زندگی شما را متحول کند پس خواهشی که از شما دارم اینست که این مطالب را به دقت بخوانید و حتما راهکارهای گفته شده را در عمل پیاده نمایید.

دو سطح اول و دوم را به ترتیب، بدهکار و خط فقر نام نهاده ایم.  خیلی از افراد در تمام حوزه های زندگی خود (سلامتی، ثروت، عشق، شادی) در این دو سطح می مانند: اضافه وزن دارند، احساس خوبی ندارند، شاد نیستند و …

حتما افراد بسیاری را در اطراف خود دیده اید که قرض و بدهی زیادی دارند یا زندگی اجتماعی آنها می لنگد! خیلی ها زندگی خود را دوست ندارند، آدم های اطراف خود را دوست ندارند، آدم های اطراف خیلی از افراد را افراد شکست خورده پر کرده است!

اخیرا مطلب جالبی در اینترنت می خواندم که اشاره کرده بود: ۲۰ درصد مردم، زیاد دارو می خورند. ۳۰ تا ۵۰ درصد مردم هم قرض زیاد دارند، دپرس و افسرده اند، مضطرب اند و …

مواردی که ذکر شد، مربوط به دو سطح اول هرم ثروت است.

از نظر اقتصادی، سطح اول یعنی افرادی که بدهکار هستند، زیر صفرند! اما در مورد سطح دوم (خط فقر) متاسفانه آمارهای ضد و نقیض زیادی از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار و کارشناسان محترم گفته می شود! خط فقر را بعضی ها ۲ میلیون تومان در ماه می دانند، بعضی ها ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ماه، بعضی ها ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بعضی های دیگر ۳ و نیم میلیون تومان و …! حال اگر کمترین این مقدار را هم در نظر بگیریم، برای یک خانواده چهار نفره در تهران، حداقل درآمد باید ۲ میلیون تومان در ماه باشد و اگر یک خانواده ۴ نفره تهرانی، درآمدی کمتر از ۲ میلیون تومان در ماه داشته باشد، یعنی زیر خط فقر قرار دارد.

مطالبی که امروز خدمت شما عرض می کنم، تنها در مورد پول نیست. برای اینکه زندگی خوبی داشته باشید، برای اینکه چیزهایی که می خواهید را داشته باشید، باید در ۴ حوزه مهم زندگی (سلامتی، ثروت، شادی، عشق) موفق عمل کنید.

اگر شما در دو سطح اول ذکر شده قرار دارید، هم خبر خوب برای شما دارم و هم خبر بد!

خبر خوب اینست که می توانید خودتان را از این دو سطح، بالا بکشید.

اما خبر بد اینست که همانطوریکه وارن بافت، میلیاردر آمریکایی می گوید: از اینکه عقب بمانید، بترسید. از اینکه کارهای خود را به فردا و وقت های دیگر بیاندازید، بپرهیزید. چون به جایی می رسید که ترک عادت های تان خیلی سخت می شود!

خیلی از افراد می گویند فردا شروع می کنم. از شنبه شروع می کنم. هی کارها را به تعویق می اندازند.

اما دوستان از امروز شروع کنید. نداری و بی پولی دیگر بس است. کاری کنید که وقتی فردا به پشت سر نگاه می کنید، افسوس نخورید.

 

سطح سوم هرم ثروت، سطح استاندارد است. در این سطح، وقتی از خواب بیدار می شوید احساس خوبی دارید. لزوما میلیونر و میلیارد نیستید! به عبارتی، در این سطح، هر روز استرس ندارید. نگران چیزی نیستید. چون در سطح استاندارد قرار دارید. شما باید حداقل در این سطح قرار گیرید.

یک پله بالاتر از این سطح، سطح موفقیت (افراد موفق) است. در این سطح، علاوه بر اینکه احساس خوبی دارید، هر روز پیشرفت می کنید و نسبت به روز قبل بهتر می شوید. حساب بانکی تان، رفته رفته بیشتر می شود. هر روز سلامتی شما بهتر و بهتر می شود. نه تنها احساس خوب دارید، بلکه احساس تان فوق العاده است.

یادگیری این ۱۱ مهارت شما را میلیونر می کند.

اما آخرین سطح هرم ثروت، ثروتمندی و تاثیر بر دنیاست. در این سطح، پا را از خود فراتر گذاشته و بر دنیا تاثیر می گذارید. افرادی مانند بیل گیتس، مارک زاکربرگ، وارن بافت، استیو جابز و … در این سطح قرار دارند.

افراد بعضی وقت ها از خود و کشورشان فراتر می روند و بر روی دنیا اثر می گذارند. دوستان شما می توانید روی دنیا اثر بگذارید…

هرم ثروت از بدهکاری تا میلیونرها و افراد موفق
هرم ثروت در یک نگاه

 

دوستان عزیز این هرم ثروت را به خوبی به یاد بسپارید. اینها مطالبی است که باید در مدرسه به ما آموزش می دادند. اما بی کفایتی سیستم آموزشی همچنان به مسیر خود ادامه می دهد!

 

سه نکته ای که رعایت آنها، شما را در هرم ثروت شما را

به جایگاه بالاتر می برد:

۱- باید بدانید هدف شما در زندگی چیست؟

به جرات می توان گفت افراد اندکی هستند که با اطمینان کامل می توانند به شما بگویند هدف شان در زندگی چیست.

هر فرد هم هدف خاصی برای خود دارد. بعنوان مثال یکی از دوستان خوبم کشاورز هست و خیلی هم آدم معتقدی است. بارها شنیدم که این جمله را تکرار می کند : خدیا شکرت که محصولات ارگانیک و طبیعی تولید می کنم و به مردم می فروشم. در واقع، تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف زندگی اوست.

هدف یک سری از افراد، آموزش دیگران هست. هدف شما در زندگی چیست؟

وقتی بدانید هدف تان در زندگی چیست، دیگر سراغ هر شغلی نمی روید، وقت خود را با هر کسی نمی گذرانید و خلاصه اینکه هدفمند زندگی می کنید.

 

هرم ثروت و نحوه بالا رفتن از آن 2

 

۲- اصول ارتباطات و نفوذ روی مردم را یاد بگیرید

جمله ای که به آن اعتقاد دارم و بارها به دوستانم عرض کرده ام اینست که: ۳۳ درصد از وقت خود را با افرادی که از شما پایین ترند، بگذرانید. یعنی به آنها کمک کنید.

۳۳ درصد دیگر را با افرادی بگذرانید که هم سطح شما هستند. مثل دوستانتان.

و ۳۳ درصد دیگر را با افرادی بگذرانید که ۲۰ سال از جایی که شما می خواهید بدان برسید، جلوترند.

به قول برایان تریسی، سخنران و نویسنده مشهور و میلیاردر کانادایی، شما (و درآمدتان) میانگین ۵ نفری هست که وقت خود را با آنها می گذرانید.

عمل به این موارد، تاثیر چشمگیری روی زندگی شما خواهد گذاشت. اما نکته سوم برای اینکه خود را در هرم ثروت به بالا بکشید:

 

اصول ارتباطات و نفوذ روی مردم را یاد بگیرید

 

۳- داشتن انگیزه + تعویق نیانداختن کارها

خیلی از ماها هدف گذاری کرده ایم و چه بسا یک هفته، دو هفته، یک ماه هم تلاش کرده ایم ولی به یکباره انگیزه خود را از دست داده ایم و دست از تلاش برداشته ایم! چرا؟

ما باید بتوانیم به خود انگیزه دهیم، انرژی دهیم و همچنین، از به تعویق انداختن کارهایمان هم اجتناب کنیم.

فردا فردا کردن، آرزوها و امیدهای شما را می کشد.

اگر اهداف بزرگی برای زندگی خود دارید و در عمل نتیجه ای نمی گیرید، احتمالا یا انگیزه کافی ندارید و یا کارهای خود را مدام به تعویق می اندازید و فردا  فردا می کنید!

 

داشتن انگیزه + تعویق نیانداختن کارها
9 روش برای با انگیزه ماندن

 

هرم ثروت در مورد سخت کار کردن نیست. در مورد هوشمندانه کار کردن است. چیزی که ما در آکادمی رشد روی آن تاکید ویژه داریم.

از شما می خواهم این سه نکته را در عمل پیاده کنید و تحولاتی که با عمل به این نکات، در زندگی تان ایجاد می شود، برای ما بنویسید. در همین پست، نظرات و سوالات خود را برای ما بفرستید. ما اینجا هستیم که به یاری همدیگر، زندگی ثروتمندی داشته باشیم.

اگر احساس می کنید این مطلب برای شما مفید بود، از شما می خواهم این مطلب را حداقل برای ۳ نفر از دوستان خود بفرستید تا همه با هم رشد کنیم.

و اما نکته آخر را از وارن بافت، میلیاردر آمریکایی به یاد بسپارید:

هر چه بیشتر یاد بگیرید، بیشتر درآمد کسب می کنید.

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

چالش 21 روزه تغییر عادت ها

چالش ۲۱ روزه تغییر عادت ها

چالش ۲۱ روزه تغییر عادت ها بسیاری از عادت ها در طی زمان و کاملا …

یک نظر

  1. ممنوم از سایت خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + سه =