صفحه اصلی / بهبود فردی / چهار روش برای تحول کسب وکار

چهار روش برای تحول کسب وکار

چهار روش برای تحول کسب وکار

چهار روش برای تحول کسب وکار

چهار کاری که باعث تحول کسب وکار شما می شود

 

تنها چهار روش در کسب وکار و زندگی وجود دارد که موجب تغییرات اساسی می شود. در اینجا نگاهی به این چهار روش می اندازیم:

 

۱٫ انجام بیشتر برخی کارها

نخستین روش این است که بعضی کارها را بیشتر انجام دهید.
اما چه کارهایی را باید بیشتر انجام داد؟

کارهایی را بیشتر انجام دهید که بهترین نتایج را از آن ها می گیرید؛ کارهایی که موفقیت آمیز هستند؛ فعالیت هایی که بیشترین و قابل پیش بینی ترین فروش و سودآوری را به همراه می آورند.
جالب اینکه بسیاری از شرکت ها این اصل اساسی را نادیده می گیرند. آن ها به جای مشخص کردن محصولات و خدماتی که در صورت صرف زمان و توجه کافی، ظرفیت موفقیت و سودآوری فراوان دارند، تمام زمان و سرمایه و پول خود را صرف پیشبرد کل خط تولید می کنند.

 

۲٫ انجام کمتر برخی کارها

دومین روش تغییر این است که برخی کارها را کمتر انجام دهید.
اما چه کارهایی را باید کمتر انجام داد؟

پاسخ ساده است. کارهایی را کمتر انجام دهید که نسبت به کارهای دیگر، نتایج کمتری به دنبال دارند.
قانون ۸۰/۲۰ را در کسب وکار خود به کار گیرید. ۸۰ درصد محصولات و خدمات فقط ۲۰ درصد فروش و سود را به همراه دارند. بسیاری از شرکت ها سیاست استراتژیک خاصی دارند که هر سال تولید ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولات را متوقف می کنند و همزمان هدفی تعیین می کنند که هر سال ۲۰ درصد فروششان مربوط به محصولات و خدمات جدید باشد.
دو روش نخست تغییر کسب وکار و بهبود فروش این است که بعضی کارها را بیشتر و بعضی دیگر را کمتر انجام دهید.

حال به نظر شما، چه کارهایی را باید بیشتر یا کمتر انجام دهید؟

 

چهار روش برای تحول کسب وکار

 

۳٫ انجام کاری جدید و متفاوت

سومین روش تغییر نتایج فروش و بازاریابی، انجام کاری کاملا جدید و متفاوت است که یکی از سخت ترین اقدامات به حساب می آید. اغلبِ افراد به گوشه امن خود چسبیده اند و بدون توجه به آنچه در اطرافشان می گذرد،  برای ماندن در آن مبارزه و تلاش می کنند.
این سندروم عدم نوآوری باعث شد شرکتی مانند نوکیا که فناوری اصلی آیفون و آی پد حاصل کار او بود در برابر آن فناوری ها مقاومت کند، زیرا می ترسید در کسب وکار فعلی اش اختلال ایجاد کند.
این یکی از ضعف های بزرگ در بازاریابی و فروش است. شرکت ها عاشق محصولات و خدمات فعلی خود می شوند و سپس سایر محصولات و خدماتی که شاید با کسب وکار فعلی شان متناسب باشد را پس می زنند. همین موضوع باعث سقوط بلک بری و نوکیا شد و هر سال موجب افول و انحطاط شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر دنیا می شود.

بنابراین برای بقا و موفقیت در بازار امروز چه باید کرد؟

گری هَمِل و سی.کِی. پراهالاد در کتاب فوق العاده خود بنام رقابت برای آینده می نویسند:
هر شرکتی باید پنج سال آینده را پیش بینی کرده و برای تسلط بر بازار در آن زمان تلاش کند.
شما نیز باید همواره همین کار را انجام دهید.

 

آینده خود را بسازید

دوباره به زمان حال فکر کنید و بپرسید: امروز چه کاری را آغاز کنیم که ۵ سال دیگر هدایت کننده کسب وکارمان باشد؟
به کدام محصولات و خدمات دیگر نیاز داریم؟ به چه مهارت ها و قابلیت های دیگری نیاز داریم؟

چه کارهایی را بیشتر و چه کارهایی را کمتر انجام دهیم؟ چه کاری را فورا آغاز کنیم تا این آمادگی را داشته باشیم که ۵ سال دیگر رهبر بازار شویم؟
شروع کاری جدید بسیار دشوار است. به همین دلیل کنفوسیوس می گوید: سفرهای طولانی با نخستین گام آغاز می شود.

برای آغاز کاری جدید، اولین گام همیشه سخت ترین گام است؛ اما اگر می خواهید به جای اینکه قربانی آینده باشید، آینده را بسازید، نخستین قدم همیشه لازم ترین قدم است.
مایکل کامی، برنامه ریز استراتژیک جمله معروفی دارد: آن هایی که برای آینده برنامه ریزی نمی کنند، آینده ای ندارند!
برای رسیدن به چیزی که قبلا هرگز به آن نرسیده اید، باید کاری انجام دهید که قبلا هرگز انجام نداده اید. باید مهارت هایی را در خود پرورش دهید که قبلا نداشته اید. باید محصولات و خدماتی ارائه دهید که قبلا ارائه نداده اید.
باید فردی متفاوت از گذشته خود شوید.

 

۴٫ توقف کامل برخی از کارها

چهارمین راه تغییر زندگی و کار این است که انجام کارهای خاصی را به طور کامل متوقف کنید. کارهای زیادی وجود دارند که زمان و پولتان را صرف آن ها می کنید و شاید در یک بازه زمانی ارزشمند بوده اند، اما دیگر ارزشمند و مهم نیستند. افراد بسیاری که تحت تاثیر گوشه امن خود هستند، زمان زیادی را صرف انجام کارهایی می کنند که اصلا لازم نیست انجام شود.
تفکر از صفر را در همه فعالیت های بازاریابی خود تمرین کنید. از خود بپرسید آیا در حال حاضر کاری را انجام می دهم که اگر تمام شود با دانش فعلی، دوباره آن را انجام نخواهم داد؟
آیا محصول یا خدمتی وجود دارد که اگر از صفر شروع می کردید با دانش فعلی خود به بازار ارائه نمی کردید؟

آیا کاری در بازاریابی و فروش وجود دارد که با دانش فعلی دوباره انجامش نخواهید داد؟ آیا فرایندی در کسب وکارتان وجود دارد که اگر تمام شود با دانش فعلی دوباره آن را آغاز نخواهید کرد؟
با پرسیدن دائم این سوالات، ذهنتان باز می شود و پذیرای امکانات جدید می شوید. خیلی جالب و تاسف آور است که بسیاری از شرکت ها اسیر کارهایی هستند که موجب صرف زمان و هزینه های غیر لازم می شود و با دانش فعلی شان هرگز دوباره آن ها را انجام نخواهند داد. اسیر ماندن در کارهای قدیمی و بی حاصل، از انرژی لازم برای ارائه محصولات و خدمات جدید متناسب با بازار امروز و یافتن راه های جدید برای بازاریابی آن ها می کاهد.

ذهنتان را باز نگه دارید

خلاق باشید. به گوشه امن پناه نبرید. به راهی نروید که کمترین موانع را دارد و همیشه همان کارهایی را انجام ندهید که در گذشته انجام می دادید. به دنبال راه هایی جدیدتر، بهتر، سریع تر، ارزانتر، ساده تر، مناسب تر و کم هزینه تر برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات باشید. بدانید هر کاری که امروز انجام می دهید به زودی با بازارهای متغیر و رقابت های سخت، منسوخ می شود. پذیرای تغییر باشید و وقتی ایده ای به ذهنتان رسید، فورا و قبل از دیگران اقدام کنید.
به گفته ساچل پِیج، بازیکن بیسبال: به عقب نگاه نکنید، شاید کسی در حال سبقت گرفتن از شما باشد.

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 2 =