چه کار کنید تا افراد ایمیل شما را باز کنند و ایمیل های شما را بخوانند.
ایمیل مارکتینگ یکی از روش های ارزان و بسیار کارآمد در حوزه تبلیغات و بازاریابی اینترنتی است. اما آیا هر ایمیلی می تواند به عنوان تبلیغ برای مخاطبان ارسال شود؟ چه باید کرد تا ایمیل ما از میان ایمیل های فراوان تبلیغاتی مورد بازدید قرار گیرد؟
امروزه، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی تکنیک بسیار موثری برای تشویق مخاطبان کسب و کار اینترنتی تان و افزایش نرخ کلیک و فروش است.
اگر می خواهید نرخ کلیک باز شدن ایمیل خود را افزایش دهید کلیک کنید.
بازاریابی ایمیلی، روزبهروز در حال رشد و پیشرفت است. جیمیل به تنهایی بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد و براساس پیشبینیهای انجام شده، این تعداد در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۳ میلیارد نفر خواهد رسید.
ایمیل مارکتینگ روز بهروز فرآیندی سختتر و رقابتیتر میشود. در این میان، آن دسته از بازاریابان ایمیلی پیروز خواهند شد که با ترفندها و تکنیک های ایمیل مارکتینگ آشنا باشند.
در این پست آکادمی رشد، راهکارهایی برای رشد و بهبود ایمیل مارکتینگ کسب و کار اینترنتی تان ارائه می کنیم.
طی چند سال تجربه کسب و کار اینترنتی در آکادمی رشد، متوجه شده ایم که اگر شما ۷ نکته مهم زیر را رعایت کنید، مخاطبان ایمیل تان را باز کرده و ایمیل های شما را می خوانند.
برای دسترسی به مطالب جدید در زمینه ایمیل مارکتینگ ایمیل خود را وارد کنید.
چه کار کنید تا افراد ایمیل شما را باز کنند
واقعیت این است که این کار آسان نیست. کافیست به زندگی روزانه تان توجه کنید. همه ما هر روز با تبلیغات، مقاله های سایت ها، فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و … بمباران می شویم.
ما در آکادمی رشد، اشکال مختلف بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (خبرنامه، ایمیل های کوتاه، ایمیل های بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه) را بررسی کرده و ۷ عامل مهم زیر را برای بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) عالی شناسایی کرده ایم:
- عنوان جذاب
- سلام دادن با ذکر نام مخاطب
- پاراگراف اول جذاب که خواننده را به خواندن ادامه مطلب علاقه مند کند.
- چند داستان یا نکات جالب
- کارهایی که شما از خواننده انتظار دارید انجام دهند (کلیک و …)
- خداحافظی با ذکر نام مخاطب
- سخن پایانی که اغلب نادیده گرفته می شود اما بخش مهمی در ایمیل محسوب می شود.
راهکارهایی برای رشد و بهبود ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی روشی قدرتمند برای جذب نظر مخاطبان به محصولات و یا محتوایی است که به آنها عرضه میکنید. قطعاً ایمیل از بین نخواهد رفت و کاربری خود را از دست نمیدهد. ولی احتمالاً در آینده تهیه ایمیل مناسب و ایده آل و مدیریت ایمیل مارکتینگ سختتر خواهد شد. در ادامه به چند راهکار برای رشد و بهبود ایمیل مارکتینگ اشاره میکنیم.
۱- تنها به افرادی که مایل هستند، ایمیل بزنید. (ایمیل مارکتینگ اخلاقی)
۲- برای هر ایمیلی که ارسال میکنید، هدف داشته باشید.
۳- در عنوان ایمیل های خود نام مخاطبان خود را ذکر کنید.
۴- ایمیلهای خود را با یک نام شخصی بفرستید.
۵- روزهای مختلف هفته را برای ارسال ایمیلها امتحان کنید.
۶- به مخاطبانی که فرم عضویت پر کردهاند، توجه بیشتری کنید.
۷- مخاطبین منفعل خود را شناسایی کنید و از لیست ایمیل مارکتینگ تان حذف کنید.
۸- اگر یکی از مخاطبانتان لغو اشتراک کرد، ناراحت نشوید. شما نمیتوانید همه مخاطبان خود را راضی نگه دارید.
۹- اگر نرخ باز کردن ایمیلهای شما کم شد، به فکر چاره باشید.
۱۰- اگر توسط اشخاص متعدد در حال اسپم شدن هستید، ایمیل مارکتینگ خود را متوقف کنید. (ممکن است جزء بلکلیست سرویسدهندههای ایمیل قرار بگیرید)
۱۱- عنوان ایمیلهای شما عامل مهمی در بالا بردن نرخ کلیک مخاطبان ایمیل هایتان است.
نحوه انتخاب عنوان ایمیل مناسب در ایمیل مارکتینگ
شاید عنوان ایمیل مهمترین بخش در ایمیل مارکتینگ باشد که باعث می شود مخاطب شما روی آن کلیک کند یا نکند.
یک عنوان خوب:
- باید کوتاه و جذاب باشد
- شخصیسازی شده باشد
- بهتر است با شکلک همراه باشد.
- باید کاملا منطبق بر محتوای ایمیل باشد و نباید در آن بزرگنمایی کنید.
- بهتر است عنوان ایمیلهای شما با فعل امری شروع شود. چرا که عنوان ایمیل در واقع فراخوان به عمل است که مخاطب آن باید در نهایت فعالیتی انجام دهد. با استفاده از فعلهای امری مخاطبان خود را بیشتر به انجام دادن فعالیت مطلوب ترغیب میکنید.
- از اعداد در عنوان ایمیلهای خود استفاده کنید. اعداد میتواند تعداد راهکارهای ارائه شده شما، حجم نوشته تان، کد تخفیف و … باشد.
- قبل از آنکه ایمیل خود را ارسال کنید، عنوان ایمیل تان را بلند بخوانید و ببیند خودتان اگر با همچین عنوانی روبهرو شوید، ان ایمیل را باز میکنید یا نه.
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی در کسب و کار اینترنتی اگر به درستی و با رعایت اصول آن انجام پذیرد می تواند برند شما را بر سر زبان ها بیاندازد و میزان فروش تان را بالا ببرد. در عین حال اگر در بدنه ایمیل های شما نکات ضروری رعایت نشود، این ایمیل ها می توانند به ضد تبلیغ برای کسب و کار اینترنتی شما تبدیل شوند. پس قبل از انجام ایمیل مارکتینگ باید تمام نکات آن را بدانید و یا از افراد موفق و مطلع در این حوزه مشورت بگیرید. یک ایمیل جمعی اشتباه می تواند شما را برای همیشه در اسپم قرار دهد و چراغ این شاخه از بازاریابی که بسیار هم پر بازده می باشد را برای کسب و کار شما خاموش نماید.
برای دسترسی به مطالب جدید در زمینه ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی ایمیل خود را وارد کنید.
ممنون
راه خوبی هست