صفحه اصلی / راز جذب پول در اینترنت / ۵ چیزی که هر سایتی باید داشته باشد

۵ چیزی که هر سایتی باید داشته باشد

هر سایت باید چه چیزهایی داشته باشد

هر سایتی باید حداقل ۵ مورد زیر را داشته باشد:

  1. نام و دامین
  2. تصاویر و عکس
  3. ۱ تا ۵ مقاله
  4. یک فرم مناسب برای گرفتن ایمیل مخاطبان
  5. دو صفحه (درباره ما) و (تماس با ما).

همه می توانند موارد بالا را بدون نیاز به برنامه نویسی یا کدنویسی در سایت خود داشته باشند.

برای دانلود رایگان پی دی اف این مقاله، ایمیل خود را وارد کنید:

حالا، هر کدوم از این موارد را دقیق تر بررسی می کنیم:

 

۱- نام و دامنه

اشتباهی که اکثر مواقع اتفاق می افتد اینست که خیلی از افراد یک نام محدود کننده برای دامنه سایت خود انتخاب می کنند. شما باید دامنه ای انتخاب کنید که به مرور زمان، بتوانید کسب و کارتان را توسعه دهید  و بتوانید در مورد موضوعات متنوعی بنویسید.

مثلا دامنه (رشد آکادمی) از آنجا که می توانیم در آن روی موضوعات متنوعی کار کنیم، دامنه مناسبی به شمار می رود.

نکته مهم دیگر اینست که خیلی از افراد بجای اینکه دامنه ای انتخاب کنند که خیلی راحت به یاد می ماند  یا نام برندشان را تداعی می کند، به سئو و کلمات کلیدی فکر می کنند.

مثلا به جای (ترجمه) دامنه را (چگونه ترجمه کنیم)  نگذارید. نامی انتخاب کنید که در ذهن مخاطبان شما جای گیرد.

و در آخر اینکه اگر دامنه مناسبی به ذهن تان نمی رسد، می توانید اسم خودتان را روی سایت خود بگذارید. روی تعیین دامنه سایت تان، وسواس نداشته باشید و زمان زیادی را تنها برای اینکه یک نام برای سایت خود انتخاب کنید، تلف نکنید. خیلی از شرکت های موفق و بزرگ، دامنه های عجیب غریبی دارند. پس یک دامنه را انتخاب کنید و کارتان را شروع نمایید.

 

۲- تصاویر و عکس

وقتی سایت خود را راه اندازی می کنید، سایت تان خیلی خشک و خالی به نظر می رسد. برای اینکه سایت شما خسته کننده جلوه نکند، می توانید در هدر سایت خود، یا ساید بار و نوشته هایتان، از تصاویر و عکس استفاده کنید.

 

۳- ۱ تا ۵ مقاله

برخلاف تصور خیلی از افراد، وقتی سایت خود را راه اندازی می کنید، نیازی نیست مطالب زیادی بنویسید. برای شروع  ۱ تا ۵ نوشته کافی است. حتی می توانید ایمیل مخاطبان خود را بگیرید و به آنها وعده دهید : مطالب … را به ایمیل شان می فرستید.

پس، موقع شروع لزومی ندارد مطالب زیادی در سایت خود قرار دهید.

 

۴- یک فرم مناسب برای گرفتن ایمیل مخاطبان

بارها در مقاله های سایت و در دوره راز جذب پول در اینترنت تاکید کرده ام. باز تاکید می کنم تهیه لیست ایمیل مخاطبانتان،  یکی از مهم ترین فاکتورهای کسب و کار شماست. دو سال بعد، وقتی به گذشته نگاه می کنید می بینید بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، میلیون ها تومان برای شما درآمدزایی داشته است. همچنین  ایجاد ارتباط با مخاطبانتان، بسیار مهم تر از فروش محصولات شما به آنهاست.

می دانید چرا محصولات ما را نمی توانید بطور مستقیم از سایت آکادمی رشد بخرید؟

البته پیشنهاد می کنم شما هم در ابتدای کسب و کار خود از این تکنیک استفاده کنید. یعنی بجای اینکه تنها به فروش محصولاتتان فکر کنید، با مخاطبان خود ارتباط سازی کنید. با عمل به همین نکته ، می توانید فروش تان را ده ها و حتی صدها برابر کنید.

بگذارید برای شما مثالی بزنم. فرض کنید از هر ۱۰۰ نفری که به سایت شما می آیند، یک نفر محصول شما را بخرد و شما مقداری درآمد کسب کنید. حالا فرض کنید شما ایمیل مخاطبانتان را می گیرید. در این حالت می توانید بطور مداوم با مخاطبان خود در ارتباط باشید. حتی اگر آنها سایت شما را فراموش کنند، شما مقاله های خود را برای آنها می فرستید. اعتمادشان را جلب می کنید و نه تنها یک محصول خود،  بلکه تمام محصولات تان را تبلیغ می کنید و درآمد شما چندین برابر رشد می کند.

به همین دلیل است که ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، فروش و درنتیجه درآمدزایی شما را متحول می کند.

نکته دیگر اینست که شما همیشه لیستی از مخاطبان خود را در درست دارید و هر گونه تغییر در فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام یا شبکه های اجتماعی دیگر، تاثیری روی لیست ایمیل شما نخواهد گذاشت.

همچنین بازدهی لیست ایمیل تان، بسیار بیشتر از افرادی است که از سایت شما بازدید می کنند.

بازدیدکنندگان شما،  سایت تان را باز می کنند و وقتی مرورگر را می بندند، شما و سایت شما را فراموش می کنند.  اما وقتی نام و ایمیل شان را بگیرید ، می توانید با آنها ارتباط سازی کنید. تفاوت این دو مورد می تواند صدها برابر باشد!

خودتان را در نظر بگیرید. اگر وارد سایتی شوید و مطالبش را بخوانید، چقدر احتمال دارد محصولشان را بخرید؟

اما اگر وارد سایتی شوید، از مطالب سایت خوشتان بیاید، چند بار کلیک کنید، چند مقاله سایت را بخوانید و بعد ایمیل تان را در سایت موردنظر وارد کنید تا مطالب بعدی آنها را دنبال کنید، حالا احتمال خرید شما از این سایت چقدر خواهد بود؟

این احتمال در مقایسه با حالت قبل، صدها و هزاران برابر بیشتر خواهد بود.

و در آخر، شما ایمیل مخاطبان خود را می گیرید و رابطه بلند مدتی با آنها برقرار می کنید. اگر کار خود را درست انجام دهید، وقتی به مخاطبانتان ایمیل می فرستید،  پیش خود می گویند بگذار ببینم امروز چه مطلبی برای من فرستاده ؟

بدین ترتیب ایمیل شما را باز می کنند.

می دانید مهم ترین اشتباه میلیونی کسب و کار اول ما چی بود؟

لیست ایمیل نداشتیم!

الان می دانیم قبلا چه اشتباه جبران ناپذیری مرتکب شده ایم!

اشتباهی که میلیون ها تومان به ضرر ما تمام شد.

اما درس بزرگی یاد گرفتیم و پیشنهاد می کنیم شما هم از همین حالا، بازاریابی ایمیلی را جدی بگیرید و فرم مناسبی برای دریافت ایمیل مخاطبان خود در سایت تان داشته باشید.

متن این فرم هم خیلی مهم است. در واقع متن و کلماتی که استفاده می کنید، باعث می شود افراد ایمیل خود را وارد کنند یا نکنند. اگر بنویسید : ایمیل خود را وارد کنید و کتاب … را بصورت رایگان دانلود کنید.

درست است متن خوبی به شمار می رود و نرخ تبدیل شما را افزایش می دهد، اما لزومی ندارد در ابتدای کسب و کارتان، کتاب چند صد صفحه ای تهیه کنید و برای دانلود بگذارید.

می توانید توضیح دهید چرا مخاطب شما باید ایمیل خود را در سایت شما وارد کند و در قبال آن چه چیزی دریافت می کند. اگر در انجام این کار مشکلی دارید، به دفتر برنامه خود نگاهی بیندازید.

این زیبایی سیستم آکادمی رشد است. شما هر وقت جایی گیر می کنید، می توانید به مراحل قبل بازگردید و از اطلاعاتی که تهیه کرده اید، استفاده کنید.

حال سوالی از شما دارم: اگر کسی نیاز و مشکل شما را برطرف کند ، ایمیل خود را در اختیار او قرار نمی دهید؟

البته که ایمیل خود را در ازای حل مشکل یا نیازی از خود، در اختیارش قرار می دهید!

همچنین از عناوین جذاب استفاده کنید تا مخاطبان شما ترغیب شده و ایمیل خود را وارد کنند. مثلا در زمینه رشد فردی ، به جای اینکه بگویید: نکاتی جهت افزایش بازدهی شما که جذاب به نظر نمی رسد،  می توانید بگویید: دانلود رایگان  سه کاری که بازدهی شما را در هر روز چند برابر می کند.

یعنی به مخاطبان خود بگویید چه چیزی دریافت می کنند.

همچنین برای اینکه نرخ تبدیل سایت تان افزایش پیدا کند، می توانید کنار فرم خود، یک عکس جذاب هم بگذارید.

 

 ۵- و قسمت دیگری که سایت شما باید داشته باشد، صفحه

درباره ما و تماس با ما است:

  • برای صفحه تماس با ما ، با وردپرس می توانید از پلاگین های رایگان وردپرس (مانند فرم تماس ۷ یا Contact Form 7 ) یک فرم استاندارد بسازید که در صورت پر شدن این فرم توسط بازدیدکنندگان سایت شما، بطور اتوماتیک به شما ایمیل می فرستد و شما را در جریان آن قرار می دهد.
  • یا می توانید بگویید می توانند به آدرس ایمیل شما، ایمیل بفرستند.
  • در صفحه درباره ما، در مورد آنچه برای مخاطبان شما مهم است، بنویسید نه زندگینامه خودتان!

زندگی نامه شما برای کسی اهمیتی ندارد. در صفحه درباره ما، می توانید بطور خلاصه بنویسید در حوزه ای که انتخاب کرده اید، چه کارهایی انجام داده اید، چه نتیجه ای گرفته اید و چه کاری می توانید برای مخاطبان خود انجام دهید.

در صفحه (درباره ما) در واقع توضیح می دهید چرا شما را باید انتخاب کنند نه اینکه دفتر خاطرات شما باشد!

همچنین می توانید در این صفحه نیز فرمی برای جمع آوری ایمیل مخاطبان خود قرار دهید تا ایمیل علاقه مندان به خود را جمع آوری کنید.

نکته مهم:

شما می توانید تمام این موارد را خودتان به راحتی انجام دهید و نیازی نیست به طراح سایت پول پرداخت کنید یا تمام مواردی که بیان شد را انجام دهد.

همچنین لزومی ندارد طراحی سایت شما زیبا باشد. بلکه کافی است سایت شما به اندازه کافی مناسب باشد و لزومی ندارد گرافیکی و زیبا باشد.

جالب است بدانید سایت هایی با طراحی نه چندان خوب وجود دارند که سالیانه میلیون ها تومان درآمد کسب می کنند.

وقتی از سایت خود درآمد کسب کردید، می توانید دوباره روی کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید و محصولات بهتری تولید کنید. حتی می توانید افرادی را استخدام کنید تا طراحی ، تحقیق و کارهای دیگر سایت تان را برای شما انجام دهند.

اگر بخواهید می توانید خود شما سایت تان را طراحی کنید. اما همانطوریکه قبلا عرض کردم، قبل از اینکه ۴۰ ساله شوید، سعی نکنید ۴۰ ساله شوید.

به خاطر بسپارید شما بعدها می توانید همه چیز سایت خود را تغییر دهید حتی دامنه تان را! گرچه این کار را توصیه نمی کنیم!

باز تاکید می کنیم سعی نکنید همه چیز را در ابتدای کسب و کارتان امتحان کنید.

کافی است سایت خود را راه اندازی کنید و کافی است سایت شما به اندازه کافی مناسب باشد.

بعدها می توانید سایت خود را  بهتر کنید.

تا جای ممکن، از کمال گرایی اجتناب کنید.

به خاطر بسپارید شما به مرور، همه چیز را بهبود می بخشید اما بگذارید مخاطبان تان به شما بگویند چه کار باید بکنید. شش ماه زمان نگذارید تا بهترین سایت ایران را بسازید. شاید طراحی سایت شما اهمیت زیادی نداشته باشد.

سخن پایانی و خلاصه

پس روی تولید محتوای خوب وقت بگذارید. سپس محتوایی که تولید کردید را به مخاطبان واقعی خود برسانید و در گام بعدی، آنها را به سایت تان هدایت کنید.

به همین دلیل، سایت شما مهم است. سایت شما، ویترین کسب و کار شماست. سایت شما این را نشان نمی دهد  که شما آدم خوبی هستید یا نه! یا اگر فردی سایت زیبایی دارد یعنی آدم بهتری نسبت به شما است!

همانطوریکه ذکر شد، سایت هایی با طراحی نه چندان خوب وجود دارند که خدمات و اطلاعات خوبی را به مخاطبان خود ارائه می کنند.

هدف از داشتن سایت ، جذب مخاطب و گرفتن ایمیل آنهاست.

اگر شما به کیفیت ( نه کمیت) اهمیت دهید و مواردی که ذکرکردیم را بخوبی انجام دهید،

مخاطبان شما، ایمیل خود را دو دستی به شما خواهند داد.

 
برای دانلود رایگان پی دی اف این مقاله، ایمیل خود را وارد کنید:

درباره آکادمی رشد

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان را برای موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی و رشد فردی تهیه کرده است.

مقاله های مشابه

11 مهارت میلیونرهای خودساخته

۱۱ مهارت برای تبدیل شدن به یک کارآفرین میلیونر

آیا می دانید با یادگیری این ۱۱ مهارت، می توانید میلیونر خودساخته شوید؟ تحقیقات نشان …

یک نظر

  1. سایت هائی که هر روز و در ساعت مشخصی مطالب سایت خود را بروز میکنند، خیلی موفق بوده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *