۶ استراتژی بهینه سازی قیف فروش و نرخ تبدیل برای دو برابر کردن درآمد شما
شاید بارها این سوال در ذهن شما پیش آمده که به چه صورت کاربران سایت را افزایش دهیم . سپس بتوانیم آن ها را به خریدار برای سایت خود تبدیل نماییم . در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با مبحث قیف فروش آشنا نماییم سپس در مورد ۶ استراتژی بهینه سازی قیف فروش صحبت می کنیم که می تواند درآمد شما را بیش از دو برابر کند.
قیف فروش چیست ؟
قیف فروش پروسه و مسیری است که شما انتظار دارید کاربر به خرید هدایت شود و مشتری شما باقی بماند .
تعداد کاربرانی که وارد سایت تان می شوند که در واقع ورودی قیف هستند، نسبت به خریداران و مشتریان واقعی بسیار بیشتر است . یعنی نسبت خریداران به کاربران یک عدد بسیار کوچک است . درست است که تعداد ورود هرچه بیشتر باشد تعداد مشتریان و خریداران هم بیشتر می شود اما شما باید به تمام مراحل و فعالیت های بازاریابی درون سایت هم توجه ویژه داشته باشید.
می توانید تست های دوبخشی A/B انجام دهید و با هر تست، چیزهای جدیدی یاد بگیرید.
این تست ها باعث می شود ببینید چه چیزهایی جواب می دهد و چه چیزهایی نه.
چهار قسمت یک قیف فروش
قیف فروش بطور کلی به چهار قسمت جذب ، تبدیل ، خرید و لذت تقسیم می شود:
۱- جذب
تمام فعالیت هایی که بازدید کننده را به سمت وب سایت شما هدایت نماید. مانند بهینه سازی وب سایت ، استفاده از کلمات کلیدی ، بازاریابی و تبلیغات.
۲- تبدیل
ارائه پیشنهادهای ویژه مانند عضویت ، امکانات ویژه برای کاربران وب سایت کارران را ترغیب می کند تا در وب سایت شما عضو شوند و اطلاعات تماسشان را در اختیار شما قرار دهند .
۳- خرید
ارائه پیشنهادهای ویژه و شگفت انگیز در صفحه اول وب سایت و امکانات دیگری مانند نمایش بزرگ دکمه خرید ، یا مثلا نوشتن جمله همین الان خریداری نمایید کاربر را به سمت خرید می کشد
۴- لذت
سعی نمایید برای خریدار لذتی را فراهم کنید تا در سایت تان باقی بماند . همین مشتری می تواند مشتری دیگری برای سایت شما جذب نماید . مثلا به همراه یک کالا که خریداری می کند هدیه ای ارائه دهید .مثلا آکادمی رشد برای مشتریان خدمات پشتیبانی پس از فروش و مربی را در نظر گرفته است .
۶ استراتژی بهینه سازی قیف فروش و نرخ تبدیل
۱- قیف فروش خود را تغییر دهید.
بهینه سازی نرخ تبدیل، بدون ارتباط سازی و ایجاد اعتماد اتفاق نمی افتد.
چرا فکر می کنید کسی که اولین بار به سایت شما می آید، روی دکمه خرید کلیک کند و محصولات شما را بخرد؟
کاش همینطوری بود! اما واقعیت ندارد!
پس از اینکه مردم با شما آشنا می شوند و شما را می شناسند، خرید اتفاق می افتد.
قیف فروش اکثر افراد به این صورت است:
برای تغییر قیف فروش خود، ابتدا مخاطبان خود را درگیر کنید. چرا افرادی که به سایت شما آمده اند را ترغیب نکنید که محصول شما را قبل از اینکه آن را بخواهید به آنها بفروشید، تست کنند.
با این کار می توانید عضویت افراد در سایت خود را ۵۲ درصد افزایش دهید.
۲- حس کنجکاوی را برانگیزید.
اغلب مردم سایت شما را می بندند مگر اینکه دلیلی برای ماندن در سایت وجود داشته باشد.
بعنوان نمونه سایت هایی که ایمیل شما را می گیرند و یک فایل رایگان برای شما می فرستند. یا خدماتی ارائه می کنند مثلا یکی از سایت ها بصورت آنلاین برای شما ویروس ها را اسکن می کند و می گوید چند تا ویروس دارید. برای مشاهده جزئیات اطلاعات خود را وارد کنید.
روش بسیار هوشمندانه ای است که سبب افزایش ۶۳ درصدی عضویت در سایت شما می شود.
۳- فالو کردن را فراموش نکنید.
سایت جالبی را چند وقت پیش دیدم. نکته جالبش آن بود که قبل از اینکه دوره و محصولی را به شما بفروشد، به شما چند تمرین میداد تا انجام دهید!
نکته روانشناسی: شما باید به مخاطبان خود آموزش دهید (آموزش دهید تا روی لینک شما کلیک کنند، یک ویدیو تماشا کنند، ایمیل خود را وارد کنند) تا محصول شما را بخرند. قبل از اینکه چیزی بگیرید، بدهید.
این روش ۸۴ درصد درآمد شما را افزایش می دهد.
۴- از بازدیدکنندگان خود سوال بپرسید.
مثلا سایتی وجود دارد که به شما می گوید هزینه تولید اپلیکیشن چقدر است. آنها می پرسند آیا می خواهید اپلیکیشن درست کنید؟ ما به شما می گوییم تولید اپلیکیشن چقدر هزینه دارد؟ آنها از شما چند سوال می پرسند، نوار پیشرفت را به شما نشان می دهند. در آخر از شما می پرسند اگر علاقمند هستید این اپلیکیشن را داشته باشید، اطلاعات خود را وارد کنید.
نکاتی که موقع سوال پرسیدن بهتر است توجه کنید:
- با ۵ سوال شروع کنید.
- تا جایی که می توانید در سوالات خود از تصاویر استفاده کنید.
- گزینه های هر سوال بیش از ۴ عدد نباشد.
برای شروع، نکات بالا را رعایت کنید. خواهید دید افرادی زیادی به این سوالات پاسخ می دهند و به احتمال زیاد عضو سایت شما می شوند.
با این کار مخاطبان خود را درگیر می کنید و بخصوص اگر از تصاویر در سوالات خود استفاده کنید، نتیجه بهتری می گیرید و می توانید عضویت در سایت خود را ۲٫۸ برابر کنید.
۵- عضویت در سایت خود را آسان کنید.
آیا تا بحال برای هر نوع خدماتی در سایتی عضو شده اید؟
همه ما حداقل چند بار این تجربه را داشته ایم که ایمیل و … خود را وارد کنید.
حال اگر به شما بگویند بدون اینکه در سایتی عضو شوید، می توانید از خدمات آن استفاده کنید، خوشحال می شوید؟
به احتمال زیاد آره!
مردم تنبل هستند!
شما می توانید از پلاگین هایی استفاده کنید که عضویت در سایت را برای مخاطبانتان راحت می کند.
به عنوان مثال اگر سایت شما وردپرسی است کاربران شما می توانند به کمک افزونه Google Apps Login با اکانت گوگل خودشان وارد سایت شما شوند.
با بکار بردن همین ترفند، می توانید عضویت در سایت خود را ۵۹ درصد افزایش دهید.
۶- در مخاطبان خود احساس خاص بودن ایجاد کنید
مردم می خواهند احساس خاص بودن داشته باشند.
به عنوان مثال به کمک ابزارهایی که محل جغرافیایی افراد (کشور، شهر) را شناسایی می کنند، می توانید پیام های اختصاصی برای افراد بفرستید.
با این ترفند می توانید مخاطبان خود را بیشتر درگیر کنید و نرخ تبدیل سایت و در نتیجه فروش و درآمد خود را افزایش دهید.
چرا می گویم مخاطبان خود را درگیر کنید؟
چون درگیر نگه داشتن مخاطبان اهمیت زیادی دارد.
حفظ مشتری و مخاطب کار سختی است.
بنابراین با شخصی تر کردن و دادن احساس خاص به مشتری، می توانید درآمد خود را چند برابر کنید.
این روش ها بارها تست شده اند و جواب داده است. پس از این روش ها استفاده کنید و اگر نتیجه ای نگرفتید به ما ایمیل بزنید!
برای دریافت مطالب بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش سایت، ایمیل خود را وارد کنید:
مطلب خوب و مفیدی بود.
ممنون خیلی خوب بود