صفحه اصلی / راز جذب پول در اینترنت / آیا سایت خود را با ابزارهای آنالیزگر بررسی می کنید؟

آیا سایت خود را با ابزارهای آنالیزگر بررسی می کنید؟

آیا سایت خود را با ابزارهای آنالیزگر بررسی می کنید؟

آیا سایت خود را با ابزارهای آنالیزگر بررسی می کنید؟

اهمیت بررسی نتایج موتورهای جستجو و سئو

بهبود سئو (بهبود نتایج موتورهای جستجو) و جذب ترافیک از موتور جستجوی غول دنیا یعنی گوگل، بدون بررسی نتایج موتورهای جستجو امکان پذیر نیست. علاوه بر تولید محتوای خوب، استفاده از کلیدواژه ها، لینک سازی و بک لینک، از کجا می توانید بفهمید که آیا در مسیر درستی پیش می روید و در واقع، آیا پیشرفت می کنید یا پسرفت؟

یکی از رایج ترین و بزرگترین اشتباهاتی که اکثر افرادی که سایت و کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی می کنند، تکرار می کنند، این است که خیلی سریع تسلیم می شوند! خیلی از افراد وقتی چند ماه از راه اندازی کسب و کار اینترنتی شان می گذرد و می بینند درآمدی کسب نکرده اند، خیلی سریع تسلیم می شوند و کسب و کار اینترنتی خود را کنار می گذارند! در حالیکه ممکن است یک قدم با کسب درآمد میلیونی و حتی چند میلیونی از اینترنت فاصله داشته باشند.

برای دریافت مقاله های مشابه در زمینه سئو و ارزیابی نتایج موتورهای جستجو ایمیل خود را وارد کنید:

در این مقاله یاد می گیرید چگونه از نتایج موتورهای جستجو برای پیشبرد سایت و کسب و کارتان استفاده کنید و از کلیدواژه هایی که سبب افزایش یا کاهش رنک سایت شما می شود استفاده کنید. همچنین یاد می گیرید بازدیدکنندگان سایت شما از کجا می آیند و آیا کلیدواژه های مناسبی انتخاب کرده اید که سبب جذب ترافیک به سایت شما شود یا نه. با توجه به این نکات می توانید سایت خود را ارزیابی کنید و درآمد و فروش کسب و کار اینترنتی خود را چند برابر کنید.

 

آمار مهم سایت خود را دربیاورید

برای بررسی و آنالیز بازدیدکنندگان سایت تان، ترافیک سایت، سئو یا بهبود نتایج موتورهای جستجو نیاز به یک ابزار آنالیز کننده مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) نیاز دارید. گوگل آنالیتیکس ابزار رایگان و مفیدی است که شرکت گوگل ارائه می کند. برای استفاده از گوگل آنالیتیکس به این آدرس بروید و با حساب جیمیل یا گوگل خود وارد شوید.

نکته: برای استفاده از گوگل آنالیتیکس باید با ف.ی.ل.ت..ر.ش.ک.ن.. یا وی پی اس استفاده کنید.

بعد از اینکه وارد اکانت گوگل خود شدید، باید نام اکانت، نام سایت، آدرس سایت، حوزه فعالیت و زمان را وارد کنید:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس 1

سپس روی Get Tracking ID کلیک کنید:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس 2

پس از مشاهده شرایط و ضوابط استفاده از گوگل، روی I accept کلیک کنید:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس 3

سپس گوگل کد پیگیری را به شما می دهد:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

پلاگین های رایگان زیادی برای وردپرس وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی از گوگل آنالیتیکس در داشبورد سایت تان استفاده کنید. برای این کار کافیست به داشبورد وردپرس و سپس قسمت پلاگین یا افزونه بروید و عبارت Google Analytics را جستجو کنید.

گوگل آنالیتیکس سایت شما را با شناسه ای که به شما می دهد، آنالیز می کند:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

 

اغلب پلاگین های وردپرس از شما می خواهند که این شناسه را (بجای کد داده شده توسط گوگل که در بالا ذکر شد) در پلاگین موردنظر وارد کنید.

وقتی کد گوگل انالیتیکس در تمام صفحات سایت تان اجرا شد، گوگل آنالیتیکس شروع به آنالیز کرده و پس از چند روز می توانید به حساب گوگل آنالیتیکس خود وارد شوید و تمام اطلاعاتی که در مورد سایت خود نیاز دارید (کل بازدیدکنندگان سایت شما، بازدید از صفحات سایت شما، نوع مرورگرهایی که بازدیدکنندگان شما از آن برای ورود به سایت شما استفاده کرده اند، کشورهای بازدیدکنندگان سایت شما، نرخ خروج، اگر هدفی را تعریف کرده اید می توانید پیشرفت آن را مشاهده کنید، بازه زمانی که بازدیدکننده از سایت شما دیدن می کند (Session) و کلی موارد دیگر) را مشاهده کنید:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس اطلاعات جالبی را در مورد سایت شما در می آورد.

علاوه بر اطلاعات داشبورد گوگل آنالیتیکس، می توانید هر اطلاعاتی که می خواهید را بدست آورید:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

 

با کلیک روی Aquisition و سپس Overview می توانید اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان سایت تان، از کجا آمده اند، درصد بازدیدکنندگانی که با جستجو در گوگل (Organic Search) یا از جاهای دیگر (Direct – Referral – Affiliate – Email – Display) وارد سایت شما شده اند، کدام صفحات سایت شما بازدیدکنندگان بیشتری دارد و هر فرد بطور متوسط چه زمانی را در صفحات شما مانده است:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

همچنین می توانید کلیدواژه هایی که بازدیدکنندگان سایت شما در گوگل تایپ کرده اند تا سایت شما را پیدا کنند مشاهده کنید:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

اگر اطلاعات بیشتری از سایت خود می خواهید، مخصوصا در زمینه سئو، می توانید در منوی سمت چپ روی New Dashboard کلیک کنید:

 

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

سپس روی Import from Gallery کلیک کنید:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

در صفحه ای که باز می شود، ریپورت هایی که توسط افراد دیگری که از گوگل آنالیتیکس استفاده کرده اند، برای استفاده دیگران به اشتراک گذاشته شده است:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

شما می توانید از ریپورت هایی که توسط افراد دیگر به اشتراک گذاشته شده، استفاده کنید. برای این کار کافیست گزینه موردنظر را مانند سئو، وضعیت سایت شما در شبکه های اجتماعی و … انتخاب کنید و سپس Import را بزنید:

تحلیل سایت با گوگل آنالیتیکس

سپس نامی برای آن انتخاب کنید و روی Create کلیک کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، می توانید گزارش سئو یا شبکه های اجتماعی سایت تان یا هر زمینه ای که انتخاب کرده اید را مشاهده کنید.

نکته: اطلاعات این ریپورت ها بسیار مفید بوده و می توانید برای بهبود سئو و افزایش درآمدتان از آنها بهره بگیرید.

 

گوگل آنالیتیکس ابزار قوی و مفیدی است که اطلاعات زیادی را در مورد سایت شما گردآوری کرده و به شما نشان می دهد. اطلاعات زیاد گوگل آنالیتیکس می تواند شما را دچار سردرگم کند. پیشنهاد می کنم کد گوگل آنالیتیکس را در پلاگین سایت وردپرس خود وارد کنید و ریپورت هایی که توسط دیگران برای اهداف ویژه ای (مانند سئو، شبکه های اجتماعی) در گوگل آنالیتیکس به اشتراک گذاشته شده را انتخاب کنید و به حساب گوگل آنالیتیکس خود بیافزایید تا بتوانید اطلاعات بخصوصی در زمینه سئو، ترافیک سایت ، وضعیت سایت شما در شبکه های اجتماعی و هر چیزی که می خواهید، بدست آورید.

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نوزده =