صفحه اصلی / مقاله ها / از یافتن موضوع تا سئو : ۳ ابزار کمکی رایگان برای نوشتن محتوا

از یافتن موضوع تا سئو : ۳ ابزار کمکی رایگان برای نوشتن محتوا

از یافتن موضوع تا سئو 3 ابزار کمکی رایگان برای نوشتن محتوا

از یافتن موضوع تا سئو : ۳ ابزار کمکی رایگان برای نوشتن محتوا

امروزه نوشتن محتوا با رعایت اصول سئو یکی از بهترین و سریع‌ ترین روش‌ها برای افزایش رتبه وب‌ سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل است. اکثر سئو کارها به افرادی که قصد راه‌اندازی سایت و قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل را دارند، توصیه می‌کنند به‌جای صرف هزینه‌های گزاف مانند تبلیغات، سعی در نوشتن محتوا با رعایت اصول سئو کنند، زیرا هیچ‌چیزی مانند محتوای ناب، نمی‌تواند کاربران را جذب سایت کند.

اما نوشتن محتوا با رعایت اصول سئو نیز تکنیک‌هایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، می‌توانید تاثیرش را در گوگل مشاهده کنید، در غیر این صورت نوشتن حتی هزار مطلب بدون رعایت اصول سئو، نه‌تنها باعث جذب کاربران نمی‌شود، بلکه اثری هم بر رتبه سایت شما نخواهد داشت. در این مقاله آکادمی رشد قصد داریم تا به ۳ ابزار کمکی رایگان برای نوشتن محتوا با رعایت اصول سئو که به ارتقا سایت شما در گوگل و بهبود سئوی سایت کمک می کند، اشاره کنیم.

آیا شما هم درگیر این موضوع هستید که برای نوشتن محتوا و تولید محتوا باید زمان بیشتری اختصاص دهید و از ابزارهای بیشتری کمک بگیرید؟

حتی اگر از مزایای نوشتن محتوا و تولید محتوا آگاه باشید، ممکن است بنا به یکی از دلایل زیر از این کار اجتناب کنید:

  • نمی دانید در مورد چه موضوعی بنویسید.
  • وقت کافی برای تولید محتوا ندارید.
  • تجربه موفقی از تولید محتوا در گذشته ندارید.

علاوه بر دلایل بالا، خیلی از افراد و بازاریابان اینترنتی، دانش و مهارت های لازم برای نوشتن پست از صفر را ندارند. حتی فکر کردن به اینکه مقاله بلندی بنویسند، شاید برای خیلی ها ترس آور باشد.

در حالیکه راه حل این کار بسیار ساده است. برای تولید محتوای خوب کافیست محتوا و پست خود را به چند قسمت تقسیم کنید و آنها را قدم به قدم انجام دهید.

قبلا در مقاله چگونه می توانید محتوای جذاب و متمایزی برای سایت خود بنویسید ، در مورد نحوه تولید محتوای جذاب و نوشتن محتوای عالی صحبت کردیم.

در این مقاله، ۳ ابزار کمکی رایگان را به شما معرفی می کنم که برای تولید محتوا و نوشتن پست به شما کمک می کند.

 

۱- Google Keyword Planner

وقتی مطلبی می نویسید، هیچ چیزی مهمتر از ایجاد ارتباط با مخاطبانتان نیست. هدف شما باید این باشد که توصیه ها و پیشنهادات منحصربفرد و خوبی را که بسیار ارزشمند هستند به مخاطبان خود ارائه دهید. با توجه به این موضوع، انتخاب کلیدواژه های صحیح اهمیت زیادی دارد. البته تولید محتوا و خلق ارزش بسیار ارزشمند است، اما با بکار بردن واژه های کلیدی، سبب جذب ترافیک از موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت خود (بهبود سئوی سایت) می شوید. Google Keyword Planner ابزار معروفی بین وبمستران است که اطلاعات دقیق در مورد واژه های کلیدی ارائه می کند و کار با آن آسان است. برای شروع کافی است در Google Keyword Planner موضوعی که می خواهید بنویسید، را جستجو کنید:

در Google Keyword Planner موضوعی که می خواهید بنویسید، را جستجو کنید

وقتی موضوع موردنظر را در کادر بالا بنویسید، واژه های کلیدی که در موتور جستجوی گوگل جستجو می شود و همچنین تعداد جستجوهایی که ماهیانه درباره هر کدام از واژه های کلیدی جستجو می شود را مشاهده می کنید. سپس موضوعی را انتخاب کنید و درمورد آن بنویسید.

برای موفقیت در ابزار رایگان Google Keyword Planner کافی است کمی با آن کار کنید. اگر چند بار جستجو کنید و اطلاعات آن را تحلیل کنید، می توانید موضوع خوبی را برای محتوای خود انتخاب کنید و در نتیجه ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

توجه » KeywordTool.io  بسیاری از امکانات ابزار Google Keyword Planner شرکت گوگل را ارائه می کند.

 

۲- BuzzSumo

حالا که واژه کلیدی موردنظر را انتخاب کردید، نوبت به گام بعدی برای تولید محتوا می رسد. در این مرحله، می توانید کشف کنید که در مورد موضوع شما چه مطالبی نوشته شده و چقدر بازخورد یا فیدبک دریافت کرده است. به کمک سایت BuzzSumo می توانید متوجه شوید چه مطالبی در مورد موضوع شما نوشته شده و همچنین کدامیک از آنها در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، Linkedin ، توئیتر، پینترست، گوگل پلاس فیدبک بهتری دریافت کرده است.

به کمک سایت BuzzSumo می توانید متوجه شوید چه مطالبی در مورد موضوع شما نوشته شده و همچنین کدامیک از آنها در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، Linkedin ، توئیتر، پینترست، گوگل پلاس فیدبک بهتری دریافت کرده است.

 

به کمک این سایت می توانید موضوعات مختلفی را مشاهده کنید و از آنها برای نوشتن محتوا و تولید محتوا الهام بگیرید.

 

۳- Yoast SEO

خب تا بحال کلید واژه و موضوع مناسبی برای محتوا و پست خود انتخاب کرده اید. حالا باید محتوای اصلی و در واقع بدنه محتوای خود را بنویسید.

آیا از سیستم مدیریت محتوای (CMS) وردپرس استفاده می کنید؟

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، حتما با پلاگین ها آشنایی دارید که کار شما را آسان می کنند. پلاگین های زیادی از سئو گرفته تا تست اسپلیت در سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد.

برای نوشتن محتوا و بلاگ، از یکی از معروف ترین پلاگین های وردپرس (Yoast SEO) استفاده می کنیم.

قبل از انتشار محتوا و مطلبی که نوشته اید، پیشنهاد می کنیم سئوی (قابلیت جستجوی بهتر در موتورهای جستجو مانند گوگل) آن را به کمک پلاگین (Yoast SEO) بهینه کنید.

سئوی (قابلیت جستجوی بهتر در موتورهای جستجو مانند گوگل) آن را به کمک پلاگین (Yoast SEO) بهینه کنید.

وقتی واژه های کلیدی خود را وارد کردید، می توانید موارد زیر را مشاهده کنید:

  • عنوان مقاله
  • عنوان صفحه
  • آدرس صفحه
  • نامک
  • توضیحات متا

اگر رنگ قرمز را مشاهده کردید، یعنی مشکلی وجود دارد. در اینصورت تغییرات لازم را انجام دهید و اگر به رنگ سبز درآمد ، آن را منتشر سازید.

 

توجه » پلاگین All in One SEO Pack پلاگین دیگری برای سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. توصیه می کنیم از یکی از این پلاگین ها استفاده کنید و هر دوی آنها را بکار نبرید. همچنین حتما برای دانلود پلاگین ها به سایت اصلی وردپرس مراجعه کنید.

 

به نکات اصلی زیر موقع نوشتن محتوا توجه کنید

۱- از مثال های ملموسی استفاده کنید که بعد از خواندن محتوایتان بفهمند که دقیقا باید چه کاری انجام دهند و کمتر به سراغ وب سایت های دیگر و جستجو برای اطلاعات بیشتر بروند.

 

۲- موقع نوشتن محتوا همیشه به این سه سوال در ذهن تان پاسخ دهید :

  • خوانندگان دائمی شما چه کسانی هستند؟
  • چه چیزی می خواهند؟
  • و اینکه چگونه می توانید تجربه خواندنشان را لذت بخش تر و آسان تر کنید؟
پاسخ دادن به سوالات بالا به شما کمک می کند به مخاطبان هدف تان، محتوایی ارائه دهید که به دنبالش هستند.
از یافتن موضوع تا سئو 3 ابزار کمکی رایگان برای نوشتن محتوا (2)
تولید محتوا یکی از بهترین و سریع ترین روش های بهبود سئو سایت است.
۳- با زبانی صحبت کنید که خوانندگان تان بفهمند. فهم محتوا را برایشان آسان کنید.

۴- به زبان محاوره بنویسید در عین حال سعی کنید حرفه ای نیز بنویسید. از نوشتن محتواهایی که پر از اصطلاحات و جملات مجهول و طولانی هستند خودداری کنید.

۵- افعال مجهول به کار نبرید. استفاده از فعل های معلوم سبب واضح تر شدن و آسان تر شدن محتوا و انتقال مستقیم مطلب به مخاطب می شود.

۶- از جملات کوتاه استفاده کنید. استفاده از جملات طولانی و لغات زیاد، محتوا را برای مخاطبانتان ناواضح می کند و دنبال کردن ادامه آن را سخت تر می کند.

۷- از واژه های گمراه کننده مانند : بسیار، ظاهراً، قطعاً، احتمالاً، اساساً، تا حدی، به طور تحت الفظی، ضرورتاً در محتوای تان استفاده نکنید.

۸- اینکه بخواهید از لغات بهتری به جای لغات رایج استفاده کنید تا خوانندگان را تحت تاثیر قرار دهید اشتباه است، این کار نتیجه معکوس به همراه دارد.

۹- همیشه به هنگام تحقیقات از منابع معتبر استفاده کنید تا محتوای معتبر بنویسید و منبع آن را نیز ذکر کنید.

۱۰- در یک پست بیش از حد ایده ارائه ندهید. یک ایده و نظر کلی برای هر پست در نظر بگیرید، و هر نکته را در پاراگراف مختص به خودش بیان کنید.

 

اگر می خواهید تولید محتوای جذاب را گام به گام یاد بگیرید، شرکت در دوره صفر تا صد کسب و کار اینترنتی آکادمی رشد را پیشنهاد می کنیم.

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

یک نظر

  1. حسین علی پور

    مثل همیشه مفید و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 2 =