صفحه اصلی / جذب ترافیک / بهینه سازی سایت برای فروش بیشتر در کسب و کار اینترنتی

بهینه سازی سایت برای فروش بیشتر در کسب و کار اینترنتی

بهینه سازی سایت برای فروش بیشتر در کسب و کار اینترنتی

بهینه سازی سایت برای فروش بیشتر در کسب و کار اینترنتی

سئو مخفف Serach Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی و استاندارد سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. بهینه سازی سایت جزییات زیادی دارد و یک سایت از جنبه های مختلفی بهینه سازی می شود.

مقالات زیادی در مورد بهینه سای وب سایت منتشر شده است. قطعا در صورتی که مالک یک وب سایت باشید از اهمیت سئو آگاه هستید. آیا می دانید اگر وب سایت شما یک وب سایت استاندارد سازی شده برای موتورهای جستجو مانند گوگل نباشد، شما تعداد بسیاری از بازدید کننده ها را از دست خواهید داد؟

زیرا تعداد معدودی از افراد با نوشتن نام وب سایت شما در نوار آدرس مرورگر به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند. موتورهای جستجو تنها راه شناساندن وب سایت شما در فضای مجازی است. سئو فقط یک روش برای فروش بیشتر و یا جذب ترافیک و بازدید بیشتر نیست. بلکه سئو برای طراح و یا توسعه دهنده وب یک وظیفه و مسئولیت است و دانستن آن ضروریست. سئو یک ارزش افزوده است. شما می توانید با افزایش رنک وب سایت خود در موتورهای جستجو (سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) فروش و در نتیجه درآمد خود را افزایش دهید.

زمانی که دارید محتوای سایت تان را می نویسید، باید در آن واژه های کلیدی را که اغلب جستجو می شوند بکار ببرید تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید. این هدف اولیه در استفاده از سئو است و باعث می شود سایت شما در صفحات اول جستجو ظاهر شود.

با استفاده از سئو بعد از مدتی متوجه بروز تغییراتی خواهید شد. مانند افزایش شمار بازدیدکنندگان سایت (افزایش ترافیک) که آرزوی هر وب مستر و صاحب کسب و کار اینترنتی هست.

اگر تازه وارد دنیای وب سایت شده اید باید بدانید که برای یک وب سایت موفق و پولساز، استفاده از سئو امری مهم است. اگر با طرز استفاده از سئو آشنایی ندارید، می توانید از مقاله های ما در مورد سئو استفاده کنید.

 

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

در ابتدا نگاهی می اندازیم به موتورهای جستجو بر پایه Crawler یا خزنده. هر دو موتور جستجوی یاهو و گوگل که از بزرگترین موتورهای جستجو هستند، بر پایه Crawler کار می کنند. هر موتور جستجو یک برنامه که جستجوگر و یا اسپایدر نامیده می شود دارد که وب را می کاود. هدف اصلی از وجود یک جستجوگر جستجو کردن صفحات وب، خواندن و دسته بندی کردن مطالب و دنبال کردن لینک های خارجی و داخلی است.

اسپایدر و یا جستجوگر تمامی اطلاعات گردآوری شده و طبقه بندی شده در مورد هر صفحه وب را در یک پایگاه اطلاعات که  Index نامیده می شود، ذخیره می کند.

این جستجوگر با توجه به اهمیت هر صفحه وب در بازه های زمانی مختلف به آن صفحه سر می زند و اطلاعات موجود در Index را بروز رسانی می کند.

 

مراحلی که باید در زمینه سئو انجام شود

سئو از طراحی گرافیک و چیدمان وب سایت شروع می شود، با کدنویسی و معماری سایت ادامه پیدا می کند و با تولید محتوای مفید و مناسب تکمیل می شود.

قطعا تولید محتوای مناسب بخش مهمی از سئو است و پس از این مرحله فعالیت بر روی موارد خارجی می تواند موفقیت یک سایت را تضمین کند. از جمله این موارد می توان به افزایش سرعت لود شدن سایت، قدمت سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … اشاره کرد.

بنابراین سئو به همه جوانب سایت مربوط است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، آکادمی رشد توصیه می کند کتاب حکمرانی در قلمرو گوگل را که در زمینه آموزش بهینه سازی وب سایت  منتشر شده است، مطالعه کنید.

 

چه افرادی باید سئو را یاد بگیرند؟

فرآیند کارهای سئو به این صورت است که تمام اجزای یک وب سایت باید با در نظر گرفتن اهمیتی که در زمینه سئو و تقابل با مخاطب سایت دارند، برنامه ریزی و پیاده سازی شود. بخش اعظمی از سئو به نوع طراحی سایت برمی گردد و بخش دیگر آن به تولید محتوا و موارد خارجی.

در واقع برای موفقیت یک سایت در سئو حتی گرافیست سایت بهتر است با اصول آن آشنایی لازم را داشته باشد، چه برسد به افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند و می خواهند در سایت محتوا قرار دهند. بر خلاف تصور، سئو علمی نیست که مختص به طراحان سایت و یا متخصصین سئو باشد. آشنایی با سئو در حد متوسط برای تمام افرادی که با یک وب سایت درگیر هستند، لازم است. بنابراین در صورتی که صاحب وب سایت هستید و کسب و کار اینترنتی دارید، همین الان شروع کنید به آموختن مباحث بهینه سازی سایت.

 

اولین قدم برای یادگیری سئو وب سایت چیست؟

در اولین مرحله پیشنهاد می کنیم مقاله های مختلف آکادمی رشد در زمینه سئو را مطالعه کنید. همواره سعی کنید بصورت علمی به موضوع سئو نگاه کنید و ساختار موتورهای جستجو و عواملی که در رتبه بندی سایت دخیل هستند را به خوبی و با دید منطقی یاد بگیرید. پس از این مرحله، با تست بر روی سایت های آزمایشی و همچنین راه اندازی سایت و بهیود رنک آن می توانید به صورت عملی با دنیای سئو درگیر شوید.

 

بهینه سازی سایت برای فروش بیشتر در کسب و کار اینترنتی 2
با سئو و بهینه سازی سایت فروش خود را متحول کنید

 

۱۶ گام طلایی برای بهینه سازی صفحات فرود در سایت شما که منجر به افزایش فروش خواهد شد

  • زمان بارگذاری سایت را به حداقل برسانید.
  • تمام مولفه های صفحه فرود را تست کنید.
  • سعی کنید صفحه فرود سایت خود را ساده نگه دارید.
  • از نظرات کاربران راضی در سایت استفاده کنید.
  • به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید.
  • بستری که سبب ساز اعتمادسازی گردد ایجاد کنید.
  • از کاربران اطلاعات زیادی درخواست نکنید تا موجبات بدگمانی را فراهم نسازید.
  • موانع تمرکز کاربر را از بین ببرید.
  • از عبارات محرک استفاده لازم را ببرید.
  • از صفحه آرایی کاربرپسند استفاده کنید.
  • بین محتوا و تصاویر توازن و تعادل ایجاد کنید.
  • از محتوای مرتبط و قانع کننده جهت خرید استفاده کنید.
  • پیشنهاد با ارزش و متفاوت برای کاربر داشته باشید.
  • بازدیدکنندگان سایت خود را شناسایی کنید.
  • حتی المقدور پیش از خرید بستری ایجاد کنید که کاربر ابتدا در سایت شما عضو شود. این کار به عنوان داشتن یک بانک عظیم اطلاعاتی بعدا به شما در زمینه تبلیغات (تبلیغات اینترنتی و …) کمک موثری خواهد کرد.
  • پیام و محتوای سایت را به واضح ترین شکل ممکن در اختیار کاربر قرار دهید.

 

برای کسب آخرین اطلاعات در زمینه سئو ایمیل خود را وارد کنید:

 

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + ده =