صفحه اصلی / راز جذب پول در اینترنت / تست و افزایش سرعت سایت

تست و افزایش سرعت سایت

تست و افزایش سرعت سایت 2

تست و افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت، موجب تجربه کاربری بهتر و افزایش تعداد صفحات بازدید شده و در نتیجه به سئو وب سایت کمک زیادی می کند. در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم و راهکارهایی را برای شما بازگو می کنیم که موجب بهینه سازی سرعت سایت شما و بهبود عملکرد آن می شود. بهینه سازی و افزایش سرعت سایت یکی از کارهای مهمی است که هر وب مستری برای ارتقا وب سایت خود و رنک خود در گوگل (سئو) باید انجام دهد.

 

چرا سرعت سایت مهم است؟

بررسی ها نشان می دهد بازه توجه و دقت انسان ها از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶، از ۱۲ ثانیه به ۷ ثانیه کاهش پیدا کرده است. اما این مسئله چه معنایی برای وبمستران و مدیران وب سایت ها دارد؟

این بررسی ها نشان می دهد فرصت شما برای متقاعد کردن کاربران برای ماندن در سایت کاهش پیدا کرده است. یک سایت بسیار کند موجب ترک کاربران قبل از بارگذاری کامل آن می شود.

بر طبق مطالعه ای که بر روی سایت های آمازون، گوگل و دیگر وب سایت های بزرگ انجام شده است، یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت منجر به ۷% کاهش نرخ تبدیل، ۱۱% کاهش تعداد صفحات بازدید شده و ۱۶% کاهش رضایت کاربران شده است.

 

تست و افزایش سرعت سایت

 

ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارد که می تواند سرعت سایت شما را تست کند. در این مقاله، یکی از ابزارهای رایگان تست سرعت سایت را به شما معرفی می کنیم و نحوه کار با آن را برای شما عرض می کنیم. نام این ابزار رایگان گوگل برای تست سرعت سایت، Google Page Speed Insights است.

(برای باز کردن این سایت می توانید از وی پی اس یا ف.ی.ل.ت.ر..ش.ک.ن.. استفاده کنید)

تست و افزایش سرعت سایت - سئو

Google Page Speed دارای دو بخش است. یکی از آنها که در این مقاله توضیح می دهیم، آنالیز سرعت صفحات سایت شماست و ارائه گزارش ها و پیشنهادات برای افزایش سرعت سایت شماست. بخش دوم Google Page Speed فرآیند بهینه سازی سرعت صفحات سایت شما مطابق معیارهای عملکرد وب گوگل را خودکار می کند. آنالیز سرعت صفحات گوگل را می توانید به دو شکل بکار ببرید. یا بصورت آنلاین از آن استفاده کنید یا بصورت پلاگین در مرورگر خود (فایرفاکس، کروم، سافاری و…) به جز اینترنت اکسپلورر بکار ببرید. پیشنهاد می کنیم از ابزار آنلاین برای تست سرعت صفحات سایت خود استفاده کنید. چون هر آپدیتی که گوگل انجام می دهد، ابتدا در ابزار آنلاین خود پیاده می کند. سپس پلاگین مرورگرها آپدیت می شود. بنابراین، برای اینکه مطابق آخرین تغییرات الگوریتم گوگل پیش بروید، از ابزار آنلاین گوگل برای تست سرعت سایت خود استفاده کنید.

اهداف بهینه سازی سایت شما صرف نظر از اینکه از کدام ابزار استفاده می کنید، باید:

  • کاهش اندازه فایل ها (بدون کاهش کیفیت فایل ها)
  • کاهش تعداد درخواست هایی که سایت شما به سرور سایت تان می فرستد. هر آدرس سایت شما، برای اینکه محتوای موردنظر را نمایش دهد، درخواست هایی را به سرور سایت شما می فرستد. اگر در صفحات سایت خود چپ کلیک کرده و روی View page source کلیک کنید، تعداد درخواست هایی که به سرور سایت خود می فرستید را می توانید مشاهده کنید (هر لینکی که مشاهده می کنید).

 تست و افزایش سرعت سایت - سئو

در حالت ایده آل بهتر است یک خط دستور با یک درخواست وجود داشته باشد که همچین چیزی هیچ وقت امکان پذیر نیست! اما هدف این است که برای افزایش سرعت سایت، تعداد درخواست ها به سرور حداقل شود و همچنین اندازه فایل ها (شامل تصاویر، ویدیوها، متن) کاهش یابد.

نکته: هر زمان که درخواستی به سرور شما فرستاده می شود، پهنای باند سرور سایت شما کاهش می یابد. با کاهش تعداد درخواست های سرور، از پهنای باندی که برای سایت تان استفاده می شود، بکاهید.

 

علاوه بر این، با افزایش سرعت سایت خود :

۱) بازدیدکنندگان در سایت شما می مانند و عضو سایت شما می شوند.

۲) چون یکی از معیارهای گوگل برای تعیین رنک سایت شما، سایت شماست، پس با افزایش سرعت سایت تان، رنک بهتری را در گوگل بدست می آورید و در نتیجه ترافیک رایگان زیادی به سایت خود می آورید و مشتریان شما افزایش می یابد.

۳) استفاده از پهنای باند شما کاهش می یابد.

خب تا حالا فهمیدید چرا باید سرعت سایت خود را تست کنید، اما چگونه می توانید سرعت سایت خود را تست کرده و سپس بهینه سازی کنید؟

برای این کار کافیست به سایت Google Page Speed Insights بروید.

در صفحه ای که باز می شود، برخی از سرویس های تست سرعت را مشاهده می کنید. ما از سرویس PageSpeed Insights استفاده می کنیم:

 تست و افزایش سرعت سایت - سئو

در پایین این صفحه می توانید با کلیک روی Performance Best Practices ، آخرین قوانین و لگاریتمی که گوگل آنها را برای تست سرعت صفحات شما معیار قرار می دهد، مشاهده کنید و برای بهینه سازی صفحات سایت خود بکار ببرید.

 تست و افزایش سرعت سایت - سئو

همچنین اگر برای شما سوالی پیش آمده، می توانید به فروم PageSpeed Insights گوگل بروید و سوالات خود را بپرسید یا جستجو کنید و اگر سوال شما را قبلا کسی جواب داده پیدا کنید.

 

برای تست سرعت سایت تان:

به این آدرس بروید و لینک سایت خود را در قسمت آدرس بنویسید و Analyze را بزنید:

تست و افزایش سرعت سایت - سئو

با آنالیز کردن سایت خود، می توانید سرعت سایت خود را هم در موبایل و هم دسکتاپ مشاهده کنید.

نکته: گزینه موبایل فقط در ابزار آنلاین گوگل وجود دارد و این هم یکی دیگر از دلایل استفاده از ابزار رایگان به جای پلاگین آن است.

برای تست سرعت سایت شما، گوگل از ۰ تا ۱۰۰ به صفحات سایت شما نمره می دهد که هر چه این عدد بیشتر باشد، یعنی سرعت سایت شما بهتر است.

همچنین شما سه رنگ را در قسمت خلاصه آنالیز مشاهده می کنید.

  • رنگ قرمز : یعنی هرچه زودتر آنها را درست کنید.
  • رنگ زرد: بهتر است آنها را درست کنید.
  • رنگ سبز: یعنی مشکلی در این قسمت ها وجود ندارد و نگران آنها نباشید.

نکته: در پایین هر کدام از رنگ ها، اگر روی Show how to fix کلیک کنید، می توانید اطلاعات کامل و همچنین روش بهینه سازی را یاد گرفته و در سایت خود پیاده کنید تا سرعت سایت تان را افزایش دهید.

 

 

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

3 نظر

  1. سلام.

    سایت http://www.monbike.ir هم مثل tools.pingdom.com هست ولی با این تفاوت که سرعت سایت رو از داخل ایران سنجش می کنه و برای کاربر ایرانی بسیار دقیق تره. در صورت امکان این سایت رو هم در لیست سایت های رایگان بگذارید.

    ممنون

  2. سرعت مسئله مهمی در سئو سایت محسوب میشه و باید به آن توجه کرد

  1. پینگ بک خبازیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =