صفحه اصلی / بهبود فردی / ویدیوی انگیزشی هفته – چشم ها را باید شست

ویدیوی انگیزشی هفته – چشم ها را باید شست

ویدیوی انگیزشی هفته - چشم ها را باید شست

ویدیوی انگیزشی هفته – چشم ها را باید شست

استفاده از کلمات مناسب همواره دغدغه بزرگی برای افراد است و هر انسان موفقی می‌داند که این موضوع چقدر مهم است!

چرا که یک واژه می‌تواند به سادگی کار شما را به کلی بی‌ارزش کند و یا این که شما را تا جایگاه بالایی ارتقا دهد!

زبان، این جانور زندانی‌شده در قفس دهان، اگر رام شده باشد می‌تواند با یک کلمه، انسانی را به عرش ببرد و اگر رام نشده باشد با یک کلمه، انسانی را به خاک ذلت می‌کشاند. اگر این عضو عضلانی نیرومند، نسنجیده در دهان بچرخد و واژگان را به هم ببافد و نثار شنونده کند، چه خواهد شد؟

کلمات مناسب ۳ ویژگی دارند

۱٫ کلمات مناسب و متناسب مخاطبان باشند.

۲٫ کلمات مناسب و متناسب خودمان باشند.

۳٫ کلمات مناسب و متناسب شرایط باشد.

بنابراین موقع انتخاب کلمات در صحبت هایمان بهتر است کلماتی انتخاب کنیم که هم متناسب با شرایط و مخاطبان مان باشد و هم متناسب با خودمان.

لطفاً به خودتان متعهد شوید که می خواهید رشد کنید و برای ارتقای مهارت های تان تلاش می کنید!

شاید اولین قدم در تعهد به خودتان این باشد که این تعهدتان را ثبت کنید!

می توانید پایین همین مقاله این تعهد را به خودتان و نه به من و نه هیچ کس دیگر بدهید که تمام تلاش و انرژی تان را بکار می گیرید که از این به بعد از کلمات و جملات بهتر استفاده کنید.

احتمالاً شما نیز در اطرافیان خود کسانی را دیده اید که واژگان خیلی خوبی رو در صحبت خود بکار می گیرند،

به موقع صحبت می کنند، از طنز خوب و بجا استفاده می کنند و کلماتی که به کار می گیرند انگار ما را هیپنوتیزم می کنند!

ما هم می توانیم با استفاده از کاریزمای کلمات در ارتباطات خود بدرخشیم و بسیار متفاوت در جهت مثبت عمل کنیم.

 

ویدیوی انگیزشی هفته - چشم ها را باید شست 2

حرف‌هایی هست که هرگز نباید در محل کار، آنها را به زبان بیاورید. حرف‌هایی که می‌خواهیم درباره‌شان صحبت کنیم، قدرت خاصی دارند. این توانایی خارق‌العاده را دارند که شما را بد جلوه دهند، حتی وقتی حرف‌های شما عین واقعیت است.

بدتر از همه، وقتی آنها را به زبان بیاورید، دیگر نمی‌شود کاری کرد و به اصطلاح، آب رفته به جوی باز نمی‌گردد.

منظورم لغزش‌های زبانی، شوخی‌های مبتذل یا آبروریزی‌ های سیاسی نیست. اینها تنها موقعیت‌هایی نیستند که شما را بد جلوه می‌دهند.

اظهارنظرهای غیردقیق، اغلب بیشترین آسیب را به ما می‌زنند، اظهارنظرهایی که ما را در چشم دیگران، نالایق و بدون اعتماد به نفس نشان می‌دهند.

فرقی نمی‌کند چقدر بااستعداد باشید و چه موفقیت‌ هایی را کسب کرده باشید، کلمات و جملات خاصی وجود دارند که اگر آنها را به زبان بیاورید، نگاه دیگران به شما فورا تغییر می‌کند و ممکن است برای همیشه با دید منفی به شما نگاه کنند. این جملات آنقدر بار منفی دارند که در کوتاه مدت روی کار افراد هم اثر منفی‌ می‌گذارند.

 

به قول سهراب سپهری

چشم ها را باید شست

جور دیگر باید دید

واژه ها را باید شست، واژه باید خود باد، واژه باید خود باران باشد.

 

انتخاب کلمات مناسب و قدرت نفوذ کلام یکی از مهم ترین مهارت هایی است که در زندگی به آن نیاز دارید.

استیو جابز، کارآفرین و موسس شرکت Apple ، توانست اولین تلفن همراه انقلابی یعنی iPhone را به سادگی هرچه تمام تر و با چنان قدرتی ارائه کند که روز معرفی آیفون برای این شرکت یک روز ثبت شده جهت یادآوری است.

آدولف هیتلر، پیشوای رایش سوم آلمان، خیلی ها راز موفقیت اش را قدرت سخنوری اش میدانند. خیلی از مخالفین وی تنها کافی بود در یکی از جلسات سخنرانی اش حضور داشته باشند تا به یکی از طرفداران پر و پا قرص حزب ناسیونال سوسیالیسم تبدیل شوند.

آبراهام لینکلن, شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا، بسیاری لینکلن را برای منع حق برده داری در آمریکا می شناسند، درحالی که او از یک خانواده معمولی بود و فقط به دلیل قدرت سخنوری قدرتمندی که داشت توانست رای زیادی برای ریاست جمهوری بدست آورد.

 

۷ نکته برای کاریزمای کلمات

۱- برای طرف مقابل حضور داشته باشید.

کاری کنید که افراد بعد از صحبت کردن با شما حس خوبی نسبت به خود داشته باشند.

 

۲- اگر اطلاعات کمی دارید دچار استرس نشوید.

وقتی اطلاعات شما کم است، سوال کنید. بدین شکل طرف مقابل احساس خوبی پیدا می کند که اطلاعات بیشتری در این زمینه بدهد، او از این مکالمه لذت می برد و شما جذاب تر دیده می شوید!

 

۳- سوالات زیادی بپرسید.

پرسیدن سوالات بیشتر درباره طرف مقابل اشتیاق شما نسبت به او را نشان می دهد و این تاثیر عالی در روند مکالمه دارد.

 

۴- با زبان بدن واکنش نشان دهید.

هیچ کس به فردی که سفت و سخت و دست به سینه است جذب نخواهد شد. در مکالمات حضوری با دوستان و آشنایان دست ها یا پاهای خود را در هم قفل نکنید. از حرکات دست استفاده کرده، اشتیاق خود را به جمع نشان دهید تا دیگران از هم صحبتی با شما لذت ببرند.

هنگام گفتگو، تاثیر زبان بدن بسیار مهمتر از تاثیر کلمات و لحن صدا است. بنابراین روی زبان بدن خود کار کنید.

 

ویدیوی انگیزشی هفته - چشم ها را باید شست 3

 

۵- سطح انرژی خود را افزایش دهید.

دیگران جذب انرژی و روحیه شاد می شوند و این حرف تازه ای نیست! پس اگر می خواهید در گفتگوها کاریزماتیک و جذاب دیده شوید کافیست ولتاژ انرژی خود را فقط کمی بیشتر کنید تا جذابیت دوچندان داشته باشید.

 

۶- آینه باشید.

اغلب ما جذب افرادی می شویم که احساس آشنایی و راحتی بیشتری با او داشته باشیم. هنگامی که طرف مقال تان به آرامی صحبت می کند شما نیز سرعت کلام خود را کاهش دهید. اگر به سمت جلو و روی میز خم شده شما نیز کمی نزدیک تر شوید و غیره.

 

۷- همانند میزبان صحبت کنید.

در هر گفتگو و مکالمه طوری صحبت کنید گویا میزبان طرف مقابل هستید. هنگامی که دوستان در منزل تان مهمان هستند رفتار و کلام شما به گونه ای است که آن ها احساس راحتی و صمیمیت می کنند، از این ایده استفاده کنید و با ژست میزبان باعث ایجاد آرامش در مخاطبان خود شوید.

 

در مکالمات روزانه، چیزهایی به ظاهر کوچک وجود دارند که می‌توانند همه چیز را عوض کنند. این پیشنهادات را در صحبت‌های‌تان لحاظ کنید و از بکاربردن عبارات منفی اجتناب کنید تا بازخوردهای مثبت آن را در زندگی ببینید.

 

ویدیوی انگیزشی بالا را مشاهده کنید و نظر خود را در مورد ارتباط آن با کسب و کار اینترنتی برای ما بفرستید.

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − دو =