کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی

کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی

کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی

امروزه کسب و کارهای اینترنتی راه مناسبی برای افزایش ثروت و دارایی شما به شمار می‌روند. این نوع کسب و کار یکی از بهترین روش های کسب درآمد با سرمایه اندک است که می توان آن را در منزل شخصی نیز آغاز کرد. این روش درآمد زایی در مقایسه با سایر روش ها مانند داشتن دفتر کاری بزرگ یا شرکت، از ریسک کمتری نیز برخوردار می باشد.

زیبایی اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده اند و این امر می تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای شما باشد. این نوع بازار، هیچ موقع بسته نمی شود. مشتریان شما می توانند به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پیدا کنند. شما نیز می توانید هر چند بار و با هر فاصله ای که بخواهید ، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعالیت ها و فروشگاه تان در صفحات اینترنت جای دهید.

همچون کارهای دیگری که انسان امروزه برای رسیدن به آنها تلاش می‌کند در کسب و کارهای اینترنتی نیز اتفاق می افتد؛ کارآفرینان اینترنتی بدون داشتن برنامه منظم و مدون و عجولانه به تصور افزایش ثروت خود و میلیونر شدن یک شبه وارد بازار کار اینترنتی می‌شوند؛ بدون اینکه در نظر داشته باشند هر کاری قاعده و برنامه خودش را دارد. در حوزه کسب و کار اینترنتی و کسب موفقیت نیز علاوه بر نقشه راه باید شوق و علاقه را با برنامه ریزی و نظم هدایت نمود وگرنه با اولین نشانه های سختی و مشکلات دست از همه چیز کشیده می شود.

در این مقاله به رابطه بین کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی می پردازیم.

 

کسب و کار اینترنتی

در سال ۱۹۹۳، ایران به اینترنت متصل شد و از آن زمان، روز به روز تعداد کاربران اینترنت در ایران روند صعودی داشته‌ است.

برای اینکه مفهوم کسب و کار اینترنتی و پتانسیل درآمدزایی بالایی که کسب و کارهای اینترنتی دارند را بهتر متوجه شوید، نگاهی به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، که دارای رتبه ۴ الکسا در ایران و بهترین فروشگاه اینترنتی ایران است، می اندازیم.

 

دیجی کالا

دیجی کالا، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است که روزانه به طور میانگین بیش از ۸۵۰ هزار بازدید کننده دارد.

Digikala logo.png

درآمد ۱۵۰ میلیون دلار آمریکا (به نقل از world startup report)
کارکنان ۱۱۰۰ نفر

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا توانسته است طی ده سال نزدیک به هزار شغل مستقیم ایجاد کند. آمار زیر نمایان گر این موضوع است:

سال تعداد پرسنل
 ۱۳۸۶ (استارت دیجی کالا) ۵
۱۳۹۲ ۲۰۰
۱۳۹۳ ۷۰۰
۱۳۹۴ ۱۰۰۰

این تنها نمونه ای از پتانسیل درآمد زایی و اشتغال زایی در بستر فضای اینترنت است و قطعا می توان درآمدهای بسیار بیشتری از اینترنت کسب کرد. مزایای کسب و کار اینترنتی با هیچ کسب و کار سنتی قابل مقایسه نیست. شما در کسب و کار سنتی، برای موفقیت باید سرمایه عظیمی داشته باشید و ریسک بسیاری را متحمل می شوید. اما کسب و کار اینترنتی را می توانید با چند صد هزار تومان شروع کنید و به مرور آن را گسترش دهید و حتی افراد دیگر را استخدام کنید تا برای شما کار کنند و درآمدتان را چند برابر کنید.

 

رشد جهانی تجارت الکترونیک در

چند سال گذشته

کسب و کار اینترنتی و کارآفرینی 2
درآمد جهانی از تجارت الکترونیک

سال گذشته درآمد جهانی تجارت الکترونیک، بیش از ۱۴۰۰ میلیارد دلار بوده است! و این روند همانطوریکه مشاهده می کنید، هر سال روند صعودی دارد. کشور ما ایران نیز در همین راستا حرکت می کند.

 

وضعیت رشد اینترنت در ایران

  • رشد ۲۵ درصدی خریدهای اینترنتی و تراکنش های اینترنتی نسبت به سال گذشته
  • رشد دو برابری خریدهای اینترنتی نسبت به دو سال قبل
  • امسال به ازای هر ایرانی، ۲ تراکنش (خرید و فروش) در اینترنت داشته ایم و جالب اینکه این تراکنش ها فقط ۶ درصد تراکنش هایی است که در ایران صورت می گیرد (پتانسیل کسب و کارهای اینترنتی در ایران بالاست)
  • ۷۳ درصد کسب و کارهای اینترنتی در تهران هستند و فضا برای کسب و کارهایی که در شهرستان می خواهند فعالیت بکنند، بسیار مناسب است.
  • جستجوی اینترنتی به شدت افزایش پیدا کرده است. به ویژه جستجوی موبایلی بیش از جستجو با لپ تاپ و کامپیوتر بوده است. تقریبا امروزه هر کسی که می خواهد چیزی بخرد، یا دنبال خدماتی می گردد، در اینترنت به جستجو می پردازد.

 

کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی یعنی فروش محصولات یا خدمات در اینترنت. این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچک ترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از ۹۰۰ میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند. ۶۹ درصد از این جمعیت، در طول ۹۰ روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند.
یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقش ها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید.
زیبایی اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده هستند و این امر می تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای شما باشد. این نوع بازار، هیچ موقع بسته نمی شود. مشتریان شما می توانند به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پیدا کنند. شما نیز می توانید هر چند بار و با هر فاصله ای که بخواهید ، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعالیتها و فروشگاهتان در صفحات اینترنت جای دهید. مهمتر از این، شما می توانید کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصویر و حتی فیلم در صفحات اینترنت قرار دهید. در این صورت، مشتریان بالقوه شما می توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خرید دهند.

 

13 اصل طلایی کسب درآمد میلیونی از اینترنت 2
حسی که برای اولین بار پس از درآمدایی اینترنتی دارید

 

راه اندازی سایت اینترنتی

برای راه اندازی یک سایت اینترنتی باید دو کار انجام دهید:

  1. ثبت دامنه اینترنتی
    هر سایت اینترنتی اسم منحصر به خود را دارد. مانند  Yahoo . com  یا google . com .به اینها اسم دامین  می گویند.
    این اسم منحصر به فرد است و سایت شما را از دیگر سایت های اینترنتی متمایز می سازد. ثبت دامین اینترنتی، باعث می شود افراد دیگر بتوانند از طریق این اسم اینترنتی به شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین، وقتی که شما سایت اینترنتی تان را راه اندازی کنید، کاربران اینترنت می توانند مثلاً با تایپ آدرس (( com. اسم شرکت شما. www)) در جست و جوگر صفحه ی اینترنت، شما را بیابند. شرکت های مختلفی هستند که در زمینه ی انتخاب نام و ثبت آن در اینترنت از شما حمایت و پشتیبانی می کنند.
  2. ثبت هاست: هاست مانند کامپیوتر شما با حجم معینی از فضا و رم و سی پی یو در بستر اینترنت است. برای خرید هاست مناسب، حتما دقت کنید و از هر جایی، هاست نخرید.

 

مزایای کسب و کار اینترنتی

  • استقلال مالی و کسب درآمد میلیونی به کمک اهرم
  • آزادی زمان و عدم وابستگی به یک محیط کاری و یک نفر یا یک گروه
  • دنبال کردن علایق و اهداف تان

 

انواع کسب و کارهای اینترنتی

امروزه، کسب و کارهای اینترنتی بسیار متنوع اند. اما به طور کلی می‌توان آنها را به ۱۰ گروه عمده زیر تقسیم بندی کرد:
۱- ایجاد فروم های آنلاین
۲- خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
۳- تبلیغات اینترنتی
۴- ارائه خدمات تخصصی به دیگران
۵- ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
۶- تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف
۷- چند رسانه ای یا مالتی مدیا
۸- ایجاد شبکه های واسطه گری
۹- خدمات مربوط به ایمیل و ایمیل مارکتینگ
۱۰- سرمایه گذاری مشترک

 

فرد کارآفرین در کارآفرینی اینترنتی ملزم است مهارت‌های فردی، عمومی، فنی و مدیریتی خود را همواره تقویت کرده، پرورش دهد، تا بتواند در کسب و کار اینترنتی خود موفق شود. با توجه به ویژگی مجازی بودن کار در اینترنت، بدیهی است که راه اندازی کسب و کار اینترنی و کارآفرینی در اینترنت نیاز به سرمایه گذاری کم‌ تری نسبت به راه اندازی کسب و کار‌های سنتی دارد.

هدف غایی هر بنگاه اقتصادی اینترنتی، کسب درآمد از اینترنت با خلق ارزش افزوده و خدمت به جامعه است. پس موفقیت یک کارآفرین اینترنتی با توجه به میزان درآمدی که از طریق اینترنت کسب می کند سنجیده می شود.

۱۳ اصل طلایی کسب درآمد میلیونی از اینترنت

روش های کسب درآمد از اینترنت

کدام روش کسب درآمد از اینترنت پولسازتر است؟

برای کارآفرینی اینترنتی

  • از قدم های کوچک شروع کنید
    بسیاری از کارآفرینان به خاطر اینکه می خواهند به سودهای بالا برسند زمان و هزینه زیادی را صرف ساخت و توسعه محصول خود می کنند و با قیمت بالا به بازار عرضه می کنند. اما فراموش نکنید تا وقتی مردم از محصول شما استفاده نکرده اند و برند خود را نساخته اید این کار اشتباه است و به احتمال زیاد محصول شما با شکست مواجه خواهد شد.
  • از کسب و کارهای موفق یاد بگیرید
    بیشتر کارآفرینان اینترنتی بی تجربه زمان بسیار زیادی را صرف خاص بودن می کنند، در حالی که آنچه به دنبال آن هستند دقیقا پیش روی آنهاست. تجزیه و تحلیل کسب و کارهای اینترنتی موفق بهترین راه برای کسب تجربه و انتخاب راه درست است. کافیست در اولین قدم با بررسی و تحلیل کسب و کارهای موفق به ایده ها و ویژگی هایی برای خودتان برسید و یا حتی به فکر کامل کردن آن باشید و در کسب و کارتان استفاده کنید.
  • زمان بندی را در اولویت کار خود قرار دهید
    در انتخاب ایده محصولی که می خواهید در اینترنت و فضای مجازی عرضه کنید یکی از موارد ضروری زمان بندی است. چرا که اگر در لحظه‌ای خاص محصول شما به نظر تاثیرگذار نرسد، بازار هم آن را نمی‌پذیرد. با تجزیه و تحلیل در هر زمان می توانید از بازار جلوتر باشید. برخی اوقات زمان دست به کار شدن است؛ اگر متوجه شدید چیزی به نظرتان موفق خواهد بود، سریعا اقدام کنید و شروع به ساخت و بازاریابی آن کنید.

در مقاله های بعدی سایت آکادمی رشد، انواع کسب و کارهای اینترنتی را بحث می کنیم و میزان سودآوری هر کدام را بازگو می کنیم تا بدانید کدامیک از آنها ارزش زمان گذاشتن و هزینه کردن دارد.

با ما همراه باشید.

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

یک نظر

  1. بهزاد امینی

    یه راهشم اینه که با کشینه روی خرید های اینترنتی پول دربیاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =