صفحه اصلی / بهبود فردی / کلیپ انگیزشی رهبر واقعی

کلیپ انگیزشی رهبر واقعی

کلیپ انگیزشی رهبر واقعی

کلیپ انگیزشی رهبر واقعی

خیلی‌ها فکر می‌کنند به هر کسی که در صدر یک شرکت بزرگ نشسته و مسئولیت امر و نهی و اتخاذ تصمیمات مهم و کلیدی را دارد، می‌شود هم رئیس گفت هم رهبر.

اما این دو واژه با هم متفاوت هستند و هر رئیسی لزوما یک رهبر واقعی نیست.

رهبری چیست؟

رهبری به زبان ساده، به معنای تاثیرگذاشتن روی دیگران، نفوذ در دل آنها و همراه ساختن آنهاست. بنابراین زمانی که دیگران به دلخواه خود و نه از روی اجبار، از شما پیروی می کنند و با شما همراه می شوند، شما در حال رهبری کردن هستید.

معمولا در شرکت‌های بزرگ و نهادها از واژه رهبر به صورت رسمی استفاده نمی‌شود. اما بعضی از رئیس ها با ویژگی‌های خاص خودشان به تدریج در دل‌ها و ذهن‌ها، جا باز می‌کنند و فراتر از ریاست، به جایگاه رهبری می‌رسند.

خیلی از افراد تصور می کنند رهبری فقط مربوط به شرکت های کسب و کار بزرگ یا رهبری سیاسی جوامع و بنابراین مربوط به افراد خاصی است. این تصور البته غلط نیست اما بیانگر همه ماجرا نیست. در واقع رهبران سیاسی یا رهبران شرکت های بزرگ کسب و کار در بالاترین سطح در حال رهبری هستند.

درواقع همه در سطح خودشان و در موضوعات مختلف می توانند رهبر باشند و البته همزمان می توانند در رابطه با موضوعات دیگر پیرو باشند.

 

تفاوت رهبر و مدیر چیست؟

مدیر به دنبال کارآیی است و با کمترین هزینه می خواهد وظیفه محوله را انجام دهد. رهبر به دنبال تاثیرگذاری و نفوذ است و می خواهد بداند اساسا جهتی که در آن حرکت می کند درست است یا نه.

یک نفر می تواند همزمان هم رهبر باشد و هم مدیر و در هر یک قوی یا ضعیف باشد. حالت ایده ال آن است که یک مدیر بتواند خودش را به سطح یک رهبر ارتقا دهد.

در واقع رهبری و مدیریت دو نقش متفاوت هستند و لزوما به دو فرد متفاوت اشاره ندارند.

شاخص ترین تفاوت رهبری و مدیریت در آن است که فرآیند رهبری سلسله مراتب سازمانی نمی شناسد و بر اساس نفوذ بر دیگران بنا شده است.

در تصویر زیر خصوصیت مدیر و رهبر و چند تفاوت رهبر و مدیر را مشاهده می کنید:

 

کلیپ انگیزشی رهبر واقعی 2

  • رهبری به معنای نفوذ در دل دیگران و جلب حمایت و همکاری افراد است. اما مدیران قدرت خود را از سلسله مراتب رسمی تعریف شده در سازمان یا عرف های تعریف شده جامعه می گیرند.
  • مدیر به دنبال استفاده بهینه و کارامد از شرایط موجود است. اما کار رهبران ایجاد تحول در شرایط فعلی است.
  • مدیران معمولا از روی منطق وظایف تعیین شده دیگران را برای آنها توضیح می دهند، اما رهبر عمدتا با استفاده از انگیزش و تهییج هیجانی پیروان در آنها شور و اشتیاق برای حرکت به سمت اهداف را ایجاد می کند.
  • مدیران بیشتر به دنبال انجام درست کارها هستند و رهبران به دنبال انجام کارهای درست.
  • کار مدیر کنترل کردن دیگران و تنبیه و تشویق آنها با استفاده از قدرت رسمی است تا کارها انجام شود. رهبران این کار را با رفتار درست با دیگران و حمایت از عملکرد و استعدادهای آنها انجام می دهند.

یک رهبر واقعی استراتژی برای بردن نشان نمی دهد بلکه به شما یاد می دهد که چگونه بهترین باشید و چگونه بهترین خود را به نمایش بگذارید. یک رهبر واقعی به شما می آموزد چگونه بیشتر از آنی باشید که باور دارید. یک رهبر واقعی آنقدر با شما همراه و هم صدا می شود تا باور کنید که شما بهترین هستید. یک رهبر واقعی، رهبر تربیت می کند.

برای دانلود کلیپ انگیزشی رهبر واقعی اینجا را کلیک کنید و نظرات خود را برای ما بفرستید.

رهبری، قابلیت و مهارتی است که به شما کمک می کند در همه زمینه های زندگی خود موفق تر و تاثیرگذار باشید. بنابراین منطقی و ضروری است که روی افزایش قابلیت ها و مهارت های رهبری خود سرمایه گذاری کنید و دامنه موفقیت های خود را به طور فوق العاده ای گسترش دهید.

 

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =