صفحه اصلی / راز جذب پول در اینترنت / ۵ درس مهمی که ویروس کرونا به کسب و کارها یاد داد

۵ درس مهمی که ویروس کرونا به کسب و کارها یاد داد

5 درس مهمی که ویروس کرونا به کسب و کارها یاد داد
5 درس مهمی که ویروس کرونا به کسب و کارها یاد داد

 

اپیدمی کرونا زندگی اجتماعی و کسب و کارها در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. اگرچه روند عادی سازی آغاز شده  اما در حال گذراندن دوره منحصر به فردی هستیم و تأثیرات آن در تمام زمینه های زندگی مشاهده می شود. این دوره که عمیقاً بر رفتار مصرف کنندگان و مشاغل و کسب و کارها تأثیر گذاشته است ، نکاتی را که فراموش شده و از یاد رفته بود، به ما یادآوری کرد. در این مقاله آکادمی رشد می خواهیم نکات مهمی که ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به دنیای کسب و کارها یاد داد را مرور کنیم.

کرونا به ما یادآوری کرد که در سیاره کوچکی زندگی می کنیم. آن چه در چین یا هر گوشه دیگر جهان اتفاق می افتد ممکن است راه خانه ما را هم پیدا کند و برایمان پیامدهای اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی داشته باشد.

دهکده جهانی سرنوشت انسانها را به هم گره زده! کرونا مهمان ناخوانده حداقل هشتاد کشور است و سرسخت و سمج در حال فتح باقی سرزمین هااست، همه نگرانیم . احتیاط لازم است و ریسک خطرناک!

 

۱) اهمیت خدمت به مردم، نه صرف کسب درآمد

 

اپیدمی کرونا اولویت نیازهای مصرف کنندگان را در سراسر جهان تغییر داده و باعث شده به نکاتی مانند سلامتی توجه کنیم و ریسک نکنیم یا ریسک را حداقل کنیم. به همین دلیل کرونا موجب تغییراتی در زندگی اجتماعی و کسب و کارهای مان شده است. برندها و کسب و کارهایی هستند که به جای اهداف تجاری ، بر روی افزایش اعتماد به نفس ، همدلی و امید کار می کنند. ما دوره ای را پشت سر گذاشته ایم که به ما یادآوری می کند مردم فقط مصرف کننده نیستند بلکه همه ما دارای احساسات مشترکی هستیم. این وضعیت برندها و کسب و کارهایی که به این نکات توجه می کنند را از سایر برندها و کسب و کارها جدا خواهد کرد. استراتژی هایی برای درک بیشتر مشتری و خلق تجربیات بهتر و فراتر از ارائه محصولات و خدمات یا تبلیغ آنها رفتن ، اهمیت بیشتری خواهند داشت. می توانیم بگوییم برند هایی که این نکات را بویژه در مواقع دشوار رعایت می کنند وفاداری مشتریان را کسب خواهند کرد.

 

 

 

۲) لزوم داشتن کسب و کار اینترنتی

 

شیوع اپیدمی کرونا منجر به اقداماتی برای به حداقل رساندن ارتباطات و تماس فیزیکی شد. این وضعیت، صنایع را به ویژه آنهایی که بصورت فیزیکی هستند، به شدت تحت تأثیر قرار داده است. شرکتهایی که اینترنتی بودند و خدمات و محصول خود را بصورت اینترنتی در اختیار مشتریان خود قرار می دادند، کمترین آسیب را در مقایسه با کسب و کارهای فیزیکی و سنتی دیدند. حتی کسب و کارهای اینترنتی مانند آمازون در این اوضاع، نه تنها فروش و سودشان کم نشد، بلکه افزایش بیشتری هم داشت. کرونا به ما نشان داد که هر کسب و کاری در هر اندازه و حوزه فعالیتی که هست، باید به سمت کسب و کار اینترنتی حرکت کند. اکنون این موضوع آنچنان مهم هست که کسب و کارها برای اینکه از بین نروند، باید خدمات و محصولات خود را با راه اندازی و تقویت کسب و کار اینترنتی خود به دست مشتری برسانند. به ویژه در دوره ای که مصرف کنندگان به خریدهای اینترنتی روی آورده اند.

 

 

 

۳) اهمیت شبکه های اجتماعی

 

امروزه برند ها برای ارائه خدمات و محصولات خود به مشتری از شبکه های اجتماعی مختلفی استفاده می کنند. بار دیگر اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف به منظور افزایش فروش و کسب رضایت مشتری در دوره اپیدمی کرونا آشکار شد. هم اکنون در دوران کرونا در ۷۱ صنعت و بخش، ارسال ایمیل و پیامک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در دوران اپیدمی کووید ۱۹ علاوه بر شبکه های اجتماعی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد، امکان پشتیبانی آنلاین و اینترنتی مزایای قابل توجهی به مشتریان ارائه می دهد. مشتریان از این طریق بدون اینکه از خانه خود خارج شوند، می توانند به سرعت سوالات خود را بپرسند و اطلاعات موردنظر را دریافت کنند.  برندها و کسب و کارهایی که پیش از دوره کرونا ، بصورت اینترنتی فعالیت می کردند و در شبکه های اجتماعی خود فعال بودند، مشتریان خود را نه تنها از دست ندادند، بلکه به مشتریان آنها افزوده شد و از عرصه رقابت نیز عقب نماندند. آنها با استفاده از کانال های جایگزین مانند شبکه های اجتماعی و خدمات رسانی به مشتری در این شبکه ها و همچنین با استفاده از تکنیک های اتوماسیون ، در بین کسب و کار های دیگر کمترین آسیب را دیدند.

 

 

۴) ضرورت آمادگی برای بدترین ها

 

ما دورانی را پشت سر گذاشته ایم که تحولات دنیای کسب و کار ، که هیچ کس تصورش را هم نمی کرد ، خیلی سریع اتفاق افتاد. امروزه مشاهده می کنیم که از شرکت ها و کسب و کار های بزرگ گرفته تا شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​، همه غافلگیر شده اند. کرونا ضرورت داشتن برنامه های جایگزین در بخش های مالی ، اداری و عملیاتی را در مواقع اضطراری و غافلگیر کننده نشان داد. کسب و کارها برای تداوم خودشان باید کلیه جزئیات ، نکات احتیاطی لازم به ویژه موارد بهداشتی و ایمنی و آمادگی برای دوره های نامعلوم مالی را مورد توجه قرار دهند.

 

۵) آمادگی برای استفاده از بحران های بوجود آمده

 

بحران هایی که در سطح دنیا بودجود می آید مانند اپیدمی کرونا باعث تغییراتی در عرضه و تقاضا در بازارهای مالی و به سبب آن افت قیمت ها در برخی بازارهای مالی می شود.

این در واقع فرصتی هست که اگر از قبل برای آن آمادگی های لازم را کسب کرده باشیم، می توانیم از این بحران ها استفاده کنیم و ثروت و دارایی های خود را افزایش دهیم.

در دوران کرونا شاهد افت شدید قیمت ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی ها بودیم. اگر کسی در این دوران بر روی ارزهای دیجیتال ارزشمند سرمایه گذاری می کرد، اکنون با افزایش قیمت ها چندین برابر آن را برداشت می نمود.

 

 

نتیجه

 

کرونا چیزهای زیادی را به ما و کسب و کارها یاد داد. اگر آنچه را که این دوره چالش برانگیز به ما یاد داد، از توجه بیشتر به افراد پیرامون مان ، تا توجه به محیط زیست و رعایت نکات بهداشتی و سلامتی، لزوم داشتن کسب و کار اینترنتی و استفاده از شبکه های اجتماعی و استفاده از بحران های پیش آمده، از یاد نبریم و در راستای آنها اقدام کنیم، شاهد پیشرفت خود و کسب و کار و دنیای خود خواهیم بود.

 

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

راهنمای خرید وی پی اس یا سرور مجازی

راهنمای خرید وی پی اس یا سرور مجازی

راهنمای خرید وی پی اس یا سرور مجازی در این مقاله آکادمی رشد، به نحوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *