صفحه اصلی / تولید محتوای جذاب / ۷ ترفند تولید محتوا که ترافیک سایت شما را بیشتر از رقبا افزایش می دهد

۷ ترفند تولید محتوا که ترافیک سایت شما را بیشتر از رقبا افزایش می دهد

 

7 ترفند تولید محتوا که ترافیک سایت شما را بیشتر از رقبا افزایش می دهد

۷ ترفند تولید محتوا که ترافیک سایت شما را بیشتر از رقبا افزایش می دهد

در دنیای وب مهم ترین چیزی که با آن می توانید دیگران را تخت تاثیر قرار دهید، مطالب و محتوای وب سایت تان است. چیزی که باعث جذب کاربران، سایت ها و موتورهای جستجو به سمت سایت شما که به عنوان یکی از مهم ترین ابزار و روش های بازاریابی اینترنتی و سایت های تجاری محسوب می شود، محتوای خوب و منحصر به فرد و جذاب است.

امروزه خیلی ها سایت دارند.

شاید شما هم سایت داشته باشید.

اما امروزه در مقایسه با ۵-۱۰ سال قبل، تولید محتوا اینقدر افزایش یافته که خیلی از مطالب سایت اصلا کلیک نشده و خوانده نمی شود!

۸ نفر از ۱۰ بازدیدکننده سایت تان، عناوین مطالب و محتوای سایت تان را می خوانند و فقط ۲ نفر از آنها بر روی مطالب شما کلیک می کنند و آنها را می خوانند.

این یعنی افراد زیادی مقاله ها و مطالب سایت شما را نمی خوانند!

پس راه چاره چیست؟

 

در این مقاله آکادمی رشد به این موضوع می پردازیم که چگونه تولید محتوا و بازاریابی محتوا انجام دهید که مردم محتوای شما را بخوانند.

 

7 ترفند تولید محتوا که ترافیک سایت شما را بیشتر از رقبا افزایش می دهد 4
مراحل بازاریابی محتوا : تحلیل محتوا ، تبلیغ محتوا ، تولید محتوا ، برنامه تولید محتوا

 

اگر می خواهید مقاله ای برای سایت خود بنویسید، به چند نکته زیر باید توجه داشته باشید:

 

۱- از کلمات من و شما استفاده کنید

برای اینکه مخاطبان سایت شما احساس کنند که دارید با آنها گفتگو می کنید، از کلمات من و شما در مقاله ها و محتوای سایت خود استفاده کنید.

اگر مخاطبان شما احساس نکنند که دارید با آنها گفتگو می کنید، به احتمال زیادی مقاله های سایت تان را دنبال نکرده و از سایت تان خارج خواهند شد.

اما وقتی در مقاله ها و محتوای خود نشان دهید که دارید با مخاطبان خود گفتگو می کنید، مخاطبان تان نیز بیشتر درگیر مطالب شما شده و آنها را می خوانند و فیدبک و کامنت می دهند.

 

۲- پاراگراف های شما بیش از ۶-۵ خط نباشد

وقتی پاراگراف مقاله های سایت شما بیش از ۶-۵ خط باشد، خوانندگان با احتمال کمتری آنها را می خوانند!

برای اینکه خواننده مقاله های شما را سطر به سطر دنبال کند، سعی کنید پاراگراف های شما ۳-۲ خط و حتی ۱ خطی باشد.

 

۵۵ درصد خوانندگان شما تنها ۱۵ ثانیه روی محتوای تان وقت می‌گذارند. در این ۱۵ ثانیه، کاربران، تیترهای اصلی، تیترهای فرعی و نتیجه‌گیری نوشته‌ تان را خیلی سریع می‌خوانند و بعد از آن تصمیم می‌گیرند که متن شما ارزش وقت گذاشتن و خواندن را دارد یا خیر.

به قول «جوزف شوگرمن» (Joseph Sugarman) نویسنده معروف آمریکایی در زمینه تولید محتوا و تبلیغات، اولین برخورد مخاطب با محتوای شما بسیار مهم است.

اگر اولین جمله شما، نتواند توجه خواننده را به خود جلب کند، قطعا ادامه نوشته اصلا خوانده نمی‌شود.

ولی در صورتی که اولین جمله از نظر کاربر جذاب و مفید باشد، احتمال اینکه جمله دوم را نیز بخواند بالا می‌رود و همین اتفاق برای جمله‌های بعدی و تمام متن، رخ می‌دهد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید خواننده را به مطالعه ادامه متن، تشویق کنید استفاده از جمله‌های بسیار کوتاه است.

اما دو نکته زیر را هنگام نوشتن جمله‌های کوتاه به خاطر داشته باشید.

نکته اول: اولین جمله متن تان را با یک سوال اساسی آغاز کنید.

نکته دوم: از ترکیب سوال و حلقه‌های باز استفاده کنید. سعی کنید مخاطب را به چالش بکشید. مثلا ابتدای مقاله رو با این سوال شروع کنید:

«فکر می‌کنید تولید محتوای جذاب و کاربردی کار ساده‌ای است؟»

 

 

7 ترفند تولید محتوا که ترافیک سایت شما را بیشتر از رقبا افزایش می دهد 2

 

۳- از تیترهای فرعی استفاده کنید

مقاله های سایت خود را با تیترهای فرعی بخش بندی کنید تا خواندن آنها برای بازدیدکنندگان سایت تان آسانتر شود.

اگر مقاله های سایت شما تیترهای فرعی نداشته باشد، افرادی که از سایت تان بازدید می کنند، نمی توانند جان کلام مقاله های شما را بدون خواندن کامل آنها متوجه شوند. در نتیجه خوانندگان مطالب و محتوای سایت تان کاهش می یابد.

وقتی مقاله های سایت شما تیترهای فرعی داشته باشد، بازدیدکنندگان ابتدا به زیرعنوان های دلخواه خود مراجعه می کنند و آنها را مطالعه می کنند و سپس بقیه مطالب شما را نگاه می کنند.

 

7 ترفند تولید محتوا که ترافیک سایت شما را بیشتر از رقبا افزایش می دهد 3
اولین جملاتی که در محتوا یتان به چشم کاربر می خورد، عنوان و تیتر آن است

 

۴- در پایان از نتیجه گیری استفاده کنید

در پایان مقاله ها و محتوای سایت خود نتیجه گیری کنید.

بعضی از افراد ابتدا به پایان مقاله ها و محتوای سایت شما مراجعه می کنند تا بدانند موضوع مقاله و محتوای شما چیست. سپس به مقاله شما برمی گردند و آن را می خوانند.

شاید به نظر عجیب برسد اما این الگویی است که بعضی افراد از آن برای خواندن مقاله ها و محتوای سایت ها استفاده می کنند.

بنابراین با نوشتن نتیجه گیری در پایان مقاله ها و محتوای سایت خود، احتمال خواندن محتوای خود را افزایش دهید.

 

۵- از آمار و اعداد و نقل قول ها با ذکر منبع آنها استفاده کنید

در محتوا و مقاله های سایت خود آمار و ارقام و نقل قول ها را به همراه منبع آنها ذکر کنید.

در غیر اینصورت بازدیدکنندگان سایت تان، دیگر به سایت شما مراجعه نخواهند کرد.

 

۶- از عکس و تصاویر استفاده کنید

به قول معروف یک عکس گویاتر از هزار کلمه است.

اگر از عکس ها و نمودار برای نشان دادن آنچه که می خواهید بگویید استفاده کنید، افراد با احتمال بیشتری مطالب و محتوای شما را دنبال کرده و خواهند خواند.

 

۷- محتوای جامع و کاربردی تولید کنید

در تولید محتوا توجه داشته باشید که محتوایی تولید کنید که فردی که مقاله و محتوای سایت شما را می خواند بتواند موارد گفته شده را در عمل پیاده کند.

فرض کنید دنبال نحوه نصب نرم افزاری می گردید و وارد سایتی می شوید که اصلا در مورد نحوه نصب نرم افزار چیزی نگفته!

چیکار می کنید؟

مطمئنا صفحه اون سایت رو می بندید و دیگه هم به اون سایت بازنمی گردید!

تا جایی که می توانید محتوای مفید و کاربردی تولید کنید و سعی کنید محتوای شما جذاب بوده و حداقل ۱۰۰۰ کلمه داشته باشد.

 

نتیجه گیری

اگر هفت نکته این مقاله در مورد تولید محتوا ی سایت را رعایت کنید، محتوای شما توسط بازدیدکنندگان سایت تان دیده و خوانده خواهد شد.

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

آینده ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها

آینده ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها

  آینده ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها کریپتوکارنسی‌ ها در واقع نوعی پول اینترنتی هستند …

یک نظر

  1. خیلی خیلی پست ارزشمند نوشتید.

    با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *