صفحه اصلی / راز جذب پول در اینترنت / پول از دست دهید تا مولتی میلیونر شوید

پول از دست دهید تا مولتی میلیونر شوید

 

پول از دست دهید تا مولتی میلیونر شوید

پول از دست دهید تا مولتی میلیونر شوید

چند سال پیش کتاب جالبی می خوندم که می گفت باید پول از دست دهید تا میلیونر شوید.

در این مقاله آکادمی رشد می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید با از دست دادن پول مولتی میلیونر شوید.

 

نکته ای که خیلی از افراد به شما نمی گویند اینست که در کسب و کار اینترنتی و هر کسب و کاری که دارید، باید به ارزش طول عمر مشتری ( Customer Lifetime Value ) توجه داشته باشید.

وقتی از ارزش مشتری یا ارزش طول عمر مشتری صحبت می‌کنیم، باید به سود حاصل از مشتری در مدت زمانی که مشتری ماست، توجه داشته باشیم.

فرض کنید برای اولین بار به کافی شاپی می‌روید و کیک و قهوه‌ مجموعاً به قیمت بیست هزار تومان سفارش می دهید.

آیا شما یک مشتری بیست هزار تومانی هستید؟ احتمالاً نه.

اگر از غذا و فضای آن کافی شاپ راضی باشید، بارها و بارها به آنجا سر خواهید زد.

بنابراین،‌ شاید در طول چند سال، چند صد هزار تومان و حتی شاید میلیونها تومان به آن کافی شاپ پول بدهید.

پس، اشتباه نیست اگر بگوییم که شما یک مشتری چند میلیون تومانی هستید.

 

در واقع، شما می توانید کاری کنید که مشتریان تان برگردند و بارها از شما خرید انجام دهند. در نتیجه سود و درآمد کسب و کار اینترنتی یا کسب و کار شما افزایش یابد.

یا اینکه می توانید با بیش فروشی و فروش جانبی به مشتریان خود درآمد خود را افزایش دهید.

به عبارت دیگر، وقتی مشتری یکبار از شما خرید می کند، اگر راضی باشد، باز هم از محصولات و خدمات شما استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، مشتری می تواند شما را به دوستان و خانواده و اطرافیان خود نیز توصیه کند.

بنابراین، می توان بارها از یک مشتری کسب درآمد کرد.

یکی از نکات کلیدی که در کسب و کار اینترنتی و هر کسب وکاری وجود دارد اینست که:

تفاوت کسب و کارهای میلیون دلاری با کسب و کارهای نه چندان سودآور در نحوه نگرش شان به تبلیغات و بازاریابی است.

کسب و کارهای نه چندان سودآور فکر می کنند در ازای هر ریالی که بابت تبلیغات و بازاریابی می پردازند، باید دو ریال دریافت کنند (در ازای هر ریال هزینه تبلیغات و بازاریابی، یک ریال سود دریافت کنند)

اما، کسب و کارهای میلیون دلاری معتقدند که به ازای هر ریالی که بابت تبلیغات و بازاریابی می پردازند، حتی اگر هزینه تبلیغات و بازاریابی برنگردد و در واقع، هزینه تبلیغات و بازاریابی را از جیب خود بدهند، در درازمدت مشتری بارها به آنها مراجعه خواهد کرد و در نتیجه درآمد بیشتری کسب خواهند کرد.

در واقع کسب و کارهای میلیون دلاری به جای تفکر کوتاه مدت، تفکر بلند مدت دارند و از تکنیک ارزش طول عمر مشتری در کسب و کار شان استفاده می کنند.

پول از دست دهید تا مولتی میلیونر شوید 2

 

بنابراین اگر می خواهید پول هزینه کنید تا مولتی میلیونر شوید و بجای درآمد کوتاه مدت، به کمک تکنیک ارزش طول عمر مشتری درآمد بلندمدت و بیشتر در کسب و کار تان بدست آورید، به نکات زیر توجه کنید.

 

۱- آمار مشتریان و کسب و کار خود را داشته باشید

برای بررسی آمار مربوط به کسب و کار اینترنتی خود فقط از گوگل آنالیتیکس استفاده نکنید.

باید آمار کسب و کار تان مانند نرخ تبدیل، اهداف شرکت یا کسب و کار، چه چیزهایی باعث کسب درآمد می شود، چه چیزهایی باعث ضرر کسب و کارتان می شود و … را بررسی کنید.

می توانید از خدمات سایت mixpanel برای بالابردن ارزش طول عمر مشتری در کسب و کار خود استفاده کنید.

اگر از ارزش طول عمر مشتریان خود باخبر نباشید، از کجا خواهید دانست چقدر پول باید هزینه کنید تا مشتریان خود را جذب نمایید.

چون بازاریابی و تبلیغات هزینه کسب و کار را افزایش می دهد. بنابراین اگر می خواهید مولتی میلیونر شوید، باید در کوتاه مدت هزینه کنید و دید درازمدت داشته باشید.

 

 

۲- محصولات یا خدمات عالی ارائه کنید که مشتریان تان را شگفت زده کند

محصولات و خدماتی ارائه دهید که مشتریان تان انتظارش را هم ندارند!

مثلا آمازون طرح پرایم را به مشتریان خود ارائه می کند. شما عضو طرح پرایم آمازون می شوید و هر چیزی که از آمازون بخرید را ۲ روزه (در داخل قاره آمریکا) دریافت می کنید.

خیلی از افراد اصلا باور نمی کردند وقتی این طرح را آمازون در سال ۲۰۰۵ اجرا کرد!

امروزه طرح پرایم آمازون مزیت های بیشتری را به مشتریان خود ارائه می کند.

اگر عضو پرایم آمازون شوید، می توانید در خرید مواد غذایی تخفیف بگیرید. همچنین مواد غذایی را بصورت رایگان در محل خود دریافت کنید.

می توانید از سرویس های ویدیویی آنلاین مااند نتفلیکس بصورت رایگان استفاده کنید.

و مزیت های بسیار دیگر.

در واقع آمازون مزیت هایی ارائه می کند که مشتری انتظارش را هم ندارد!

درست است که بابت این خدمات پول دریافت می کند، اما مزایا و سرویس های زیاد و منحصربفردی به مشتریان خود ارائه می کند. با این کار شاید در کوتاه مدت ضرر می کند، اما در بلندمدت ، مشتریان را به برند خود وفادار می سازد و با بالا بردن ارزش طول عمر مشتری و افزایش وفاداری به برند چندین برابر درآمد و سود نصیب خود می کند.

 

پول از دست دهید تا مولتی میلیونر شوید 3

 

۳- از تکنیک های بیش فروشی و فروش جانبی استفاده کنید

بیش فروشی یکی از تکنیک های فروش است که در آن فروشنده با فروش کالاها و خدمات مرتبط ، فروش خود را افزایش می دهد.

یعنی اگر محصول یا خدمتی دارید که می توانید در کنار محصول یا خدمات اصلی به مشتریانتان ارائه دهید، به سرعت می توانید درآمد خود را دو سه برابر نمایید.

مثلا اگر فروشگاهی در زمینه محصولات زیبایی و آرایشی دارید، و مشتری شما کرم ضدپیری می خواهد، می توانید در بخش تسویه سایت تان یا موقع خرید، محصول سرم ویتامین سی نیز که برای جوان ماندن و مراقبت از پوست مفید است، به وی پیشنهاد دهید.

 

یا از تکنیک فروش جانبی استفاده کنید. بعضی مواقع مشتری نمی تواند محصول یا خدمات گران قیمت شما را بخرد، در این حالت می توانید محصولات و خدمات مشابه خود را که قیمت پایین تر دارند، به آنها پیشنهاد دهید.

یا می توانید به کمک پاپ آپ، زمانی که کاربر قصد خروج از سایت شما دارد، به آنها پیشنهاد تخفیف دهید. با پیشنهاد دادن محصولات یا سرویس ها با نرخی پایین تر، می توانید بازدید کننده وبسایت را به مشتری خود تبدیل کنید.

 

با کمک تکنیک بیش فروشی و فروش جانبی می توانید درآمد بیشتری از هر مشتری خود بدست آورید.

آخرین باری که به رستوران رفته اید یادتان می آید؟

آیا وقتی سفارش میدادید، گارسون یا پیش خدمت آنجا به شما پیشنهاد نوشیدنی و دسر و … داده است؟

این همان استفاده از تکنیک بیش فروشی و فروش جانبی است که می تواند فروش شما را چندین برابر سازد.

 

 

۴- اگر واقعا می خواهید رشد کنید، بر روی نرخ تبدیل خود کار کنید.

تبلیغات و بازاریابی هزینه دارد و اگر شما بتوانید کاربران و مخاطبان کسب و کار خود را به مشتریان خود تبدیل کنید، لازم نخواهد بود پول زیادی را در کوتاه مدت از دست دهید.

می توانید از تکنیک اسپلیت تست یا تستA/B استفاده کنید تا ببینید مخاطبان شما به چه چیزهایی علاقه مندند؟

تکنیک اسپلیت تست یا تستA/B روشی است که با آن می‌توانید دو نسخه از یک وب‌سایت یا اپلیکیشن یا ایمیل را با یکدیگر مقایسه کنید.

شاید بپرسید چرا؟

برای اینکه بدانید کدام یک از نسخه‌ها بهتر نتیجه می دهند.

 

می توانید از سرویس های ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. بنابراین اگر از تکنیک ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، وقتی مخاطب یا کاربری به سایت شما مراجعه می کند و سپس از سایت شما خارج می شود، ارتباط شما با مخاطب شما قطع نخواهد شد. وقتی شما ایمیل مخاطب خود را بگیرید می توانید با آنها در ارتباط باشید و دوباره آنها را به سایت خود هدایت نمایید.

 

ابزارها و سرویس های زیادی برای افزایش نرخ تبدیل وجود دارد.

مثلا برای افزایش نرخ تبدیل خود می توانید از SurveyMonkey یا Qualaroo استفاده کنید.

به کمک این سایت ها می توانید با نظرسنجی از مخاطبان و کاربران سایت تان، ببینید مشکل سایت و کسب و کار شما چیست؟ چه تغییراتی باید در سایت یا کسب وکار اینترنتی و یا هر کسب و کاری که دارید باید انجام دهید؟ بدین ترتیب می توانید نرخ تبدیل سایت خود را بهبود بخشید.

 

پول از دست دهید تا مولتی میلیونر شوید 5
نرخ تبدیل یعنی بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید

 

 

اگر نکات گفته شده در این مقاله را پیاده کنید، شاید در کوتاه مدت پول از دست دهید، اما در درازمدت ارزش طول عمر مشتری خود را افزایش خواهید داد و کسب و کار میلیون دلاری خواهید داشت و در نهایت سود خوبی کسب خواهید نمود.

به همین خاطر هست که آمازون روی افزایش کسب درآمد تمرکز نمی کند، بلکه به افزایش ارزش طول عمر مشتری و افزایش سهم خود از بازار فکر می کند و با دید بلندمدت، اولین کسب و کار تریلیون دلاری خواهد شد!

اگر سوالی در زمینه بهبود نرخ تبدیل و موارد گفته شده در این مقاله دارید، می توانید از ما بپرسید تا به شما کمک کنیم آنها را در کسب و کار خود پیاده کنید.

همچنین اگر این مقاله آکادمی رشد را مفید یافتید، آن را به دوستان و افرادی که کسب وکار اینترنتی یا استارت آپ دارند نیز بفرستید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید عضو کلوب کسب درآمد آکادمی رشد شوید:

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =