صفحه اصلی / راز جذب پول در اینترنت / احتمال افزایش قیمت بیت کوین با تایید کمیسیون اوراق بهادار آمریکا

احتمال افزایش قیمت بیت کوین با تایید کمیسیون اوراق بهادار آمریکا

احتمال افزایش قیمت بیت کوین با تایید کمیسیون اوراق بهادار آمریکا

احتمال افزایش قیمت بیت کوین با تایید کمیسیون اوراق بهادار آمریکا

مدتی است که روند کاهشی را در قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال یا رمزپول ها شاهد هستیم. کمیسیون اوراق بهادار آمریکا (SEC) قرار بود در ماه آگوست ۲۰۱۸ (مرداد ۹۷) تصمیم خود مبنی بر اینکه بیت کوین در صندوق های سرمایه گذاری ETF معامله شود، تصمیم گیری کند که اخیرا اعلام کرد این تصمیم را تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ (۸ مهر ۹۷) به تاخیر انداخته است.

تصمیم کمیسیون اوراق بهادار آمریکا (SEC) قبلا در مورد طلا مبنی بر اینکه فلزات گرانبها مانند طلا در صندوق های سرمایه گذاری ETF معامله شود، باعث افزایش ۵ برابری قیمت طلا شد. بنابراین پیش بینی می شود تصمیم مثبت کمیسیون اوراق بهادار آمریکا به نقطه عطف مهمی در بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها تبدیل خواهد شد.

۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ آخرین تاریخی است که کمیسیون اوراق بهادار آمریکا (SEC) موظف است در مورد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس ETF تصمیم نهایی خود را اعلام کند. با این وجود، توجه به این نکته ضروری است که کمیسیون اوراق بهادار آمریکا (SEC) می تواند پیش از این موعد، یعنی بین ۱۰ آگوست تا ۳۰ سپتامبر در مورد این موضوع تصمیم گیری کند. به همین دلیل پیشنهاد می شود افرادی که قبلا در بازار ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند، صبور باشند و افرادی که بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را خریداری نکرده اند، به سرمایه گذاری روی این ارزهای دیجیتال اقدام کنند.

وضعیت فعلی، یک وضعیت معمول بازار است و تنها نشان می دهد که بازیکنان بزرگ بازار قادر به ماندن در این بازی هستند. به قول وارن بافت ، مرد میلیون دلاری بازار بورس، وقتی مردم می ترسند باید وارد شوید و وقتی مردم حریص می شوند باید از بازار بیرون آیید.

شاید در بازار ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی ها) همچنان شاهد یک کف دیگر برای مدتی باشیم. خرسها احتمالا قیمت بیت کوین را به پایین ترین قیمت خود یعنی ۵۶۰۰ دلار برسانند.

اما، حتی در صورت رخ دادن این سناریو، وقتی قیمت بیت کوین زیر ۷۰۰۰ دلار است، یک فرصت عالی برای خرید بیت کوین در نظر گرفته می شود. چون همانطوریکه گفته شد در صورت تایید کمیسیون اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای تشکیل صندوق های سرمایه گذاری ETF برای بیت کوین، قیمت بیت کوین به بیش از ماکزیمم قیمتی که تا بحال داشته (حدود ۲۰۰۰۰ دلار) برسد.

به قول دیمستر، اقتصاددان و سرمایه گذار مستقل:

زمانیکه اولین ETF بیت کوین تشکیل شود، بازار ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی احتمالا افزایش انفجاری خواهد داشت، زیرا تبدیل به یک دارایی قابل دسترس برای سرمایه گذاران خرده فروش خواهد شد.

دیمستر همچنین یادآور می شود:

پس از راه اندازی اولین ETF طلا، قیمت طلا حدود ۵ برابر شد و امیدوار است که مشابه آن برای بیتکوین اتفاق بیفتد.

 

چرا روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

اگر سیر تحول تاریخی فناوری را در تاریخ اروپا بررسی کنیم، مشاهده می کنیم که تمام صنایع (مانند خودرو ، موبایل ، کامپیوتر و … ) با فناوری های به روز رشد چشمگیری داشته و تنها چیزی که متناسب با فناوری های مدرن تغییر نکرده، خود پول است.

علاوه بر این، قوانین پول در سال ۱۹۷۱ تغییر پیدا کرد و پول های کاغذی که تا قبل از ۱۵ آگوست سال ۱۹۷۱ پشتوانه طلا داشت، پس از اعلام ریچارد نیکسون (رئیس جمهور وقت آمریکا) بدون پشتوانه چاپ شد و متاسفانه کشورهای دیگر نیز به جای اینکه به این سیاست جدید مالی اعتراض کنند، آن را به راحتی پذیرفتند!

پس از این تاریخ بود که با چاپ پول های کاغذی بدون پشتوانه توسط بانک های مرکزی، شاهد رشد نقدینگی زیاد و در نتیجه افزایش تورم و افزایش قیمت ها شدیم.

 

چرا با چاپ پول و افزایش نقدینگی ، تورم افزایش می یابد؟

شاید برای شما سوال باشد که چرا افزایش نقدینگی که در اثر چاپ پول توسط بانک مرکزی بوجود می آید باعث افزایش تورم و افزایش قیمت کالاها می شود!

فرض کنید X مقدار کالا در جامعه وجود دارد و Y مقدار پول برای خرید این کالاها وجود دارد. وقتی پول کاغذی بدون پشتوانه چاپ می شود، مقدار پول بیشتری برای خرید مقدار ثابت کالاها در جامعه بوجود می آید و همین عامل سبب تورم و افزایش قیمت ها می شود.

 

آمریکا پس از دو حباب بزرگ دات کام (اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی) و حباب مسکن (۲۰۰۸ میلادی) با چاپ پول کاغذی بدون پشتوانه، موجب شد رشد چشمگیری در قیمت ها رخ دهد.

در ایران نیز یکی از مهم ترین عوامل تورم، رشد نقدینگی ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه است. در شکل زیر عوامل موثر بر تورم را مشاهده می کنید. رشد پایه پولی همان چاپ پول بدون پشتوانه است که توسط بانک مرکزی و دستور مجلس صورت می گیرد.

 

چاپ پول بدون پشتوانه تورم رشد نقدینگی بانک مرکزی آکادمی رشد
چاپ پول بدون پشتوانه توسط بانک مرکزی باعث رشد نقدینگی  و در نتیجه افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می شود.

 

 

پس وقتی دولت ها پول کاغذی بدون پشتوانه چاپ می کنند و باعث تورم و بالا رفتن قیمت ها می شوند و به قول استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپکینز، پروفسور استیو هانکه ، نرخ تورم واقعی در ایران در مرداد ۹۷، ۱۸۶ درصد است، چه باید کرد؟

 

استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپکینز، پروفسور استیو هنک ، نرخ تورم واقعی در ایران در مرداد 97، 186 درصد است
استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپکینز، پروفسور استیو هانکه : نرخ تورم واقعی در ایران در مرداد ۹۷، ۱۸۶ درصد است!

 

نکته جالب اینجاست که طبق گفته پروفسور استیو هانکه، در مرداد ۹۷ نرخ تورم در ایران ،  پس از نرخ تورم در ونزوئلا رتبه دوم در جهان را داراست:

 

در مرداد 97 نرخ تورم در ایران ، پس از نرخ تورم در ونزوئلا رتبه دوم در جهان را داراست
نرخ تورم در ایران ، پس از نرخ تورم در ونزوئلا رتبه دوم در جهان را داراست!

 

البته افزایش تورم اخیر در ایران و افزایش قیمت طلا و سکه و دلار ، در اثر کاهش نرخ بهره بانک ها و سیاست انبساطی دولت آغاز شد. وقتی نرخ سود بانکی کاهش می یابد، پول مردم از بانک ها به جامعه تزریق می شود و این کار سبب تضعیف پول ملی (تضعیف ریال) می شود و قیمت طلا و دلار بالا می رود.

کاهش نرخ سود بانکی را در فروردین سال ۱۳۹۰ (سه ماه پس از تصویب هدفمندی یارانه ها) هم داشتیم که باعث شد مردم پول خود را از بانک بیرون بیاورند و به خرید سکه و دلار روی آورند. درنتیجه، قیمت سکه و دلار تا بهمن ۱۳۹۰ حدود دو برابر شد. در اسفند ۱۳۹۰ با افزایش نرخ سود بانکی که نوعی سیاست انقباضی محسوب می شود، دوباره پول مردم را به سمت بانک ها کشاندند.

 

پس وقتی تورم بالاست و ارزش پول ملی هر روز کمتر از قبل می شود، چه باید کرد؟

در چنین شرایطی باید سرمایه گذاری کنیم و با افزایش هوش مالی خود، از نگهداری پول مان بصورت ریال خودداری کنیم. چون اگر پول مان را بصورت ریال نگهداری کنیم، هر روز کم ارزش تر می شود و قدرت خرید ما بدلیل تورم کاهش می یابد.

 

شما سرمایه تان را چیکار می کنید؟

اگر نگاهی به راه حل هایی که در شرایط فعلی وجود دارد بیندازید، متوجه می شوید که سودهایی که ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها دارند، قابل مقایسه با هیچ سرمایه گذاری دیگری نیست.

 

سرمایه گذاری های معمول:

  • سودهای بانکی: ۱۵-۱۰ درصد
  • خرید و فروش املاک : بدلیل راکد بودن بازار مسکن، فراز و نشیب زیادی دارد.
  • بازار سهام (بورس) : نیازمند تحلیل تکنیکال و پیشرفته برای کسب سود ۳۰ درصد است.
  • طلا : مدتی است که طلا در بازارهای جهانی کاهش می یابد اما قیمت طلا اخیرا در ایران رشد داشته است.

 

مزیت های سرمایه گذاری روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال

  • امکان افتتاح حساب برای همه افراد در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه
  • با هر مبلغی می توانید وارد این بازار شوید. (محدودیتی وجود ندارد)
  • رقابت کمتر نسبت به بازارهای دیگر مثل املاک و سهام
  • نوسانات بیشتر این بازار، باعث چند برابر شدن سرمایه شما می شود.
  • نیازی نیست که هر روز به ترید (خرید و فروش) بپردازید.

 

 

بنابراین در شرایط فعلی که قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال کاهش یافته، می توانید با سرمایه گذاری روی آنها در درازمدت سود خوبی کسب کنید.

البته هیچ وقت بدون اطلاعات کافی وارد ارزهای دیجیتال نشوید چون ضرر خواهید کرد. و اگر مهارت سرمایه گذاری و کسب درآمد غیرفعال را یاد نگیرید، باید تا آخر عمر خود کار کنید…

برای اینکه با سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال در عرض چند ماه میلیونر شوید، می توانید در دوره میلیونر دیجیتالی شرکت کنید.

 

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =