صفحه اصلی / ذهن ثروتمند / ذهن میلیون دلاری : چگونه جزو یک درصدی ها باشید

ذهن میلیون دلاری : چگونه جزو یک درصدی ها باشید

ذهن میلیون دلاری : چگونه جزو یک درصدی ها باشید

ذهن میلیون دلاری : چگونه جزو یک درصدی ها باشید

 

در قرن ۲۱ که پر از فرصت است، داشتن ذهن میلیون دلاری می تواند شما را از شغل های معمولی با حقوق بخور و نمیر (به قول بعضی ها بخور و بمیر) برهاند و شما را جزو یک درصدی های ثروتمند قرار دهد. اما اگر موضوع پول را کنار بگذاریم، چه چیزی باعث می شود میلیونرها و ثروتمندان خاص باشند؟

میلیونرها و ثروتمندان، افراد عادی هستند (مانند من و شما)

 

آیا میلیونرها قدرت جادویی دارند که ما نداریم؟

البته که نه!

 

در واقع، اکثر میلیونرها و ثروتمندان، امپراتوری خود را از صفر ساخته اند و اصطلاحا میلیونرهای خودساخته هستند. اما آنچه واقعا جالب است، کارهایی است که میلیونرها و ثروتمندان در اوقات فراغت خود انجام می دهند.

بیل گیتس (Bill Gates) (موسس میلیاردر مایکروسافت) بریج (نوعی بازی ورق) بازی می کند (بازی بریج بازیی است که بسیار سرگرم کننده بوده و فکر و ذهن را درگیر می کند و نیازی هم به زمین بازی و یا هر چیز دیگری ندارد و به همین دلیل به سرعت رشد کرده است. بریج یک بازی مشارکتی هست که به چهار نفر نیاز دارد. کارت های امروزی ورق بازی ۵۲ عدد می باشد و این ۵۲ کارت به چهار دسته تقسیم می شود، یعنی ۴ دسته ۱۳ تایی به نام پیک (که نماد مرگ است و از اهمیت و احترام بالایی برخوردار است و بالاترین امتیاز را در بین این چهار دسته دارد)، دل (نماد عشق و محبت است)، خشت (نماد مال و ثروت)، و گشنیز (نماد جنگ و نزاع) است، «چهار عنصری که هستی ما با آن شروع می شود، با آن ادامه می یابد و با آن به پایان می رسد» این چهار ورق خلاصه ی زندگی انسان است!)

 

بیل گیتس (Bill Gates) (موسس میلیاردر مایکروسافت) بریج (نوعی بازی ورق) بازی می کند
بیل گیتس (Bill Gates) به همراه وارن بافت بریج (نوعی بازی ورق) بازی می کند

 

ماریسا مایر (Marissa Mayer) (مدیر تجاری و مدیرعامل یاهو در سال ۲۰۱۲) آشپزی را دوست دارد و وارن بافت (Warren Buffet) (میلیونر بازار سهام) یوکلِلی (نوعی ساز زهی از خانواده گیتار) می نوازد.

 

وارن بافت (Warren Buffet) (میلیونر بازار سهام) یوکلِلی (نوعی ساز زهی از خانواده گیتار) می نوازد
وارن بافت (Warren Buffet) یوکلِلی (نوعی ساز زهی از خانواده گیتار) می نوازد

 

بعضی ها معتقدند ترس های غیرمنطقی و باورهای محدودکننده در مورد پول است که موجب می شود اغلب افراد روی به مشاغل خسته کننده آورند و درآمد بخور و نمیری داشته باشند. بعضی افراد فکر می کنند که فقط میلیونرها و ثروتمندان ذهن میلیون دلاری دارند.

خوشبختانه، همه می توانند ذهن میلیون دلاری داشته باشند و مانند میلیونرها و ثروتمندان فکر کنند.

 

در این مقاله آکادمی رشد در مورد اینکه چگونه می توانید ذهن میلیون دلاری داشته باشید، صحبت می کنیم:

 

۱- رویای بزرگی در سر داشته باشید

یکی از مواردی که میلیونرهای خودساخته در آن با دیگران متفاوت اند، رویای بزرگ در سر داشتن است. به عبارت دیگر، میلیونرها و ثروتمندان نه تنها وقت خود را صرف اندیشیدن به ایده ها می کنند، بلکه علاوه بر آن به مواردی فکر می کنند که از نظر افراد دیگر دور از دسترس است! برای میلیونرها محدودیتی وجود ندارد و همواره به چیزهای بزرگ فکر می کنند. آنها رویایشان را زندگی می کنند و زندگی را در تحقق رویاهایشان می دانند.

میلیونرها و ثروتمندان دنبال حقوق بخور و نمیر و اضافه کاری و مرخصی و امنیت شغلی نیستند؛ بلکه با تمام وجود کار می کنند. میلیونرها به رویای خود باور داشته و به رویای خود اشتیاق فراوان دارند. به خاطر این اشتیاق است که خودشان را ارزان نمی فروشند.

اگر به چیزی علاقه مند هستید، در مورد آن رویای بزرگی در سرتان بپرورانید. بزرگ فکر کنید. محدودیت ها باعث می شود جلوی پیشرفت و ترقی اغلب افراد گرفته شود. اجازه ندهید محدودیت ها جلوی شما را بگیرد و یا کسی به شما بگوید نمی توانید! یا موفق نمی شوید!

به قول دکتر شوارتز در کتاب فوق العاده جادوی فکر بزرگ (بزرگ اندیشی) که خواندن آن را به همه توصیه می کنیم، میزان پول در حساب بانکی شما، میزان خوشحالی و میزان رضایت از زندگی، به میزان تفکر شما بستگی دارد.

یا به قول امرسون : مردان بزرگ کسانی هستند که می دانند اندیشه ها بر جهان حکم می رانند.

ذهن میلیون دلاری با یک رویا شروع می شود. شما چه رویایی در سر دارید؟

 

۲- سخت کار کنید

یکی دیگر از موارد مهم برای داشتن “ذهن” میلیون دلاری، کار کردن است. اگر بیش از حد رویاپردازی کنید و برای رسیدن به رویاهایتان برنامه نداشته باشید و کار کافی انجام ندهید، نتیجه ای نخواهید گرفت.

بعضی افراد فکر می کنند که برای اینکه میلیونر و ثروتمند شوند، کافیست یک ایده عالی داشته باشند! در حالیکه داشتن بهترین ایده بدون اینکه این ایده خوب اجرا شود، بی فایده است. برای اینکه بتوانیم به فردی موفق و میلیونر خودساخته تبدیل شویم، باید کمی به خود سخت بگیریم و کوششی بی امان را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

به قولی آینده را خود ما می سازیم.

استیو جابز تنها در رویای خلق مکینتاش نبود؛ بلکه دست به عمل زد و مکینتاش را ساخت.

ایلان ماسک فقط به سیستم پرداخت آنلاین با امنیت بیشتر فکر نمی کرد؛ بلکه یک تیم را به این منظور دور هم گرد آورد و شروع به کار روی پی پال PayPal کرد.

کار کردن است که باعث می شود رویاهای ما به وقوع بپیوندد. هر چه بیشتر بر روی رویای خود کار کنید، احتمال اینکه رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کنید بیشتر می شود.

در مقاله ۸ نکته مهم برای ایجاد شرکت و کسب و کار میلیون دلاری اشاره کردیم که:

مالکوم گلدول (Malcolm Gladwell) در کتاب معروف خود بنام استثنایی‌ها [Outliers] قانون ده هزار ساعت رو معرفی کرده و می گوید برای اینکه در هر کاری متخصص شوید، باید ده هزار ساعت روی آن کار وقت بگذارید.

ده هزار ساعت یعنی هر هفته ۵ روز و هر روز ۸ ساعت بمدت پنج و نیم سال (هر سال هم ۴۴ هفته) روی یک حوزه یا ایده خاص کار کنید تا در آن حوزه متخصص و صاحب نظر شوید.

 

۳- ریسک های معقول کنید

اگر به دنبال بزرگ شدن و پیشرفت (در کسب و کار یا زندگی) هستید، پس باید ریسک های معقول کنید. در واقع، تلاش و کوشش و سخت کار کردن در مسیر رویاهایمان به ما کمک می کند رویاهای خود را محقق سازیم، در عین حال ریسک معقول کردن، باعث می شود رویاهای خود را بیش از حدی که تصورش را می کنیم، محقق سازیم.

البته، هر ریسکی هر چند همراه با تجزیه و تحلیل دقیق موقعیت ها و فرصت ها صورت گیرد، ۱۰۰ درصد منطقی و معقول و بدون تهدید نخواهد بود. میلیونرها و ثروتمندان که ذهن میلیون دلاری دارند، با برنامه ریزی و طرح ریزی دقیق، احتمال شکست را به حداقل می رسانند.

این میلیونرها و ثروتمندان موقعیت ها و فرصت ها را در ذهن خود شبیه سازی می کنند و هر سناریویی که در مسیر موقعیت یا فرصت خاص می تواند رخ دهد را ارزیابی می کنند. اگر می خواهید مانند میلیونرها و ثروتمندان فکر کنید، عمل کنید و تصمیم بگیرید، هر زمانی که می خواهید تصمیم بزرگی در کسب و کار یا زندگی خود بگیرید، مطمئن شوید که ابتدا موقعیت یا فرصت موردنظر را ارزیابی و شبیه سازی کنید و سپس اقدام نمایید.

 

۴- متواضع ​​باشید

چهارمین نکته برای داشتن ذهن میلیون دلاری ، که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد، متواضع بودن است. شاید

این نکته، ساده ترین بخش داشتن ذهن میلیون دلاری نیز باشد.

 

۱۶۰ میلیارد دلار در یک تصویر !

 

ذهن میلیون دلاری چگونه جزو یک درصدی ها باشید 3


بیل گیتس و مارک زاکربرگ

نه کمربند گوچی میبینی ، نه کت و شلوار آرمانی ، نه ساعت رولکس، نه لباس های مارک و نه یه تیکه جواهر.

هدف اینه که واقعا ثروتمند باشیم نه اینکه ثروتمند به نظر بیاییم .

 

میلیونرها و ثروتمندان واقعی، متواضع بوده و همواره نسبت به آنچه بدست آورده اند، قدردانی می کنند و همچنین به آینده توجه دارند.

میلیونرهای واقعی مست موفقیت و نتایجی که بدست آورده اند، نیستند. بلکه، طوری با دیگران رفتار می کنند یا با دیگران ارتباط برقرار می کنند، گویی یکی مثل آنها هستند.

لحظه ای بنشینید و تفکر کنید و بابت تمام چیزهای زیبایی که امروز تجربه کرده اید سپاسگزار باشید. لبخند دوستانه ای که یک فرد غریبه به شما زده؛ کار مشکلی که به پایان رسانده اید و هرچیزی که امروز برایتان اتفاق افتاده، سزاوار سپاسگزاری و قدردانی است.

هنگامی که متوجه شوید تواضع و فروتنی چگونه به شما کمک می کند شادی را در چیزهای کوچک بیابید، دیگر نیازی نخواهید داشت که موفقیت خود را به همه خاطر نشان کنید یا پوز موفقیت خود را به دیگران دهید.

 

۵- یادگیری مداوم و کسب مهارت

برای کسب درآمد بیشتر به یادگیری و مهارت های بیشتری نیاز دارید. به قول برایان تریسی می توانید تمام چیزهایی را که برای دست یابی به هدف تان نیاز دارید، بیاموزید. محدودیتی در کار نیست.

نمی توانید صرفا با بیشتر کار کردن و استفاده از اطلاعات و مهارت های موجودتان درآمد بیشتری کسب کنید. اگر می خواهید درآمد بیشتری در آینده داشته باشید، باید روش های جدید را بیاموزید و این کار تنها با یادگیری مداوم و کسب مهارت های ضروری امکان پذیر است. ما قبلا در مقاله ۱۱ مهارت برای تبدیل شدن به یک کارآفرین نمونه ، در مورد مهارت های ضروری صحبت کردیم که با یادگیری آنها می توانید درآمد خود را چندین برابر کنید.

یادتان باشد یادگیرنده ها پیشرو هستند. برای یادگیری مداوم و کسب مهارت کافیست سه کار زیر را انجام دهید:

  • مطالعه کتاب در زمینه کاری تان. روزنامه را کنار بگذارید. تلویزیون را خاموش کنید و به جای آن، کتاب بخوانید. قبلا در این مقاله در مورد انواع کتاب هایی که پیشنهاد می شود مطالعه کنید، صحبت کردیم.
  • گوش دادن به نوارهای آموزشی و شرکت در دوره های آموزشی. از هر کجا که می توانید دانش و اطلاعات بگیرید. گاه تنها شرکت در یک دوره آموزشی می تواند زندگی شما را متحول کند.
  • از متخصصان بیاموزید. برای حرفه ای ها و میلیونرهای خودساخته، آموزش هرگز به انتها نمی رسد. مسابقه شروع شده و شما در این مسابقه شرکت کرده اید. دقت کنید که هر کاری که لازم است را انجام دهید تا برنده میدان باشید.

 

قانون ۱۰ درصد را تمرین کنید

در این بخش شما را با قانونی آشنا می کنم که موفقیت تان را تضمین می کند و احتمالا شما را ثروتمند می کند: ۱۰ درصد درآمدتان را روی خودتان سرمایه گذاری کنید. به قول جیم ران مربی آنتونی رابینز، مهمترین و بهترین سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری روی خودتان است. ۱۰ درصد درآمدتان را صرف سرمایه گذاری روی آموزش خودتان کنید تا بهتر از قبل در کارتان ظاهر شوید.

در ازای هر مقداری که روی خودتان سرمایه گذاری می کنید تا بر توانایی کسب درآمد خود بیفزایید، بازدهی ده برابر، صد برابر و حتی هزار برابر بدست می آورید. گاه در یک پاراگراف کتاب، یک دوره آموزشی و یا در یک همایش به ایده ای برمی خورید که درآمد تان را دو برابر می کند و سالها تلاش تان را پاداش می دهد.

بیشتر مردم دوست دارند ثروتمند شوند ولی حاضر نیستند بهای آن را بپردازند. بهای ثروتمند شدن ایجاد تغییراتی در درون خود، آموزش مداوم، سرمایه گذاری، دوری از تنبلی و دست به کار شدن برای ساختن آینده دلخواه از همین الان است. یک ساعت و یک روز و یک ماه بعد دیر است! همین الان دست به کار شوید.

آینده را نمی توان پیش بینی کرد ولی می توان آن را ساخت. اگر آینده ای را که می خواهید نسازید، مجبور خواهید شد در آینده ای زندگی کنید که دیگران برایتان ساخته اند.

 

ذهن میلیون دلاری : چگونه جزو یک درصدی ها باشید در یک نگاه

 

 

 

آیا آماده هستید مانند میلیونرها و ثروتمندان واقعی فکر کنید و عمل کنید؟

 

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

یک نظر

  1. رضا سید امیری

    عالی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =