صفحه اصلی / بهبود فردی / ویدیوی انگیزشی با ترس های خود روبرو شوید

ویدیوی انگیزشی با ترس های خود روبرو شوید

غلبه بر ترس از ویژگی‌های مهم افراد موفق است

کسی نیست که در طول زندگی هر از گاهی ترس را تجربه نکرده باشد. ترس‌ها هیچوقت تمام نمی‌شوند. انسان‌ها در تمام مراحل زندگی با ترس‌هایی روبرو هستند. حتی نادیده گرفتن شان باعث نمی‌شود این ترس ها از بین بروند.

ترس‌ها انواع مختلفی دارد. ترس از ارتفاع، ترس از پرواز، ترس از پرندگان، ترس از رانندگی و …

اما در این مقاله آکادمی رشد در مورد نوع دیگری از ترس با شما صحبت می کنیم. ترس‌‌هایی که مانع موفقیت شما می‌شود.

می‌توان به آن ترس از شکست هم گفت.

یعنی شخص کارهایی که باید انجام دهد را شروع نمی‌کند زیرا می‌ترسد موفق نشود.

زیرا از اینکه شکست بخورد نگران است یا می‌ترسد. مانند ترس از شروع کسب و کار جدید، ترس از سخنرانی، ترس از معامله کردن و …

این نوع ترس‌ها حتی در انجام کارهای کوچک هم بروز می‌کنند. مثلا ترس از درخواست اضافه حقوق، ترس از درخواست مرخصی و …

ترس، چیزی نیست که به خودی خود وجود داشته باشد، بلکه حاصل یک فکر معیوب است. در واقع ترس یک پندار باطل است که تنها با اجازه خود فرد بر او مسلط می‌شود. احساسات و هیجانات ترس‌آلود به‌طور معمول با جملاتی مانند: من شکست خورده‌ام، فردی احمق به نظر می‌آیم، یقین ندارم که…، همه چیز را از دست خواهم داد و… نمود پیدا می‌کند.

برای اینکه احساس شکست و ترس و تردید را از خود دور کرده و به احساس آرامش دست پیدا کنید، باید بر واکنش‌های عاطفی و هیجانات خود مسلط شده و اجازه ندهید که ناراحتی‌ها و فقدان‌های دوران کودکی همچنان سبب رنج شما شود.

افراد با چنین ترس‌هایی موقعیت‌ها و فرصت های زیادی را در زندگی از دست می‌دهند. علاوه بر آن این نوع ترس‌ها ضرر و زیان‌های به مراتب بیشتر و بزرگتری را در آینده برایشان به همراه دارد. ترس مهمترین عاملی است که مانع موفقیت اغلب انسان‌ها می‌شود.

شکسپیر، شاعر و نمایشنامه‌نویس معروف انگلیسی می‌گوید: «ترس‌ها خائنینی هستند که ما را از تلاش و آزمایش می‌ترسانند تا به آنچه می‌خواهیم نرسیم

همچنین ساموئل جانسون نویسنده مشهور انگلیسی می‌گوید: «تمام تلاش و سعی خود را در راه غلبه بر ترس به‌کار برید. چرا که اگر به پیام‌های ترس و تردید گوش کنید، حقایق مسلم زندگی چون صلح و صفا، تندرستی و شادمانی را به بوته فراموشی سپرده و افکار منفی را بر خویش مسلط خواهید کرد.

 

ترس احساسی است که زائیده ذهن انسان است

ذهن دوست دارد راحت‌ ترین و آسان‌ ترین کارها را برای شما انتخاب کند. دوست دارد شما را همیشه در منطقه امن تان نگاه دارد. ذهن تلاش می‌کند شما را از کارهایی که برایتان رنج و سختی به همراه دارد دور کند. ذهن همه این کارها را برای محافظت از شما انجام می‌دهد. بنابر این هنگام رویارویی با یک رخداد جدید شما را دچار ترس و اضطراب می‌کند.

هر چه تجربیات و آگاهی‌های قبلی شما بیشتر باشد ذهن تصمیمات واقعی‌ تری می‌گیرد.

 

ویدیوی انگیزشی با ترس های خود روبرو شوید
اندیشه ها هدف را می سازند. هدف عمل را، عمل عادت ها را، عادت ها منش را و منش سرنوشت را (تریون ادواردز)

اولین گام عملی برای مقابله با ترس روبرو شدن با آن است

آری. برای غلبه بر ترس باید با آن روبرو شوید. تجربه نشان می‌دهد هیچ چیزی به اندازه روبرو شدن با چیزی که از آن ترس دارید، آن را مهار نمی‌کند.

در برخورد با کاری که از آن می‌ترسید دو راه بیشتر ندارید:

  • یا باید به خاطر ترستان هرگز انجامش ندهید و همیشه حسرتش را بخورید.
  • یا باید با غلبه بر ترس پا به میدان بگذارید و دل به دریا بزنید.

وقتی پا به میدان می گذارید و دل به دریا می زنید، اولین حسنی که دارد این است که به شما ثابت می‌کند این تجربه، آنقدرها که به نظر می‌رسید ترسناک نبود.

انسان معمولا هر کاری را که برای اولین بار قرار است انجام دهد به دلیل عدم آگاهی دچار یک دلهره و اضطراب می‌شود. حتما شما هم تجربه‌هایی از این نوع داشته‌اید. کاری را که از آن می‌ترسیدید  انجام دادید و بعد متوجه شدید که آنقدرها هم ترسناک نبود.

حسن دیگر روبرو شدن با ترس اینست که یکبار آن کار را انجام داده‌اید و ذهن تان در تجربیات بعدی تصمیمات بهتری خواهد گرفت. هر چه بیشتر با ترس‌های خود روبرو شوید تعداد آن‌ها را کمتر می‌کنید.

با گذشت زمان متوجه خواهید شد که بسیاری از ترس‌هایتان بی‌ مورد بوده است. متوجه می‌شوید که بسیاری از آن‌ها را می‌توانستید به راحتی رفع کنید و بر بسیاری دیگر می‌ توانستید غلبه کنید.  برای غلبه بر ترس می توانید جمله زیر از مارک تواین را بارها برای خود تکرار کنید:

 

ویدیوی انگیزشی با ترس های خود روبرو شوید (2)
بیست سال بعد، بابت کارهایی که نکرده ای بیشتر افسوس می خوری تا بابت کارهایی که کرده ای. بنابراین، روحیه تسلیم پذیری را کنار بگذار، از حاشیه امنیت بیرون بیا، جستجو کن، بگرد، آرزو کن و کشف کن. مارک توین

 

یک بار برای همیشه دل به دریا بزنید و درهای موفقیت را به روی خود باز کنید…

«از آنچه می‌ترسی خود را بدان بیفکن، زیرا ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت‌تر است…»

تفاوت انسان‌های موفق و مردم عادی در این نیست که انسان‌های موفق از چیزی نمی‌ترسند و انسان‌های عادی ترس‌های بیشتری دارند. انسان‌های موفق هم به اندازه انسان‌های ناموفق ترس‌هایی دارند. اما آن‌ها یاد گرفته‌اند ترس‌هایشان را بپذیرند و با آن‌ها روبرو شوند. آن‌ها نه ترس‌هایشان را انکار می‌کنند و نه آن‌ها را نادیده می‌گیرند. بلکه کاری را که لازم است انجام دهند انجام می‌دهند.

 

تغییر باید از خود شما آغاز شود…

 

ویدیوی انگیزشی با ترس های خود روبرو شوید

برای دانلود رایگان ویدیوی انگیزشی با ترس های خود روبرو شوید کلیک کنید.

 

مرگ یکبار شیون هم یکبار…

برای یک بار در زندگی تان با ترس های خود روبرو شوید.

آیا شما لایق زندگی ای هستید که دارید؟

آیا لایق لقب اشرف مخلوقات هستید؟

تکانی به خود بدهید و از همین الان زندگی جدیدی آغاز کنید.

همین حالا قدم اول کسب و کار اینترنتی خود را بردارید.

برای دریافت مطالب بیشتر در زمینه موفقیت و انگیزشی در کلوب موفقیت آکادمی رشد عضو شوید:

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

ثروت خالص شما چقدر است؟ + ثروتمند واقعی کیست؟

ثروت خالص شما چقدر است؟ + ثروتمند واقعی کیست؟

ثروت خالص شما چقدر است؟ + ثروتمند واقعی کیست؟ شاید تا به حال بارها برایتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 8 =