صفحه اصلی / کسب درآمد از اینترنت / سایت ها چگونه درآمد کسب می کنند

سایت ها چگونه درآمد کسب می کنند

سایت ها چگونه درآمد کسب می کنند

سایت ها چگونه درآمد کسب می کنند

چند سالی است که بحث کسب درآمد از اینترنت در کشورمان داغ شده و چندین وب سایت توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه کسب و کار اینترنتی دست پیدا کنند. روندی که در کشورمان شاهدش هستیم، دنباله روندی است که چندین سال پیش، در کشورهای دیگر آغاز شده و تجارت الکترونیک نام دارد.

وب سایت ها و اپلیکیشن های به ظاهر رایگان زیادی هر روزه منتشر می شوند که در نگاه اول به نظر رایگان می رسند و فکر می کنیم که چه سودی برای صاحبان آن ها دارد، اما همواره باید بدانیم که تا سود و یک پلن درآمدی پشت وب سایت نباشد و کسب درآمد وب سایت در نظر گرفته نشود وب سایتی هم راه اندازی نمی شود.

 

مهم ترین دلایل شکست اغلب کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

وقتی شما بدانید مهم ترین دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی چیست، می توانید با عدم تکرار این اشتباهات، کسب و کار اینترنتی موفقی راه اندازی کنید و درآمد پایداری از کسب و کار اینترنتی خود بدست آورید.

برای دریافت ۲۰ درس (مهم ترین دلایل شکست اغلب کسب و کارهای اینترنتی) ایمیل خود را وارد کنید.

 

یکی از همراهان عزیز آکادمی رشد برای ما ایمیل فرستاده و پرسیده :

آیا اکثر درآمد سایت ها از تبلیغات بدست میاد؟ آیا تبلیغات می تواند درآمدزایی پایداری برای سایت داشته باشه؟

 

در واقع سوال این دوست عزیز این است: سایت ها چگونه درآمد کسب می کنند؟ کدام مدل های کسب و کار اینترنتی را می توانیم برای درآمدزایی پایدار از سایت انتخاب کنیم؟ مدل های درآمدزایی و انواع کسب و کار اینترنتی کدامند؟

 

پس از تست و تجربه مدل های مختلف کسب و کار اینترنتی در چند سال گذشته، می توانم به شما بگویم مدل های کسب و کار اینترنتی کدامها هستند و کدام کسب و کار اینترنتی درآمدزایی خوبی دارد (مدل های کسب درآمد از اینترنت و کسب و کار اینترنتی کدامها هستند).

 

۱- کسب درآمد از تبلیغات

اولین و رایج ترین مدل کسب و کار اینترنتی که همه راجع به آن صحبت می کنند، تبلیغات است. در این مدل کسب و کار اینترنتی، شما ترافیک جذب می کنید و در ازای هر کلیکی که روی تبلیغات می شود، پورسانت می گیرید و درآمد کسب می کنید. درآمد اغلب سایت های ایرانی معروف مانند آپارات، ورزش ۳ و … از این نوع است.

شاید شما، چند تبلیغ در سایت خود قرار دهید و مشاهده کنید درآمد چندانی از این مدل کسب و کار بدست نمی آورید. اگر به عمق این مدل کسب و کار اینترنتی بروید، متوجه می شوید با تبلیغات نمی توانید درآمد زیادی بدست آورید، مگر اینکه بازدیدکنندگان خیلی زیادی داشته باشید. منظورم از خیلی زیاد یعنی ترافیک میلیونی در ماه داشته باشید.

همچنین تبلیغات، بیشتر وقت شما را برای حداکثر کردن کلیک مخاطبان می گیرد. بجای اینکه محتوای جذاب و خوبی برای سایت خود تولید کنید، وقت خود را روی تبلیغات اینترنتی می گذارید.

 

۲- کسب درآمد از اسپانسرگیری و اینفلوئنسر مارکتینگ

دومین مدل کسب و کار اینترنتی، اسپانسر گیری است. در این مدل کسب و کار، شما به سراغ شرکت ها می روید و با معرفی کسب و کار و نشان دادن تعداد مخاطبان و ترافیک سایت خود، به دنبال جذب حامی مالی یا اسپانسر هستید. در این مدل کسب و کار باید تیم فروش داشته باشید. باید با افرادی که در صنعت و حوزه شما فعالیت می کنند، ارتباط سازی کنید و این کار، برای اغلب افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنند، دشوار است و برای آنها درآمدزایی ندارد. پس افرادی که در ابتدای کسب و کار اینترنتی خود هستند، بهتر است روی اسپانسرگیری وقت نگذارند.

اینفلوئنسر کیست؟ به افراد شناخته شده و تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی اینفلوئنسر می‌گویند. این تعریف کلی اینفلوئنسر است. رشد شبکه‌های اجتماعی در روند زندگی مردم و تصمیم‌های‌شان تاثیر مهمی گذاشته و از سوی دیگر، افرادی هم در رسانه‌های اجتماعی با انتشار عکس‌ها و ویدیوهای خود، مخاطبانی را به سمت خود جذب کرده‌اند. اینفلوئنسر ها از زندگی روزمره، حرفه، علاقه‌مندی‌ها و سرگرمی‌های خود، دغدغه‌های خود در زمینه‌های مختلف مثل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و … شروع به تولید محتوا به صورت عکس و ویدیو می‌کنند و آن‌ها را در صفحه‌ خود به اشتراک می‌گذارند.

این افراد با اسپانسرگیری یا در ازای تبلیغ کالاها و خدمات در شبکه های اجتماعی خود، کسب درآمد می کنند.

 

۳- کسب درآمد از فروش محصولات فیزیکی و فروشگاه های آنلاین

سومین مدل کسب و کار اینترنتی، فروش محصولات فیزیکی است. در این مدل کسب و کار، شما محصولی را تولید می کنید و می فروشید. به عنوان نمونه، وسایل دست ساز. این مدل کسب و کار نسبت به مدل فروش محصولات آنلاین که امکان گسترش داشته و حاشیه سود بالایی دارد، حاشیه سود کمی دارد. همچنین شما هزینه ارسال را نیز در این مدل کسب و کار اینترنتی خواهید داشت.

 

سایت ها چگونه درآمد کسب می کنند 2

 

۴- کسب درآمد از بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش

چهارمین مدل کسب و کار اینترنتی، بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش است. در این مدل کسب و کار، شما محصولات دیگران را در سایت خود قرار می دهید و به ازای فروش آنها، پورسانت می گیرید. این نوع مدل کسب و کار اینترنتی هنوز در ایران جا نیافناده است. بزرگترین و معروف ترین سایت همکاری در فروش، سایت آمازون است. شما محصولات دیگران را تبلیغ و تعریف می کنید و وقتی آنها از طریق لینک شما محصول آنها را می خرند، پورسانت می گیرید و درآمد کسب کنید. همکاری در فروش می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید اینست که شما مشتریان خود را باید برای خود نگه دارید چون در درازمدت بهترین ارزشی که از سایت خود دارید، مشتریان شما خواهد بود. به همین دلیل به مدل بعدی کسب و کار اینترنتی می رسیم.

 

۵- کسب درآمد از تولید محتوا و محصولات آموزشی

مدل پنجم کسب و کار اینترنتی، فروش محصولات آموزشی است که شما تولید می کنید. مثلا تولید دوره های ویدیویی. ما چند سال است که در آکادمی رشد محصولات آموزشی را طراحی و تولید کرده و می کنیم. درست است برای تحقیقات، تست، طراحی، ضبط و تولید ویدیوها و مطالب آموزشی زمان زیادی صرف می کنیم اما وقتی دوره و محصول آموزشی را تولید کردیم، می توانیم به همه بفروشیم و درآمد کسب کنیم. در این حالت، وقتی کسی دوره و محصول ما را می خرد، دیگر نیازی نیست پورسانتی را به دیگران بدهیم. خود ما این محصولات و دوره ها را تولید کرده ایم. می توانیم هر تغییری که می خواهیم روی آنها انجام دهیم. می توانیم قیمت آنها را تغییر دهیم. البته تهیه و تولید محصولات و دوره های آموزشی به زحمت و تلاش زیادی نیاز دارد. اما زیبایی آن اینست که یکبار محصولی را تولید می کنید و بارها از فروش آن درآمد کسب می کنید. (قانون اهرم) وقتی چند بار فروش را تجربه کردید، می توانید چند ده بار، چند صد بار و هزاران بار فروش کنید. اگر محصول خوبی تولید کنید، قطعا مشتری خواهید داشت و آن را خواهند خرید. و وقتی یکبار از شما بخرند، دفعات بعد هم از شما خواهند خرید. به مرور می بینید درآمد خوبی از کسب و کار اینترنتی خود کسب می کنید. پس باز تاکید می کنم. کافیست مهارت ها و تجربه هایی که دارید را بصورت پکیچ آموزشی درآورید و آن را به صورت اتوماتیک و اینترنتی به دیگران بفروشید. پس وقتی خوابیده اید، مردم محصول شما را می خرند. وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، می بینید دیشب فروش داشته اید. درست است که شما برای تولید محصول آموزشی زحمت  می کشید، اما زیبایی این مدل اینست که شما یکبار تلاش می کنید و بارها از آن درآمد کسب می کنید.

 

انواع محصولات آموزشی

  • تولید کتاب الکترونیکی
  • تولید فایل های صوتی
  • تولید فایل های ویدیویی

 

سایت ها چگونه درآمد کسب می کنند 3

 

این ۵ مدل کسب و کار اینترنتی را در چند سال پیش تجربه کرده ایم. شما نیز می توانید کسب و کار اینترنتی خود را توسعه دهید و درآمد میلیونی و حتی چند ده میلیونی در ماه داشته باشید. برای اینکه بدانید چگونه از صفر می توانید کسب و کار اینترنتی موفقی راه اندازی کنید و درآمد میلیونی از اینترنت کسب کنید، ایمیل خود را وارد کنید:

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

25 نظر

  1. الناز جمالی

    بله تولید محصولات آموزشی و کسب درآمد از این طریق مدل مناسبی است

  2. ببخشید سایت هایی مانند yasdl.com که فایل ها و بازیهای رایگان زیادی درسایت خود رایگان قرار داده اند حالا به غیر تبلیغات کسب درآمد میکنند یا خیر ؟

    • بله دوست عزیز، سایت های دانلود بیشتر از طریق تبلیغات کسب درآمد می کنند ولی برای اینکه از این طریق درآمد خوبی کسب کنند، باید رتبه الکسای خوبی داشته باشند. البته بعضی از سایت های دانلود مانند پی سی دانلود علاوه بر تبلیغات، از طریق فروش دی وی دی هم درآمد کسب می کنند.

  3. سلام ممنونم عالی بود

  4. سلام
    این سایت های موزیک مانند msbmusic.ir درامدش رو از کجا تامین می کنند.
    اینا که هیچ محصولی ندارند

    • درود بر شما.
      سایت هایی که خدمات ارائه می کنند مثل سایت های دانلود رایگان یا سایت های دانلود موزیک و … بیشتر با تبلیغات کسب درامد می کنند.
      یعنی متناسب با رتبه الکسای سایت و تعداد مخاطبانشون ، بابت تبلیغات هزینه دریافت می کنند و کسب درآمد می کنند.
      موفق باشید.

    • سلام وقتتون بخیر
      ببخشید وقتی ما از یک سایت بازدید میکنید یا ازش چیزی رو رایگان دانلود میکنیم سودی به اون سایت یا در آمدی میرسه
      ممنونم میشم راهنماییم کنید

  5. با سلام و سپاس از مطلب مفیدتون
    ما سایتی در زمینه فریلنس راه اندازی کردیم. در زمینه بازاریابی چه توصیه ای می فرمایید؟

  6. عالی بود متشکرم

  7. جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

  8. با سلام من میخام یک سایت در زمینه‌ی موفقیت مانند سایت سوخت جت راه اندازی کنیم. سوالم اینه که آیا این کار درآمد داره برام؟

    • درود بر شما
      مطمئنا اگه شما کارتون رو درست انجام بدید درآمد خوبی از اینترنت کسب می کنید.
      میتونید از تجربه و اطلاعات کسانی که این راه رو رفتن و در دوره های آموزشی شرکت کنید و با سرعت بیشتری به چیزهایی که میخوایید برسید.
      موفق باشید.

  9. از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !

    • درود بر شما و وقت بخیر
      ما فقط کسب درآمد از اینترنت رو تعریف نکردیم هم راهکار ارائه میدیم و هم دوره های ما کاملا عملی و ورکشاپی هست. ما شاید تنها سایتی در ایران باشیم که علاوه بر اینکه به شما میگیم از چه روش هایی از اینترنت کسب درآمد کنید، میگیم چه روش هایی هم مناسب نیست و بهتره دنبالش نرید. در مورد ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین هم یک گزینه درآمد دلاری محسوب میشه و الان هم که ارزش ریال اومده پایین می تونید با این ارزهای دیجیتال درآمد دلاری خوبی کسب کنید.
      موفق باشید.

  10. مریم مختاری

    سلام دوستان
    برای پرداخت هزینه ی سفارت و ارائه ی خدمات پی پال ،اسکریل،ویزا و … به سایت تراپی https://www.trapay.irمراجعه کنید.من ۱ ساله که با این سایت همکاری میکنم و از خدماتشون بسیار راضی هستم.
    بهتون پیشنهاد میکنم حتما به این سایت سر بزنید.

  11. محمد حسین ونستانی

    سلام روز شما بخیر و تشکر از راهنمائی های خوبتان ٰ سوال من اینه که اگر من سایتی را در زمینه موفقیت طراحی کنم میتوانم از محتوای سایت های دیگر استفاذه کنم ؟

    • درود بر شما و وقت تون بخیر
      خواهش میکنم خوشحالیم که در خدمت تون هستیم
      اگه منظورتون اینه که مطالب سایت های دیگه رو کپی کنید، پیشنهاد می کنیم که اینکار و نکنید و خودتون محتوا تولید کنید. چون علاوه بر اینکه از طرف گوگل جریمه میشید، برای سایت تون هم وجهه خوبی نداره
      می تونید از مقاله ها و دوره های ما در زمینه تولید محتوا استفاده کنید
      موفق باشید.

  12. ایران کوین

    دوستان سلام
    با توجه به افزایش قیمت دلار نسبت به ریال همه ما میدونیم که بهترین روش درآمد زایی، درآمد دلاری هست و هرکسی بتونه با دلار کسب درآمد کنه از اینترنت چند برابر به ریال سود میکنه،البته این کار به لطف اینترنت و فضای مجازی ممکن هست،البته من فقط معرفی میکنم و هر کسی دوست داشت خودش میتونه اقدام کنه و یا به صورت انلاین با خوده پشتیبان سایت درباره نحوه فعالیت سوال کنه من آدرس سایت میدم،واسه اطلاعات بیشتر با پشتیبان آنلاین تمام سوالات خودتون بپرسید و اگه راضی بودید اقدام به فعالیت کنیدhttps://my.irancoinmine.com/#/auth/register?code=2EABW4

  13. سلام میشه بگید سایتی مثل لینکدین که که هیچ تبلیغ داخلش نیست از کجا درآمد کسب می کنه ممنونم از سایت خوبتون ???

    • سلام دوست عزیز.لینکدین از خدمات ویژه ای که داره درامد زایی میکنه مانند اشتراک ماهیانه برای اپگرید حساب کاربری و دوره های اموزشی و …

  14. سلام وقت بخیر.برای مثال من از یک سایت، یک فیلم دو گیگابایتی دانلود میکنم آیا اون سایت در ازای دانلود من درآمدی دارد؟

  15. سلام کسی که یه سایت خوب و پرهوادار داره ولی تیلیغ نمیکنه و محصولی هم نمیفروشه و فقط ازش دانلود میکنیم هم درامدی داره

  16. سلام اگه سایت دانلود دارید میتونید با کوتاه کردن لینک هم کسب‌ درآمد کنید
    E1i.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + بیست =