صفحه اصلی / جذب ترافیک / سه ترفند سئو برای اینکه در صفحه اول گوگل باشید

سه ترفند سئو برای اینکه در صفحه اول گوگل باشید

سه ترفند سئو برای اینکه در صفحه اول گوگل باشید

سه ترفند سئو برای اینکه در صفحه اول گوگل باشید

آیا می خواهید سایت شما در صفحه اول موتورهای جستجو که مهترین و پرکاربردترین آنها گوگل است، قرار گیرد؟

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید؟

۱۰ سال قبل صفحه اول گوگل شدن راحت بود اما امروزه، با الگوریتم های جدید گوگل، کار سخت تر شده است… مگر اینکه مقاله جدید آکادمی رشد را به دقت بخوانید و سه ترفند سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) گفته شده را اجرا کنید، تا در صفحه اول موتورهای جستجو که مهترین آنها گوگل است، قرار گیرید.

 

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هست و شامل تمام کارهایی است که باعث می شود صفحات سایت شما موقع جستجو در صفحه اول موتورهای جستجو که مهترین آنها گوگل است، قرار گیرد.

خیلی ها فکر می کنند سئو سایت یعنی کلمات کلیدی را در صفحات سایت خود قرار دهند! قبلا همین کار کافی بود اما امروزه که گوگل الگوریتم های خود را آپدیت کرده، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با بهبود سئو به این آسانی نیست!

اما در اینجا سه ترفند سئو را در اختیار شما قرار می دهید که اگر آنها را روی صفحات سایت خود پیاده کنید، سئو و ترافیک سایت شما رشد چشمگیری خواهد داشت:

 

۱- بر روی محتوای سایت خوب کار کنید.

گوگل با بکارگیری الگوریتم جدید مرغ مگس خوار (hummingbird)، به سایت هایی که بصورت تخصصی بر روی یک موضوع خاص کار می کنند، رنک بالاتری اختصاص می دهد.

لوگوی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (hummingbird)
لوگوی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (hummingbird)

 

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. الگوریتم های گوگل به دو دسته تقسیم می شوند: الگوریتم های اصلی که در واقع جزء هسته اصلی گوگل هستند و بر اساس پارامترهای مختلف سایت های اینترنتی را رتبه بندی می کنند و الگوریتم هایی که به صورت جانبی برای شناسایی سایت های اسپم و یا بهبود نتایج جستجو و بهینه سازی جستجوهای کاربران استفاده می شوند.

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (hummingbird) بیشتر به تجزیه و تحلیل عبارات جستجو شده توسط کاربران می پردازد. تا گوگل با این کار بتواند نتایج بهتری را به کاربران نمایش داده و نتایج خود را بهبود بخشد.

 

پس با توجه به الگوریتم های جدید گوگل، برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار گیرید، پیشنهاد می کنیم موضوع سایت خود را یک چیز خاص انتخاب کنید و بطور تخصصی فقط در مورد این موضوع محتوا تولید کنید.

 

دوما، محتوای کامل و جامعی برای سایت خود تولید کنید. همانطوریکه در دوره صفر تا صد کسب و کار اینترنتی بطور کامل توضیح دادیم، پیشنهاد می کنیم هر مقاله ای که در سایت خود قرار می دهید، شامل ۲۰۰۰ کلمه و بصورت آموزش جامع باشد. در واقع، وقتی کسی مقاله سایت شما را می خواند، یا محتوای تولیدی شما را مشاهده می کند، دیگر نیازی به سایت یا مقاله های دیگر نداشته باشد. این کار علاوه بر اینکه زمان ماندن در سایت (Time on Site) را بیشتر می کند، باعث نرخ خروج (Bounce Rate) کمتر از سایت شما هم می شود. زمان ماندن در سایت (Time on Site) و نرخ خروج (Bounce Rate) دو فاکتور مهم سئو هستند که با افزایش ماندن مخاطب در سایت و کاهش نرخ خروج آنها از سایت، می توانید صفحات سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید و در نتیجه، رتبه سایت و فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

 

دومین ترفندی که باعث می شود سایت شما در رنک یک گوگل قرار گیرد:

 

۲- در عنوان صفحه و توضیحات متا صفحات سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید.

هر وقت در گوگل جستجویی انجام می دهید، عنوان مطلب را به همراه یک جمله توضیح در مورد آن نشان می دهد. عنوان مطلب که به مطلب موردنظر لینک می دهد، عنوان صفحه شما و یک جمله توضیح همان توضیحات متا صفحه سایت شما هست.

مثلا اگر عبارت ۱۵ ابزار ضروری برای هر کسب و کار اینترنتی پولساز را در گوگل جستجو کنید، عنوان و توضیحات متا را می توانید مشاهده کنید:

سه ترفند سئو برای اینکه در صفحه اول گوگل باشید 2

وقتی کلید واژه ای را در گوگل جستجو می کنید، اگر این کلیدواژه را در عنوان و توضیحات متا مشاهده نکنید، روی آن کلیک نمی کنید. بنابراین باید کلیدواژه را در عنوان و توضیحات متا صفحات سایت خود بیاورید.

البته حواستان باشد کلیدواژه را زیاد در عنوان و توضیحات متا بکار نبرید. در واقع، باید کلیدواژه را طوری در عنوان و توضیحات متا صفحات سایت قرار دهید که

  • داخل جمله باشد.
  • خواندن آن آسان باشد.
  • برای مخاطب جذاب باشد.

 

۵ نکته برای سئو بهتر توضیحات متا

نکات زیر را برای بهینه سازی تگ توضیحات متا و بالا بردن نرخ کلیک CTR به شما معرفی می کنیم.

۱- یکتا بودن توضیحات متا

بهترین کار نوشتن توضیحات متا برای صفحه اصلی و صفحات داخلی بصورت مجزا و متفاوت با یکدیگر است. وقتی گوگل متوجه یکسان بودن توضیحات متا در چند صفحه سایت می شود آن را در سرچ کنسول یا گوگل وبمستر مشخص میکند، که می توانید این اطلاعات را در بخش زیر از گوگل وبمستر پیدا کنید:

Google Webmaster Tools > Search Appearance > HTML Improvements

سه ترفند سئو برای اینکه در صفحه اول گوگل باشید 5

توضیحات متا ی یکسان در گوگل وبمستر

متفاوت بودن توضیحات متا برای دو صفحه، تجربه کاربری (UX) بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت شما بهمراه خواهد داشت. از آنجا که هر صفحه محتویات خاص خود را دارد یکسان بودن توضیحات متا معنای منطقی نخواهد داشت. گاهی اوقات نوشتن توضیحات متا برای هر صفحه بصورت جداگانه ممکن نیست، بخصوص برای سایت‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ صفحه دارند، در این موارد توضیحات متا را برای صفحه اول و صفحات اصلی سایت خود کامل کنید.

۲- تعداد کاراکتر توضیحات متا

تعداد کاراکترهای توضیحات متا هیچ محدودیتی ندارد ولی از آنجایی که گوگل ۳۲۰ کاراکتر را در صفحه نتایج خود از توضیحات متا سایت شما را نشان می دهد، با قراردادن کلمات کلیدی خود در ابتدای توضیحات متا آن را بهینه کنید. سعی کنید جملات خود را جذاب بنویسید تا احتمال کلیک کاربران بر روی آن‌ها افزایش یابد.

 

۳- استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا

برای استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا محدودیتی وجود ندارد ولی توصیه می  شود بیش از یک یا دو کلمه کلیدی در توضیحات متا استفاده نکنید. در صفحه نتایج گوگل کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات متا بصورت پررنگ تر نشان داده می شوند و این امر شما را در جذب بازدیدکنندگان بیشتر یاری می کند.

۴- از کاراکترهای ریاضی استفاده نکنید

موتورهای جستجو کاراکترهایی مانند +، – و ” را بعنوان کد HTML می  شناسد. در صورت استفاده از این حروف در توضیحات متا ممکن است گوگل آن را بعنوان کد شناسایی کند و به کل نادیده بگیرد. برای بهینه کردن توضیحات متا از متون ساده استفاده کنید.

۵- بازتابی از کسب و کار شما

توضیحات متا باید به شکلی باشد که در میان رقبا، بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما بکشاند، اطلاعاتی متفاوت و تخصصی مربوط به کسب و کار خود را در کنار کلمات کلیدی مربوط به آن در توضیحات متا قرار دهید تا محتوای متفاوتی را ارائه داده باشید. مثلا در مورد کسب و کاری که بلیط هواپیما می فروشد، اگر تخفیف یا پیشنهاد ویژه‌ای دارید حتما آن را در ۱۶۰ کاراکتر اول توضیحات متا قرار دهید.

در پایان توجه داشته باشید که با توجه به سیاست‌های جدید گوگل بدون استفاده از توضیحات متا هم امکان موفقیت دارید ولی با استفاده درست از آن شانس بیشتری خواهید داشت.

سومین ترفندی که باعث بهبود رنک سایت شما در گوگل می شود:

۳- از سرویس Google Search Console گوگل استفاده کنید.

آیا می دانید گوگل سرویس رایگانی به وب مسترها و مدیران سایت ها ارائه می دهد که به شما کمک می دهد صفحات سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید؟

نامم این سرویس Google Search Console است و کاملا رایگان است. چنانچه تا بحال از سرویس گوگل سرچ کنسول استفاده نکرده اید، کافیست در گوگل ثبت نام کنید و بدون اینکه هزینه ای بپردازید، از اطلاعات مهم آن برای سئو و بهبود رنک سایت تان در گوگل استفاده کنید.

البته برای اینکه این سرویس گوگل، اطلاعات سایت شما را جمع آوری کند، باید کمی صبر کنید و به محض ثبت سایت خود در این سرویس، نمی توانید اطلاعات مهم سایت خود را ارزیابی کنید.

با ورود به سرویس Google Search Console و کلیک روی Search Analytics می توانید تمام صفحات سایت تان که باعث جذب ترافیک و مخاطب به سایت شما می شود را مشاهده کنید:

 

سه ترفند سئو برای اینکه در صفحه اول گوگل باشید 3

 

یکی از مزیت های جالب سرویس Google Search Console اینست که می توانید مشاهده کنید کدام مقاله ها یا محتوای سایت شما، در نتایج جستجوی گوگل به مخاطب نشان داده می شود (Impression) و مخاطبان روی کدامیک از مقاله ها یا محتوای سایت تان کلیک می کنند (Click Thru Rate).

 

سه ترفند سئو برای اینکه در صفحه اول گوگل باشید 4

 

اگر نرخ کلیک صفحات سایت شما ۵ الی ۱۰ درصد باشد، عالیست. اما اکثر صفحات سایت، نرخ کلیک کمتر از ۵ درصد دارد.

 

سرویس Google Search Console به شما نشان می دهد کدام کلیدواژه های صفحات سایت تان در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود (Impression) و کدام کلیدواژه های صفحات شما کلیک می شود (Click Thru Rate).

 

مثلا می توانید کلیدواژه هایی که طبق گزارش گوگل سرچ کنسول، Impression یا نرخ نمایش بالایی دارند را انتخاب کنید و در عنوان یا مقاله ها و محتوای سایت خود از آنها استفاده کنید.

البته توجه کنید که از کلیدواژه ها زیاد استفاده نکنید. بلکه به جا و در حد معقول استفاده کنید. چون اگر مخاطبی وارد صفحات سایت شما شد و مشاهده کرد کلا از کلیدواژه ها استفاده کرده اید بدون اینکه به کیفیت محتوا توجه کرده باشید، از سایت شما خارج خواهد شد و نرخ خروج از سایت (Bounce Rate) که یکی از فاکتورهای مهم در سئو به شمار می رود، بالا خواهد رفت.

پس در مقاله ها و محتوای سایت خود از کلیدواژه ها در حد معقول و مناسب استفاده کنید.

 

برای اینکه محتوای جامع و کاملی تولید کنید (ترفند اولی که در ابتدا صحبت کردیم و باعث می شود سایت شما در صفحه اول گوگل قرار گیرد)، کافیست کلیدواژه هایی که در سرویس Google Search Console مشاهده می کنید و در واقع، افراد این کلیدواژه ها را جستجو می کنند، به محتوای خود اضافه کنید تا هم محتوای کاملی تولید کنید و هم با بهبود سئوی سایت، ترافیک بیشتری به سایت تان جذب کنید و مخاطبان بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید.

البته برای اینکه نتایج تغییرات خود را در سرویس Google Search Console مشاهده کنید، ۵۰-۴۰ روزی باید صبر کنید.

چرا از  Google Search Console استفاده کنیم ؟

بررسی عملکرد وب سایت در نتایج جستجوی گوگل مزایای زیر را دارد :

  • اطمینان از در دسترس بودن محتوای وب سایت شما برای قوی ترین موتور جستجوی دنیا یعنی گوگل
  • قابلیت ثبت آدرس ها و محتوای های دلخواه برای ایندکس شدن توسط خزنده گوگل (Google Crawler)
  • امکان حذف آدرس ها و لینک های دلخواه از نتایج جستجوی گوگل
  • ایجاد و نظارت بر محتوای بصری جذاب برای نتایج جستجو
  • بهینه سازی وب سایت با ایجاد حداقل قطعی کارایی جستجو
  • ایمن نگه داشتن وب سایت با نظارت و حذف بدافزارها و هرزنامه ها

 

برخی دیگر از مزایای استفاده از سرویس Google Search Console یا ابزار گوگل وبمستر تولز :

  • چه جستجوهایی باعث شده که وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود ؟
  • چه جستجوهایی در گوگل بیشترین ترافیک را برای وب سایت شما داشته ؟
  • آیا قیمت محصولات ، اطلاعات تماس شرکت شما و یا رویدادهای خاص وب سایت شما ، در نتایج جستجو نمایش داده می شوند ؟
  • چه وب سایت هایی به سایت شما لینک داده اند و به چه تعداد ؟
  • آیا وب سایت شما برای کاربرانی که با موبایل جستجو می کنند بهینه سازی شده است ؟
  • و ….

 

چه کسانی می توانند از Google Search Console استفاده کنند ؟

هر فردی که وب سایت دارد بهتر است برای بهینه سازی وب سایت خود در نتایج جستجوی گوگل از Search Console استفاده کند . مهم نیست که شما یک فرد عادی هستید یا فردی متخصص. مهم نیست که شما تازه وارد هستید یا حرفه ای ، در همه حالات ابزار Search Console گوگل می تواند به شما کمک کند .

  • صاحبان کسب و کار
  • متخصصین سئو یا متخصصین بازاریابی اینترنتی
  • مدیران وب سایت ها
  • توسعه دهندگان وب
  • توسعه دهندگان اپلیکیشن

 

جمع بندی

برای اینکه سئوی سایت خود را بهبود بخشید و ترافیک و درآمد بیشتری داشته باشید، سه ترفند زیر را در سایت خود پیاده کنید:

  • محتوای جامع و کاملی برای سایت خود تولید کنید.
  • کلیدواژه های خود را در عنوان و توضیحات متا صفحات سایت خود استفاده کنید. (توجه کنید که از عناوین جذاب استفاده کنید تا مخاطبان با دیدن عنوان شما روی آن کلیک کنند)
  • از سرویس رایگان گوگل Google Search Console که به شما کمک می کند در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار گیرید، استفاده کنید.

 

 

حال که سه ترفند سئو برای اینکه در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید را یاد گرفتید، شما را به چالش پیاده سازی و دیدن نتایج پیاده کردن این سه ترفند سئو دعوت می کنیم.

این ترفندها بسیار موثر است و هدف ما در آکادمی رشد اینست که اولا این ترفندها را یاد بگیرید و ثانیا آنها را پیاده سازی کنید تا نتیجه بگیرید. اگر این ترفندها را اجرا کنید، حتما نتیحه آنها را در ترافیک و سئو و فروش خود مشاهده خواهید کرد.

پس در این چالش شرکت کنید و ۳ ترفند گفته شده را در سایت خود پیاده کنید و پس از ۴۵ روز، نتایج خود را مشاهده نمایید.

می توانید از ترفند دوم که آسان تر است، شروع کنید و نتایج خود را برای ما بفرستید.

 

 

درباره

آکادمی رشد در زمینه های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، توسعه کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، ایجاد سیستم کسب و کار و توسعه کسب و کار ، سئو، رشد فردی و حرفه ای و آموزش سرمایه گذاری فعالیت می کند و تابحال دوره های جامع صفر تا صد کسب و کار اینترنتی، هوش رقابتی، موفقیت با مدیتیشن، جادوی پیام های پنهان، راه اندازی سایت با وی پی اس و میلیونر دیجیتالی را با هدف موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی، رشد فردی و کسب درآمد از اینترنت تهیه کرده است.

داغ ترین ها

خود را برای بیت کوین 500 هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید

خود را برای بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری آماده کنید آیا در مسیر بیت کوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =